Wakker na 45 minuten (1 slaapcyclus) tips gevraagd en Nexium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilmi, 27 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Inmiddels zitten we in de medische molen voor onze zoon Quinn (vandaag 9 weken oud). Hij krijgt Nexium voor zijn verborgen reflux en sinds zaterdag Neocate i.v.m. vermoeden koemelkallergie.
    Ik loop inmiddels flink op mijn tandvlees, aangezien we niet goed weten wat te doen. Laat ik voorop stellen dat ik vandaag weer contact heb gehad met de kinderarts in het ziekenhuis en gevraagd of ze me willen kijken.
    Afgelopen zaterdag wilde ik Quinn verschonen en hij begon vanuit het niet heel hard te krijsen, 2 minuten later kwam er opnieuw een stroom maagzuur uit zijn mondje. Wij hebben die dag 2x 5mg gegeven i.p.v. 1x7,5 en meneer sliep ineens beter/langer en dronk de dag daarna zijn flessen zonder te huilen leeg! Vervolgens weer 1x 7,5 mg en hij lijkt opnieuw last te hebben. We hebben dat eenmalig uit pure noodzaak gedaan, ik hoef geen commentaar op 'experimenteren met medicijnen', want dat zouden we echt niet zomaar doen.

    Mijn vraag: heeft iemand positievere ervaringen met 2 maal daags Nexium i.p.v. 1 maal daags? Ik heb morgen namelijk contact met de arts, maar daar worden we soms ook niet veel wijzer van. Ik wil dit aan haar voorleggen.

    En onze zoon wordt dus constant na 1 cyclus wakker of eerder door oprispingen, poepluier, maagzuur dat terug stroomt (herkauwen), melk dat terug stroomt etc. We hebben alles al geprobeerd en volgen ook de refluxregels allemaal op. Inmiddels slaapt hij in zijn eigen bedje met een klamboe en in het donker, dat gaat iets beter maar nog niet optimaal. Speentje in, bij de volgende cyclus even afwachten of juist alvast in de aanslag staan, we hebben het allemaal geprobeerd maar het lukt niet en hij is nog zo verschrikkelijk moe na 1 cyclus. Zelfs het troosten is soms onmogelijk en blijft hij hazenslaapjes doen. Vanmiddag gaan we ook naar de osteopaat trouwens.
    Als IEMAND de gouden tip heeft, dan graag
     
  2. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Is dragen in een draagzak of draagdoek geen optie?

    Vinden nexum heb ik geen tip. Hier ook een zoontje met kma maar dat uitte zich vooral in krampen en minder in maagproblemen. Dit had hij wel toen hij heel klein was, maar zijn bijna volledig weg gegaan na een paar afspraken met een osteopaat.
     
  3. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Draagzak vindt hij vreselijk helaas. We kunnen hem gelukkig ook wel op zijn rug leggen.
    Echt waar? Wat hebben ze bij hem gedaan? Hij had ook reflux?
     
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Na 1 slaapcyclus wakker worden is helaas heel normaal op deze leeftijd en staat niet per se in relatie tot reflux. Mijn dochtertje van 12 weken (zonder reflux) heeft het nog steeds en ook ons lukt het zelden om haar de volgende cyclus te laten pakken. We maken het slaapje dan af in de draagdoek zodat ze toch voldoende slaap krijgt (overigens dachten wij ook dat zij draagdoek niet fijn vond maar na doorzetten slaapt ze er fantastisch in).

    Mijn zoontje werd ook altijd wakker na 1 slaapcyclus en vanaf 5/6 maanden ging dit beter en maakte hij langere slaapjes. Maar dit ging dus pas beter met het ouder worden.
     
    Chechi vindt dit leuk.
  5. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    #5 Chechi, 30 jul 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2021
    Wat hierboven ook al wordt gezegd: slechts 1 slaapcyclus slapen is voor veel babies heel gewoon. Vanaf 6 maanden zijn veel babies pas fysiologisch in staat om overdag slaapcyclussen te koppelen. Dit heeft te maken met breinontwikkeling. Vanaf 4 maanden doorstaan babies een slaapregressie waarbij het brein op het gebied van slaap blijvend verandert. Daarvoor lukt het vaak dus niet.

    Sterker nog; je kleintje met reflux doet het hartstikke goed want veel reflux babies halen 1 cyclus niet en worden al na 20 / 30 minuten wakker. Ik denk dat je rondom
    baby slaap vooral je verwachting aan moet passen. En ja, je kent vast babies die wel direct 2-3 cyclussen koppelen. Maar niet iedere baby is hetzelfde.

