Wallen baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BethElisa, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BethElisa

    BethElisa Lid

    28 nov 2017
    92
    37
    18
    Vrouw
    Hallo mama's

    Het afgelopen half jaar was een roerige tijd. We hadden een huilbaby die eigenlijk gewoon enorm krijste ipv huilde en dat uren op een dag. Uiteindelijk zijn we erachter dat hij een koemelkallergie heeft (wat heeft dat lang geduurd zeg!) Nu gaat het een stuk beter en groeit hij ook eindelijk fatsoenlijk. Wel heeft hij erge wallen onder zijn ogen. Als ik terugkijk heeft hij die altijd al wel gehad, maar op het moment schrik ik er steeds van. Dan denk ik ventje toch.. hij ziet er dan moe en ziekjes uit, terwijl hij dat niet is.

    Herkent iemand dit? Ik bel vanmiddag met de kinderarts toevallig, maar wij zijn al zo vaak afgewimpeld terwijl ons zoontje daadwerkelijk ergens last van bleek te hebben, dat er niet enorm veel vertrouwen meer is.

    Ik wil graag de juiste vragen stellen.
    Als dit gewoon bij hem hoort leg ik me er bij neer natuurlijk, maar ik zie dit eigenlijk verder nooit bij baby's dus dat knaagt toch een beetje. Ik dacht eerst namelijk dat het bij de allergie hoorde, maar daar kan het nu niet meer aan liggen. We zijn over op Nutrillon Pepti inmiddels.

    Bedankt voor het meedenken!
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zijn het echt wallen als in dikke zakken onder de ogen, of zijn het kringen?

    Als het zo'n heftige periode is geweest dan lijkt het mij dat ie ook even bij moet trekken. Zal mss deel vermoeidheid zijn, van alle ellende die geweest is.
     
  3. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Kinderen met allergieën hebben soms een typisch herkenbaar uiterlijk: aan meerdere dingen in hun gezicht kun je dan zien dat ze allergisch zijn. Een voorbeeld daarvan is een bepaalde verkleuring en soms iets verdikking onder de ogen. Ik weet de Nederlandse term even niet, maar in het Engels noemen ze dat "allergic shiners". Lijkt het daar op? Als kind had ik dat zelf ook heel erg, zodanig dat iedereen het altijd maar nodig vond om te vragen of ik ziek was. Is vanzelf minder geworden en verdwenen.
     
  4. BethElisa

    BethElisa Lid

    28 nov 2017
    92
    37
    18
    Vrouw
    Nou daar lijkt het inderdaad op!
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Blijft ook heb ik gemerkt. Zoon is bijna 4 en als hij even niet fit is of beetje moe, wordt hij in en in wit met kringen. Net als ik. T is gelukkig niet meer onderdeel van de standaard uitrusting zeg maar, maar duikt wel gelijk op als t iets minder gaat. Maar hij oogt regelmatig ziek nog, terwijl dan alleen t middagdutje van de dag ervoor heeft gemist.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Hier ook zo'n gevalletje hoor. Gillen gillen gillen moord en brand. Lactoseintolerantie (net weer anders dan kma) nadat we zelf maar gewisseld waren naar Frisolac in een wanhoopspoging en de boel in t gareel kregen was t meiske echt totalloss afgedraaid de eerste weken. Niet vreemd zij (en wij) hadden niet tot nauwelijks geslapen met totaal 18-21 uur gillen per dag (en nacht) enige stilte was tijdens het drinken.

    Hier echt grote blauwe kringen onder haar ogen zodra ze moe is en dat is dan echt bedtijd. Ze wordt dan ook steeds witter in dr gezicht en krijgt rodere oortjes. Handjes en voetjes staan zowat in brand dan, ontzettend warm.

    Wegleggen bij gapen etc was al ruim te laat, dan was ze over dr slaap heen en werd t strijd. Dus bij t goede kleurtje naar bed en dat was precies goed.

    Als ze ziekjes is zien we exact hetzelfde maar dan alleen zonder rodere oortjes. Overigens heeft mama dat ook hoor en die heeft niets met lactose.

    Dochter reguleert lactose nu zelf (voor zover ze producten herkent), heeft ze voldoende op die dag ontwijkt ze het verder ookal is t dr favoriete toetje. Is het iets nieuws op lactose basis is t "hmmm lekker" en stopt na 3 happen om bijv een andere dag de bak leeg te werken en te vragen om nog een beetje. We merkten dat ze dat sinds 18mnd zo'n beetje ging doen, instinctief eigenlijk en wij hebben haar daar gewoon in gevolgd.
     

Deel Deze Pagina