wandelwagen tweeling

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bereke, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi dames,

Wij zijn stilaan aan het rondkijken voor een wandelwagen voor een tweeling. Maar zien door de bomen het bos niet meer. Zoveel keuze en merken. Met reiswieg of zonder. Met maxi cosi of zonder... .

Voorlopig gaat onze voorkeur uit naar de easy walker duo walker. Omdat hij er degelijk en handig uitziet en omdat er twee maxi cosi's op kunnen. Reiswiegjes gaan we niet nemen denk ik. We hebben maar een kleine wagen en daar geraakt toch niet alles in.Of heb je die reiswiegen echt nodig?
    En is dit model echt degelijk en handig? Of toch maar een model waar de twee kindjes achter elkaar zitten ipv naast elkaar?

Kortom, kom op dames met jullie ervaringen en raad!

[FONT=&quot]
    [/FONT]

2. bereke

bereke Niet meer actief

En wat is het verschil met de Deluxe versie?

3. Tjes

Tjes Lid

8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik ook erg benieuwd naar!

Onze voorkeur gaat ook naar de easywalker, heb nog even gekeken naar het verschil van de gewone en Deluxe maar kan het zo ook niet vinden.

Het lijkt mij prettig dat als je ze naast elkaar hebt je ze alletwee in de gaten kan houden. En met voor elkaar zit er altijd eentje met de rug naar van de voorste te kijken ( later dan).
    Heb de easywalker laatst ook in de supermarkt gezien, kun je mooi overal met de wagen door.

Ook het voordeel idd dat de maxi-cosi's er op kan. Zou je dan de reiswiegjes nodig zijn?? Lastig... 8)

4. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Of je een reiswieg nodig hebt hangt helemaal van je situatie af.
    Als je vaak lange wandelingen wilt gaan maken met de kleintjes heb je echt een reiswieg nodig.
    Je kindje mag niet te lang in de maxicosi liggen. (volgens mij niet langer dan 2 uur)

Maar voor korte stukjes of om even snel boodschappen te doen is het geen probleem.

Ik had zelf geen reiswieg. En ik heb hem ook eigenlijk niet gemist.

Als we op visite gingen nam ik een tentje mee waar hij dan lekker in kon slapen. Ideaal!

Ik heb zelf geen tweeling dus over de wagen kan ik je geen advies geven ;)

5. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    wij hebben ook een kinderwagen besteld voor onze twins
    ja wij gaan voor het merk kees met babynestjes
    wij hebben rond gekeken en ja wij vonden weinig keus in omg drenthe dan ja en wat er is vrij prijzig

6. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben de icandy gekocht. Deze is nieuw in nederland. Het onderstel is net zo groot als een eenling kinderwagen, dus je bent niks langer of breder. Dat vond ik toch wel fijn!

7. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden alvast dames!

Lange wandelingen zullen er niet vlug gebeuren denk ik. Dus ik vermoed dat we dan idd die reiswiegen niet nodig hebben.

Geen dames die al effectief rondgecrosst hebben met de easy walker duo walker?

8. MamaJ

MamaJ Actief lid

22 mrt 2008
    115
    0
    0
    De ABC Zoom lijkt me ook geweldig, kunnen ook 2 Maxi Cosi's op en achter elkaar. Ik geloof dat je je kindjes zelfs tegen over elkaar kan zetten, zodat ze elkaar zien.

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben een urban jungle. Kunnen geen maxi cosi's op, maar dat hebben we geen dag gemist. We laten de maxi cosi's altijd in de auto.

Ik zou zeker niet zonder reiswiegen gekund hebben. Ze hebben er heel wat uren in doorgebracht. Bedenk wel dat winkelen, waarbij je met de auto naar de stad rijdt, bijna niet kan in die tijd. Daarbij is de houding van een baby in een maxi cosi gewoon niet optimaal voor het lijf van een baby. Hoe minder erin hoe beter.

Hetzelfde geld voor babynestjes. Je baby ligt daar vast in en kan dan niet gewoon lekker bewegen. Ook kan een babynestje nooit echt helemaal plat, wat toch ook wel belangrijk is.