    Dingen die wel kunnen helpen is:
    - minimaal 1 dutje in de draagzak of kinderwagen al rijdend. Hierbij lukt het vaak makkelijker te koppelen
    - maximale wakkertijd van 90 minuten aanhouden, dit betekent met 75 minuten terug naar bed brengen. Als je de wakkertijd oprekt worden ze makkelijker sneller wakker.
    - je kleintje toch helpen met ssssssht en wiegen.

    Rondom nexium kan ik je niet helpen, mijn zoontje kreeg ranitidine. Dit werkte perfect. Maar ik herken dus wel dat de neiging met een reflux baby kan zijn om alles onder reflux te plaatsen. Iedere kick die ze geven etc. Terwijl ik heb gemerkt dat andere dingen: ritme ed. heel veel van invloed zijn.

    Waar ik veel aan heb gehad is de Droomritme methode van Stephanie Molenaar. Zij heeft twee boeken: Reflux en Baby in een Droomritme. Die laatste is vooral gericht op slaap en dan leer je wat normaal is en wat niet. Ze richt zich specifiek op babies met onderliggend onrust zoals reflux.
     
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik denk dat je de neocate ook gewoon 2 weken de tijd moet gaan geven. Je hebt al heel veel geprobeerd in een hele korte tijd. Je zit in de periode dat baby's het meest intens zijn en echt het gaat beter worden, maar het heeft, heel stom gezegd, tijd nodig. Je zit aan de max. Qua medicatie, dikt de voeding in, zit aan de meest hypoallergene voeding die er is (neocate), houd je aan de refluxregels. Meer kan je niet doen. Enige volgende stap is opname in het ziekenhuis voor onrustige baby protocol en daar gaan ze je hoogstwaarschijnlijk niets anders vertellen dan je te houden aan rust en regelmaat en de tijd uitzitten tot baby 4 maanden is.

    En ja ik weet heel heel erg goed dat dit onmogelijk lijkt. Geloof me, ik heb hetzelfde meegemaakt en dat dan nu voor de 4e keer alweer. Mijn 4e uk is even oud als die van jou en die slaapt helemaal niet in een wieg, meteen krijsen als ik die maar een tel wegleg. In de nacht slaapt die ook niet, ligt de hele nacht in onze armen. En ja dat is loodzwaar, maar de enige remedie hiervoor is tijd. Dit is de 4e huilbaby die ik heb en zo wanhopig als ik bij de 1e was, zo relaxt ben ik nu bij de 4e. Tuurlijk heb ik ook mijn huilbuien en vloekmomenten dat we weer een huilbaby hebben, maar ik weet nou heel goed dat je niets meer kunt dan tijd uitzitten.
     
  7. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik weet niet exact was ze bij hem gedaan heeft. Beetje draaien aan zijn lijfje, bepaalde bewegingen maken. Ik ben eigenlijk op aanraden van mijn vroedvrouw gegaan omdat ze aangaf dat ik het wel aan een kinderarts kon vragen maar dat deze hoogstwaarschijnlijk medicatie zou voorschrijven die symptomen aanpakt maar niet de oorzaak.

    Hij had symptomen van reflux. Niet willen neerliggen, heel veel slikken, je zag duidelijk dat hij zich ongemakkelijk voelde. Maar hij spuugde niet veel.
     
  8. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik zie hierboven staan dat aangepaste voeding hebt. Idd afwachten wat die doet. Ons zoontje had)heeft kma en het duurt toch wel even eer de symptomen daarvan weggaab.
     
  9. Amys01

    Amys01 Actief lid

    17 feb 2020
    137
    174
    43
    Vrouw
    Ik heb 1 tip en weet dat veel mensen hier op tegen zijn. Op een gegeven moment wisten wij het zelf ook niet meer. Ons zoontje heeft hele erge verborgen reflux. Hij krijgt ook medicijnen.
    Vanaf 6 weken oud leggen wij hem op zijn buikje en dan het bedje flink schuin. Bij ons stond er een hoge wasmand onder.
    Ik zag dat op deze manier, de voeding veel minder snel terug kwam. Hij sliep ook beter. Niet geweldig, maar beter.

    voor ons eigen gevoel hebben we de babyfoon met camera + sensor voor onder het matras gekocht.

    verder wil ik je alleen nog heel veel sterkte wensen.. ik weet hoe het is om te zien dat je kindje super moe is en toch niet kan slapen. Ik kan me nog steeds verdrietig voelen als ik er aan terug denk hoeveel pijn hij had en hoe erg ik niet ben gehoord door de professionele mensen.
    Volg je gevoel! Er komt een einde aan:)
     

Deel Deze Pagina