Wandverlichting op zonne-energie

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynx, 12 jan 2025.

1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.665
    2.495
    113
    Ik zie door de bomen het bos niet meer. We hebben sinds kort een doorgaan naar de achterkant van het huis en willen op die wand lampjes, liefst met bewegingssensor, zodat het niet donker is als je naar achter loopt. Omdat we geen elektrakabel over de muur willen laten lopen, willen we lampjes op zonne-energie. Ze moeten wel van goede kwaliteit zijn, want in de winter is er natuurlijk weinig zon en juist dan moeten ze goed werken.
    Wie heeft dit soort lampjes en hoe is jullie ervaring?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.665
    2.495
    113
    Maakt niemand hier gebruik van? Dan ben ik bang dat het waarschijnlijk niet zo goed werkt. :)

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.138
    237
    63
    Wij hebben in de achtertuin lampjes op zonne-energie maar zonder zon werken ze niet in de winter :thumup:

Lynx vindt dit leuk.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.530
    5.600
    113
    Geen tips maar ik weet wel dat ze ook bestaan met batterijen die helpen dan wat. Dat heb ik ook maar nu in dr winter werken ze slecht.

Vero0504 en Lynx vinden dit leuk.
  5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.044
    7.759
    113
    Bij ons werkt het prima! We wonen buitenaf en hebben bij de Bauhaus zo'n schijnwerper op zonne energie gehaald, met een bewegingssensor. Het enige is dat in december, als er bijna geen licht overdag is, hij niet voldoende op laadt om de hele donkere periode in de ochtend te overbruggen

Lynx vindt dit leuk.
  6. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.772
    1.571
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb er een hangen op zonne energie maar in de winter (juist als het nodig is) heb ik er niets aan omdat hij het niet doet.

Lynx vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.023
    8.767
    113
    Hier geen lampen op zonne-energie omdat die het inderdaad vaak niet doen op momenten dat je ze juist nodig hebt en/of op plekken hangen waar sowieso weinig (direct) zonlicht komt.

Als op stroom geen optie is, dan misschien op batterij of oplaadbaar?

Lynx vindt dit leuk.
  8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.453
    4.909
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb ze in de tuin (schutting), maar idd, in de winter heb je er weinig aan.
    Daarnaast vind ik de kwaliteit vaak maar matig (in vorige huis ook gehad) en ze gaan niet zo lang mee. Is. Vorige huis had er twee van Philips, met bewegingssensor, maar ook die hebben het maar een jaar of 2 echt goed gedaan

Lynx vindt dit leuk.
  9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.414
    431
    83
    Limburg
    Hier hebben we er 1 van de action en de achterburen ook en zelfs nu met dit weer doen ze het nog. Wel wat minder fel maar genoeg licht om genoeg te zien. Zien er wel uit als een soort bouwlampen.

Lynx vindt dit leuk.
  10. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.368
    1.905
    113
    Hier ook geen goede ervaringen met zonne energie lampen dus nu met stroom gedaan die werken tenminste wel naar behoren, hebben er hue lampen in gedaan dan kun je ze ook nog dimmen of juist feller zetten

Lynx vindt dit leuk.
  11. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.772
    1.571
    113
    Vrouw
    Thuis
    Deze lamp komt van ali af...de meeste dingen met dit soort ingewikkelde omschrijvingen komen (via dropshippers) gewoon via ali of temu .Zeker bij bol vind je steeds meer artikelen van chinese websites die via dropshippers verkocht worden.Bij twijfel check ik de foto in de ali app, en ik check de verkoper.Vreemde merken koop ik al niet, zeker niet als het om artikelen gaat waar stroom/spanning bij komt kijken.

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.665
    2.495
    113
    Ik was al bang dat lampjes op zonne-energie niet zouden werken. Op accu kan ik nog naar kijken, anders wordt het toch een lelijke buis op.de wand voor de stroompunten.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.838
    14.934
    113
    Helaas werken die inderdaad niet best. Al onze solar verlichting is momenteel drama.

Maar een kabel in een pijp kan je ook nog wel wegmaskeren, desnoods met een voorzet trellis met hedera of vertikale tuin (mosbakjes) die zitten doorgaans op steunen dus daar achterlangs kan je prima die pijp met kabel laten lopen.

Lynx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina