wanneer 1e schopjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babs1977, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wanneer voelden jullie voor het eerst de echte schopjes? Ik ben nu 18 weken zwanger. Voel af en toe wel wat kriebeltjes maar nog niet de echte schopjes.
    Ben nu ook 4 kilo aangekomen. Vind het zelf nogal veel of valt dit mee voor een 1e?
     
  2. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Bij mij was het ook met 18 weken. De eerste keren voelt het ook niet meteen als schopjes hoor....meer als een soort 'plopjes' of een soort vlindertje dat je in je buik voelt fladderen. Zou dus goed kunnen dat je dat inderdaad gevoeld hebt.
     
  3. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb ook wel, kleine schopjes gevoeld, maar besefte dat op het moment nog niet, dacht kriebels, honger , tintelingen etc,..

    maar nu ik vd week wel schopjes kreeg, wist ik dat ik ze eigenlijk al eerders had gevoeld , alleen in zachtere maten,..
    ik was dus eigenlijk al ong 21/22 weken toen ik de echte schopjes voelde ,..of wie weet waren het wel kleine stompjes :D ;)
     
  4. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik voelde de eerste kriebeltjes ook met 18 weken, nu wordt het steeds duidelijker. Erg leuk hoor!

    Ik ben nu al 7 kg aangekomen. Weet eigenlijk niet of dit heel veel is. Maar het valt mij nog wel mee. Tot de 8e week van de zwangerschap zeer intensief gesport, wk 10 het NK gevaren en toen stilgevallen dus daar zullen ook wel wat kg's van zijn denk ik. Ach gaat er straks allemaal wel weer af!

    groetjes, Mayke
     
  5. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik was 18,5e week toen ik voor het eerst 'iets' voelde. het worden vanzelfs schopjes, maar dat gaat zo geleidelijk dat ik je niet kan zeggen wanneer het echte schophjes werden.
     
  6. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Bij mij ook 18 weken dat ik haar voor het eerst voelde. Alleen was het niet zo duidelijk als nu. Nu zijn de schoppen overduidelijk. Ook voel ik haar nu rondzwemmen dat is zo leuk om te zien en te voelen!
     
  7. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Volgens mij voel ik het beebje ook al. Klinkt wel wat vroeg als ik jullie reacties lees... Maar het is meer een soort gerommel het lijkt op gerommel van je darmen. Maar dan op de goede plek in je baarmoeder zegmaar :D
    lekker warrig verhaal, is het nog te volgen? :)
     
  8. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Mijn collega voelde het met 14 weken al, en het is haar 1e kindje. Dus het kan wel zeker hoor!
     
  9. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik voelde het heel duidelijk met 16 weken (ook al wel iets eerder, maar lang niet zo duidelijk). Zag ook echt mijn buik op en neer gaan en dat terwijl het mijn eerste kindje is en mijn placenta aan de voorkant ligt. Het kan dus wel al vrij vroeg.. Ligt er maar net aan hoe krachtig je kindje schopt, vertelde de VK.
     
  10. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ah mooi, hoef ik niet meer te denken dat ik mezelf voor de gek hou :)
     
  11. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met 17 weken maar het is/was dan ook een erg bewegelijk kind :D
     
  12. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    @ Harmless: Je kindje is nu nog heel beweeglijk? Mijn meisje beweegt ook de hele dag door..ben benieuwd of dit na de bevalling ook zo is. Als het naar d'r vader aard.. :p
     
  13. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik voelde duidelijk schopjes met week 17.
    Week erop zag ik ook echt mn buikje wat bewegen,wat ik in het begin eng vond haha.
     
  14. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ik begin nu (heel zachtjes) iets te voelen, misschien heb ik het ook wel iets eerder gevoeld maar omdat je inderdaad niet zo goed weet wat je zou moeten voelen, denk je snel dat het je darmen zijn. Maaaaaaaaaaar...volgens mij heb ik m'n kleine dame'tje nu wel gevoeld :D
     
  15. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik voel het heel uidelijk vanaf 18 weken, terwijl placenta aan de voorkant ligt en dit mijn eerste is. Het is niet elke dag even heftig. Soms voel ik de beeb echt bewegen, soms is het net of iemand aan de binnenkant van mijn buik glibbert (soort triling) en soms zijn het plopjes.
     
  16. Niet meer actief

    kan heel goed hoor niempie, ik voelde haar ook voor het eerst bij 15/16 weken. Nam alleen maar toe in hoeveelheid en sterkte en weet sinds een flink aantal weken zeker dat ik toen de eerste beweginkjes heb geregistreerd. Is ook mijn eerste kindje, dus kan zeker....
     
  17. janina

    janina Actief lid

    ik voelde de kriebeltjes vanaf 16 weekjes en met 20 week voelde ik meer schopjes

    groetjes janina
     
  18. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Grappig he Indigo, ik moest net heel hard niezen en toen voelde ik echt 3x een plopje achter elkaar zo van mam, doe niet zo wild! :)
     
  19. Chrisje79

    Chrisje79 Fanatiek lid

    10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Ik voelde onze uk ook met 15/16 weken! is ook onze eerste, dus kan prima!

    Groetjes Chris
     
  20. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ons eerste met 19/20 weken
    Ons tweede met 16,2 weken (op moederdag!)
     

Deel Deze Pagina