wandelwagen bak tijdelijk als wieg gebruiken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nicole18, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Hallo,

    Wij willen tijdens de kraamtijd de wandelwagen bak op onze slaapkamer zetten zodat we dit als wieg gaan gebruiken.
    Onze oudste zoon heeft nog geen 2 weken op onze kamer geslapen en daarna op zijn eigen kamer dus vinden het zonde om hiervoor een wieg aan te schaffen.

    Hoe hebben jullie dit gedaan? inclusief onderstel op de slaapkamer? Of op een laag tafeltje ofzo de bak neer gezet zodat hij toch op hoogte staat en van de grond af is.
     
  2. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tussen ons in. :oops:
     
  3. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Wij hadden gewoon een wiegje.
    Maar is het geen optie om de ledikant in de slaapkamer te zetten?
    Persoonlijk zou ik een kinderwagenbak niet als bedje gebruiken.
     
  4. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Voor mij zou bepalend zijn wat voor matrasje in de wieg ligt. Soms zijn die heel dun en dat lijkt me niet comfortabel voor de baby. Verder zou ik hem niet op de grond zetten, maar het onderstel op de slaapkamer is ook weer zowat.

    Wij hebben een klein wiegje dat normaal gewoon in een woonkamer gebruikt wordt. Een soort wipper, maar dan in bedvorm. Haha lekkere duidelijke omschrijving. Het staat iets schuin, wat voor de baby heel prettig is ivm voeding terug geven. De kraamverzorgster bij mijn zoontje was er helemaal weg van. Ik heb er zelf een nieuw matrasje in gemaakt en toen zoon in zijn bed ginf slapen gebruikte ik het wiegje in de woonkamer.

    Ik heb er een foto van gevonden!
    Screenshot_2017-12-05-15-34-46.png
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Als je kindje wat ouder is, is hij dus ook als wipper te gebruiken!
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Wij hebben de eerste week de wandelwagen bak gebruikt. Ik werd er helemaal onrustig van en hebben van de week gelijk een wiegje aangeschaft. Het maakt mij niet uit of hij er nog een week in slaapt of nog 2 maanden. Ik vond het gewoon helemaal niks die wagenbak.:rolleyes:
     
  7. Orselia

    Orselia Lid

    24 jun 2017
    89
    40
    18
    Vrouw
    Hmm. Hier komt een co-sleeper en wij zijn van plan om te gaan samenslapen, dus ik kan weinig advies geven eerlijk gezegd. Maar ik zou inderdaad kijken hoe het matrasje is, of dat comfortabel genoeg is.
     
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wij hebben zijn ledikantje op onze slaapkamer gezet.
     
  9. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Wij hebben een wiegje op onze kamer staan waar hij in komt te liggen. Een wandelwagenbak vind ik niet geschikt om de hele nacht in te slapen.
     
  10. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ken je niet iemand van wie je een paar weken een wieg kunt lenen?
    Ik zou de kinderwagenbak daar niet voor gebruiken
     
  11. Diro

    Diro Niet meer actief

    Wij gaan de wandelwagenbak op het onderstel gebruiken. Hebben we bij onze eerste ook gedaan, een week of 2 a 3. Ging prima, kraamhulp stelde het zelf voor en zei dat het prima kon. Overdag sliep ze in haar ledikant, 's nachts in de bak.
    We gaan dit dus nu weer doen.
     
  12. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier bij Liam ook gedaan de 1e 2 weken, op het onderstel. Dat matrasje is echt wel genoeg voor een newborn hoor, je moet alleen wel opletten dat de bak niet te warm wordt omdat het minder goed geventileerd is (woorden van mijn kraamverzorgster toen). Toen woonde we wel in een appartement en dus gelijkvloers, nu eensgezinswoning en gaan we campingbedje ervoor gebruiken in onze kamer. Anders moeten we die wagen steeds trap op en af doen als we willen wandelen & ons campingbedje kan je ook het matrasje op dezelfde hoogte doen als in ledikant en wiegje zodat je niet zo ver hoeft te bukken :)
     
  13. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ik zou een wagenbak afraden, omdat het niet ventileert en een wieg of ledikant wel. Maar ik.lees dat meerderen het wel doen.
     
  14. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    dankjewel voor jullie reacties! meningen lopen dus nogal uit een.

    camping bedje nog totaal niet aan gedacht. dat is ook nog een optie en ook het ledikant bij ons zetten past wat betreft de ruimte makkelijk.
     
  15. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Wij hebben het wel gedaan, op een tafeltje naast mij. Dit was de enige manier om hem naast mij te kunnen laten slapen. De geborgenheid vonden wij prettig (een ledikant is zo groot!) en hij heeft er prima in geslapen. Sinds week 3 slaapt hij door (hij is nu bijna 9 weken). Nu ligt hij sinds 2 weken op onze kamer in zijn ledikant om de stap naar zijn eigen kamertje te maken. Een eventueel volgende keer zou ik precies hetzelfde doen :)
     
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden bij de oudste eerst de wandelwagenbak op een soort tafeltje. Later het ledikant op onze kamer. Bij de jingste toch maar eenwiegje aangeschaft.
     
  17. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Misschien kan je een wieg lenen, marktplaats staat ook vol met mooie wiegje voor een paar tientjes
     
  18. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Als het makkelijk past zou ik dat dan wel echt eerder doen dan de kinderwagen :)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Wij hebben het wel gebruikt, de kraamhulp stelde het zelf voor bij de oudste. Maar we hadden niet veel ruimte naast ons bed dus het was wat krap. Bij de jongste hebben we een babynestje tussen onze hoofdkussens gezet.
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Exact dit.
    Het woord ''wandelwagen'' zegt eigenlijk al genoeg.. :rolleyes:
    Niet geschikt om langdurig in te slapen dus.

    Daarnaast: tweedehands worden ook dit soort dingen (wiegjes) aangeboden vanaf 10 euro, dus voor het geld hoef je het echt niet te laten.
     

Deel Deze Pagina