wajong uitkering wel/geen kwijtschelding bsr?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavan3, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    Hoi dames de topic naam zegt het al,

Ik heb een vraag ben 30 jaar en alleenstaand moeder van 2 kids, oudste is 8 en jongste 3 jaar.

Ik heb een wajong uitkering met gedeelte wao . Dit omdat ik jaren een wao uitkering gehad heb wat om gezet is naar de wajong, ik ben 80/100% afgekeurd.

Heb je als je een wajong uitkering heb en alleenstaand ouder bent nu wel of geen recht op kwijtschelding van de bsr?

Mijn kwijtschedling is afgewezen want volgens hun zou ik teveel inkomsten hebben?! ondanks eventueele openstaande schulden.
    En een wajong uitkering is toch ook een minumum uitkering?
    Bedoel is echt geen vet pot, maar bsr wilt even dat ik 300 euro betaal!:$

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wat is bsr?

3. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    belastingsamenwerking rivierenland, oftewel de gemeentelijke belastingen www.bsr.nl

4. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb het even voor je opgezocht.

Wanneer u vanwege een laag inkomen niet in staat bent om de aanslag gemeentelijke belastingen te betalen kunt u kwijtschelding aanvragen voor de onroerende-zaakbelastingen, voor rioolrechten, voor de afvalstoffenheffing (niet voor extra kliko`s) en voor de eerste hond van de hondenbelasting.
    U komt alleen in aanmerking voor kwijtschelding als u een inkomen heeft op bijstandnivo en geen vermogen van enige betekenis: bijvoorbeeld een eigen huis met overwaarde, een auto van meer dan 2.269 euro waarde of tegoeden op bankrekening.

Zit je misschien net boven het minimum,met je totale inkomen. (schulden worden niet in mindering gebracht)

5. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik heb een wajong van 1179 euro per maand en heb een huur huis en geen auto.

6. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
  7. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Krijg je bovenop je wajong uitkering ook nog belastingtoeslagen of heffingen ? Dan zou het weleens kunnen dat je teveel inkomen hebt maar als je zoals je nu aangeeft alleen maar de wajong uitkering hebt krijg je denk ik wel kwijtschelding ... Gewoon een kwijtscheldingsformulier aanvragen en invullen , dan hoor je vanzelf wel of je het kwijtgescholden krijgt ...

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    daar staat toch dat de bijstand voor alleenstaande ouders 903,33 is? Dan zit je er denk ik dus net iets boven.

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Alleenstaande ouders kunnen ook nog een toeslag op de bijstand krijgen en dan zit je weer hoger rond de 1100 euro

10. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik vind dit op de site Alleenstaande ouders krijgen ook iets meer, namelijk 909,33 euro per maand

Alleenstaande ouder vanaf 21 jaar1454,86Alleenstaanden en alleenstaande ouders kunnen een toeslag krijgen van maximaal 259,81 euro per maand, als zij hun woonkosten alleen betalen.

want zonder die toeslag zou ik nog onder de 900 euro zitten permaand.
    en dit gaat over het jaar 2009 wat ik gevonden hebt, dus dat klopt want in 2009 had ik dus 1169 euro per maand, en dat klopt precies zoals de berekening op de site zoals dat staat. En in 2010 is de wajong iets omhoog gegaan, Dus dan zou dat ook weer kloppen met die site als die aangepast was voor het jaar 2010 lijkt mij?
    Ik denk gewoon dat dit nog steeds een nasleep is van het samen wonen met me ex. Dat ze hem er nog steeds bij rekenen want zoiets staat dus ook op me afweizing terwijl ik sinds 2008 alleen ben met de kids, het enige wat ik kan doen is maandag ff bellen .

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik hoop dat je een kwijt schelding krijgt want ik denk dat je er net boven zit
    ik hoop voor zegen voor je
    je kan het ook in gedeeltes betalen als je echter geen kwijt schelding krijgt
    succes

Deel Deze Pagina