Hallo allemaal, we worden regelmatig opgezocht door onze familie, en omdat die weinig tijd bij ons zijn, willen ze toch graag nog onze dochter van 2maanden in hun armen nemen voor ze weer weg moeten. Maar vaak slaapt ze juist op die momenten. Dit is meestal smiddags of savonds... nooit tijdens de nachtelijke uurtjes!! ik dacht eigenlijk gehoord/gelezen te hebben dat de slaapuurtjes juist gouden momenten zijn voor babies.. Daarom wilde ik tegen hen gaan zeggen, of ze, aub, zo min mogelijk haar tijdens haar slaap in hun armen te nemen. Maar op internet gezocht te hebben, kom ik niet echt veel verder.... En misschien is er wel verschil tussen de `dutjes` overdag, en het slapen snachts. waar is er iets te lezen over dit onderwerp, (internet) of waar kan er gelezen worden over een onderzoek of iets dergelijks mbt dit onderwerp? Onze dochter gaat overigens niet huilen of iets dergelijks.. ze blijft vaak wat slaperig.. persoonlijke reacties ook welkom, groetjes
Ik zou haar inderdaad lekker laten liggen. Hier werkte het niet om haar op te pakken tijdens de slaap, dan werd ze toch wakker en was helemaal uit haar doen. Maar misschien werkt het voor jou wel, persoonlijk zou ik het niet doen
Jij als ouder hoeft toch niet te kunnen onderbouwen dat je het niet wil omdat... Als jij het niet wil dan moet dan voldoende zijn voor anderen om het niet te doen. Slaap is zoiezo belangrijk voor kinderen dan verwerken ze een hele boel.
Ik zou je kindje zeker niet wakker maken... Is het geen optie om haar op zulke momenten te laten slapen in de box of wandelwagen en die beneden te laten staan? Dan kunnen ze toch even spieken...
Wij doen het niet, als ze slapen, blijven ze gewoon slapen. Kijken mag, prima, maar ik ga ze niet wakker maken om ze bij visite in de armen te leggen. Heeft hier voor een flinke ruzie met SM gezorgd, die daar dus anders over dacht. Wij zijn nog altijd de ouders en doen wat wij het beste voor ons kind vinden, slaap is belangrijk om dingen te verwerken, te rusten en nieuwe energie op te doen. De eerste weken slapen ze ook relatief veel en vaak, daarna worden het vaak veel meer vaste slaaptijden waarbij ze relatief langer liggen te slapen. Dan kun je bezoek zo plannen dat je weet dat ze wakker is.
Ik zou ze ook lekker laten slapen. Slapen is slapen en dat is alleen maar goed. Als de opa's en oma's hier langs willen komen dan bellen ze vaak eerst van te voren hoelaat het het beste is. Ik geef dan door wanneer hij zijn voedingen heeft en dus wakker is. Zo is iedereen blij toch
Persoonlijk zou ik mijn dochter nooit wakker maken, omdat er mensen op visite komen die haar graag vast willen houden. Dan komen ze maar op momenten dat ze wel wakker is. In het begin was er nog geen pijl op te trekken wanneer ze wakker was of sliep, dus als ze haar dan wilden zien, dan gingen ze maar gewoon even kijken, maar ik liet haar dan wel lekker in haar bedje liggen. Mijn familie woont ook ver weg, maar ook voor hen heb ik geen uitzondering gemaakt. Ze heeft haar slaapjes nodig, ook overdag. Maar dit moet ieder voor zich weten uiteraard!
Ik zou haar nooit wakker maken voor bezoek. Ik ben dan ook pisnijdig geworden toen mijn schoonmoeder dat wilde doen toen ze voor het eerst langskwam (toen was Renske net 4 dagen!). Zij woont net als mijn ouders ver weg, maar ik zag het probleem niet zo. Renske is zo schattig als ze slaapt Ik kan daar iig ook uren naar staren...
waarom zoek jij naar wetenschappelijke bevestiging voor jouw mening als moeder? Als jouw kind slaapt dan komt er niemaand aan, klaar. Ik heb ook een tante die daar anders over dacht bij de kraamvisite. Maar ze mocht niet aan mijn kids komen. In het begin mochten mensen even naar boven om te kijken, maar heel snel dat ook niet meer, ik wilde de rust van de kinderen niet verstoren (en licht aan doen ed) om iemand anders te pleasen. Ik heb toen aan mijn tante gevraagd hoe zij het zou vinden als iemand haar midden in de nacht uit haar bed zou rukken omdat die persoon toevallig bedacht heeft dat ie haar wou zien om 3 uur 's nachts? Toen viel het kwartje
Hier hebben we dat nooit gedaan, nu nog niet trouwens.. als er visite komt wil ik hem nog wel eens in de box laten slapen, kunnen ze toch kijken.. Hier is het inmiddels duidelijk bij familie: Als hij slaapt, laten slapen, als hij wakker is mag hij uit de box op de arm.. anders niet.. gelukkig houdt iedereen zich hier goed aan.. ik probeer de visite wel te plannen tussen de slaapjes door..
Ik ben daar simpel in, altijd geweest: slapen is slapen en dan blijft ze dus slapen! Je kunt kijken, maar niet aanraken. Wordt ze wakker van het gaan kijken (door krakende deur/vloer oid) dan heb je pech en gaan we ook niet meer kijken. Maar dat is mijn mening.
Hier ook altijd gedaan als ze slaapt dan slaapt ze. Mensen mochten wel even kijken want ze werd er niet wakker van maar ik haalde haar echt niet uit haar bed. Op begin kon ik ook echt niet de kraamvisite om haar slaapjes heen plannen want dat wisselde per dag en de meeste afspraken stonden toch wel een paar dagen voordat men kwam. Nu is het wel makkelijker te plannen tijdens wakkere momenten, nu is het schema redelijk stabiel
blijven die mensen maar zo kort dat ze dan alltijd slaapt? Kun je ze niet laten komen als je weet dat ze de fles moet of heeft ze geen vast ritme? Ik breng die kleine ook naar bed als hij moe is, ook al is er net visite, maar mijn ouders zijn gelukkig ook van het slapen en mijn schoonouders brengen hem ook naar bed als hij moe is, dus hier gelukkig geen problemen.
Als hij slaapt dan slaapt ie en dan ga ik hem niet wakker maken omdat er visite is. Ik meld van te voren hoe laat hij zijn flesje krijgt en dat ie dan wakker is. Komen ze op een tijdstip dat ie slaapt jammer dan hebben ze pech. En als ze daar geen begrip voor hebben jammer dan. Ook al blijft je kindje een beetje doorslapen als mensen hem vast houden, zo'n kinje wordt dan alsnog steeds geprikkeld. En slapen zorgt er juist voor dat ze al die prikkels verwerken. Maar ik vind niet dat je een goed onderbouwde reden nodig hebt om hem te laten slapen. De zin "hij slaapt" vind ik al onderbouwend genoeg.
Ik heb en zou mijn kindje daarvoor nooit wakker maken. Heb ook wel gehad toen Marin er net was dat er kraamvisite was maar dat ze lag te slapen. Erg jammer komt wel weer een keertje. Ik zou je familie toch voor leggen om op tijden te komen dat ze wakker is.. En anders hebben ze gewoon pech. Kijken ze maar even stil om het hoekje
Al kwam de koningin kijken... als ze lekker ligt te slapen, dan haal ik haar niet uit bedje (of het moet een noodgeval zijn ofzo). Ze bepaalt het beste zelf haar ritme.