Ik zie door de bomen het bos niet meer. We hebben sinds kort een doorgaan naar de achterkant van het huis en willen op die wand lampjes, liefst met bewegingssensor, zodat het niet donker is als je naar achter loopt. Omdat we geen elektrakabel over de muur willen laten lopen, willen we lampjes op zonne-energie. Ze moeten wel van goede kwaliteit zijn, want in de winter is er natuurlijk weinig zon en juist dan moeten ze goed werken. Wie heeft dit soort lampjes en hoe is jullie ervaring?
Wij hebben de bedrade lampen van philips en die zijn heel fijn. Vermoed dat dit ook wel prima is. Maar anders probeer je er toch eerst eentje? Het is nu immers winter. https://www.karwei.nl/assortiment/philips-solar-wandlamp-yarixa-zwart-met-dag-nachtsensor/p/B247608?gclsrc=aw.ds&&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=12%20-%20pMax%20-%20Verlichting%20-%20shopping%20-%20NB&utm_id=17390287370&gad_source=1&gbraid=0AAAAADshOIQJhEoPPoiu7UKKBhiOZcVY5&gclid=EAIaIQobChMI3_KtypnwigMVeJCDBx2K3x5lEAQYAyABEgISEvD_BwE
Geen tips maar ik weet wel dat ze ook bestaan met batterijen die helpen dan wat. Dat heb ik ook maar nu in dr winter werken ze slecht.
Bij ons werkt het prima! We wonen buitenaf en hebben bij de Bauhaus zo'n schijnwerper op zonne energie gehaald, met een bewegingssensor. Het enige is dat in december, als er bijna geen licht overdag is, hij niet voldoende op laadt om de hele donkere periode in de ochtend te overbruggen
Ik heb er een hangen op zonne energie maar in de winter (juist als het nodig is) heb ik er niets aan omdat hij het niet doet.
Hier geen lampen op zonne-energie omdat die het inderdaad vaak niet doen op momenten dat je ze juist nodig hebt en/of op plekken hangen waar sowieso weinig (direct) zonlicht komt. Als op stroom geen optie is, dan misschien op batterij of oplaadbaar?
Ik heb ze in de tuin (schutting), maar idd, in de winter heb je er weinig aan. Daarnaast vind ik de kwaliteit vaak maar matig (in vorige huis ook gehad) en ze gaan niet zo lang mee. Is. Vorige huis had er twee van Philips, met bewegingssensor, maar ook die hebben het maar een jaar of 2 echt goed gedaan
Hier hebben we er 1 van de action en de achterburen ook en zelfs nu met dit weer doen ze het nog. Wel wat minder fel maar genoeg licht om genoeg te zien. Zien er wel uit als een soort bouwlampen.
Hier ook geen goede ervaringen met zonne energie lampen dus nu met stroom gedaan die werken tenminste wel naar behoren, hebben er hue lampen in gedaan dan kun je ze ook nog dimmen of juist feller zetten
Is het binnen of buiten? Ik zou voor zoiets gaan als het binnen is https://www.bol.com/nl/p/kl-home-oplaadbare-wandlamp-wandlamp-binnen-usb-oplaadbaar-draadloos-dimbaar-batterij-slaapkamer-woonkamer-nachtlampje-360-rotatie-zonder-boren-afstandsbediening-touch-control-trapverlichting-zwart/9300000149100565?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Deze lamp komt van ali af...de meeste dingen met dit soort ingewikkelde omschrijvingen komen (via dropshippers) gewoon via ali of temu .Zeker bij bol vind je steeds meer artikelen van chinese websites die via dropshippers verkocht worden.Bij twijfel check ik de foto in de ali app, en ik check de verkoper.Vreemde merken koop ik al niet, zeker niet als het om artikelen gaat waar stroom/spanning bij komt kijken.
Ik was al bang dat lampjes op zonne-energie niet zouden werken. Op accu kan ik nog naar kijken, anders wordt het toch een lelijke buis op.de wand voor de stroompunten.
Helaas werken die inderdaad niet best. Al onze solar verlichting is momenteel drama. Maar een kabel in een pijp kan je ook nog wel wegmaskeren, desnoods met een voorzet trellis met hedera of vertikale tuin (mosbakjes) die zitten doorgaans op steunen dus daar achterlangs kan je prima die pijp met kabel laten lopen.