Met elke tweelingwagen hoor je gewoon door alle winkels te komen. Een winkel hoort namelijk rekening te houden met de breedte van een rolstoel en dan kan je er met een duowagen ook door. (naast elkaar)

10. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    de ABC zoom is nog behoorlijk lang hoor!!

En op de icandy gaan twee reiswiegjes, twee maxicosis of twee zitjes, maar als je wil kan je hem ook af en toe voor één kindje gebruiken!

Bekijk bijlage 71156

11. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. bereke

bereke Niet meer actief

Ja maar de reiswiegen geraken niet in de auto dus de stad in gaan met de wagen is sowieso geen optie.
    Moesten ze wel in de wagen geraken zou ik ze wel nemen denk ik. Maar dat gaat echt niet...
    En die eerste maanden denk ik niet dat we ergens uren naartoe gaan. Dus voor kortere periodes zijn de maxi cosi's toch OK, of niet?

13. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik heb zelf de urban jungle duo met een babybak waar ze met z'n tweeën in kunnen!
    Ik had de bak niet kunnen missen hoor...
    Het was winter en ze lagen lekker beschut en ook als ik op visite ging was het handig want ze kunnen er ook in slapen!

Thuis was het ook een uitkomst.
    Als ze allebei tegelijk hun huiluurtje hadden en ze wilden niet in hun eigen bedje liggen deed ik ze in de kinderwagen bak en ging ik even lopen! Ze vielen zo in slaap en konden er ook gewoon in blijven slapen!
    Met maxi cosi's wordt dat denk ik toch lastiger!

Hier een foto van de kinderwagen:

14. Seth

Seth Niet meer actief

Geen tweeling mama hier hoor.... maaruhh wou toch ff reageren (als dat mag:)), zag deze foto en dacht....
    "lijkt me zo lastig je "onderste" kindje eruit halen... als deze bijvoorbeeld wakker is.. maar de bovenbuurman/vrouw niet...

15. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ja dat dacht ik ook al :)
    En volgens mij loop je ook met je schenen de hele tijd tegen dat onderste wiegje aan..

16. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de onderste huilt hoef je alleen maar de kap naar beneden toen doen en je kan de beeb eruit halen. Ook zit er in die kap een plastic raampje om de beeb te zien, je hoeft dus niet "om" te lopen om te kijken wat er is....

En als je loopt kom je niet tegen de onderste aan hoor, al uitegbreid geprobeerd :D

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    #17 binnabinna, 11 mei 2010
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
    Sorry maar ik ben nog al verbaast. hoe zo geen rijswiegjes nodig.

maar je kan je kind toch niet in een maxi cosi vervoeren als wandelwagen. dit is een auto stoel. en kindje hoort plat te liggen.

je neemt toch een kinderwagen om er mee te gaan lopen. in de stad. in de plaats waar je woont. om naar de super markt te gaan.

en tja qua de auto. het onderstel van een tweelingwagen is ook nog al groot. dus het zal toch passen en meten worden.

maar ik ben echt geen voorstander om een baby in de maxi cosi te gaan vervoeren terwijl je met de kinderwagen aan het rijden ben. kan wel voor even in de super markt. maar even naar de stad is al gouw en 1. en dan nog heen en terug. en dat voor die rugetjes

18. bereke

bereke Niet meer actief

Het zijn onze eerste kindjes dus ik weet het niet of ik ze nodig heb of niet. Heb al rond gehoord in mijn omgeving en het overgrote deel zegt de reiswiegen zeer weinig gebruikt te hebben. Dat in combinatie met het feit dat de reiswiegen niet in de wagen geraken deed mij denken dat we ze beter niet konden kopen. Maar omdat ik het dus niet weet, informeer ik me hier nog eens... . Er is dus nog niks beslist.

19. Leliana

Leliana Niet meer actief

Dan lijkt het mij een heerlijke wagen! :D
    Op de foto ziet het er net uit alsof je tegen de bak aanloopt ..
    Altijd fijn die testers!!
    Ga je deze wagen kopen?

20. Seth

Seth Niet meer actief

nou was het in mezelf aan het verplaatsen... ook al heb ik dan maar 1 reiswieg... maar ik tilde kindjes namelijk altijd via de zijkant erin zeg maar.... vandaar dat ik het me afvroeg...
    maar als het zo voor jullie werkt, is het prima toch...:)

Deel Deze Pagina