Wandelschoenen

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 25 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Na jaren echt jaren met m’n Meindle wandelschoenen gelopen te hebben zijn ze aan vervanging toe. Maar de keuze is reuze..
    Ik wil lage niet te lompe soepele wandelschoenen. Iemand een aanrader?
     
  2. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.602
    3.852
    113
    Ik begon ooit met Hanwag. Lowa was toen echt niet passend (te smal). Daarna Meindl gehad (waren wat zwaarder achteraf) en nu al een tijd Lowa renegade en erg tevreden daarmee.
    Mijn man is begonnen met Lowa en heeft nu Hanwag.
    Ik zou naar een outdoorwinkel gaan en gewoon goed passen en uitproberen. Comfort is uiteindelijk bij wandelschoenen het belangrijkste en elke voet is anders. Ook de modellen verschillen en veranderen waardoor Lowa eerst niet kon bij mij en nu juist heel fijn is.
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Tnx. Ik weet dat passen belangrijk is maar vind dat nu wel een dingetje..
     
  4. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    833
    640
    93
    Vrouw
    Salomon schoenen zijn mijn eerste keus, maar je moet wel oppassen dat ze zeker een halve maat kleiner zijn dan "normale" schoenen.
    Mijn tweede paar zijn Merell. Heel comforable en niet te verslijten, maar iets lager.
    Dan heb ik nog een paar waterafstotende North Face voor sneeuw en flinke regen.
    Deze merken hebben ook een wandel/sportschoenhybrid. Wandelschoenen die lichter zijn en uiterlijk op een sportschoenlijken, maar met profielzool en steviger. Maar passen blijft belangrijk. Is er geen winkel waar je kunt bestellen, afhalen en retourneren als het niet goed is?
    Bij b.v. Bever adverteren ze met gratis retourneren
    https://www.bever.nl/klantenservice/retourneren.html
    Of anders toch een model zoeken van Meindle dat op het model lijkt dat je nu hebt, zodat de kans dat de maat goed is groter is.
     
  5. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik heb ook Salomon, superfijn! Ik ben overigens wel naar een loopcentrum geweest en heb mijn voeten laten meten en op camera's vast laten leggen hoe ik loop en belast en samen met hun (deskundig advies) gekeken wat het fijnste en beste paste. Daarna met de gekozen schoen weer bekeken hoe ik daarmee liep enzo. Heel fijn!
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hmm denk dat ik toch maar ga oassen. Weet dat dit het beste is. En om nou zoveel geld uit te geven zonder goed advies..
     
    TanjaK en olleke vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik had voor een paar tientjes wandelschoenen van medicus (van Haren). Ze hebben ze nu helaas niet. Maar ik zou het in de gaten houden als je schoenen zoekt voor vlak terrein.

    Ze zijn een stuk lichter dan mijn meindls. De zool is goed stevig waardoor ik stevig sta met mijn instabiele bekken. Het lopen ermee is ook een stuk minder belastend voor mijn rug dan mijn meindls. Mocht je er kijken let dan wel op de breedte maat. Ze hebben normale breedtes maar ook extra breed.

    Ik heb ook een paar van de ANWB. Daar heb ik een enkele keer op gelopen. Die vond ik totaal niet prettig voor langere tijd terwijl ze een stuk duurder waren.
     
  8. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar een zoektocht gehouden nadat mijn paar meindl versleten waren. Verschillende merken geprobeerd maar toch weer op meindl uitgekomen.
    Dat is bij mijn aantrekken en wegwezen :D
     
    mausi vindt dit leuk.
  10. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.394
    113
    Ik loop nu al 6 jaar elke week op anwb wandelschoenen. Heel tevreden over. Ze zijn nu wel aan vervanging toe.
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Nou naar 3 winkels geweest. Het aanbod was echt maar klein. Meindels allemaal te breed. Krijg je als advies om op internet te bestellen en dan met de schoenen naar de winkel te komen voor pas advies omdat overal de voorraden op zijn.
    Heb nu dus toch maar eea op internet besteld en ik zie wel. Is het niks stuur ik ze terug.
     
    TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina