Wanneer zwanger worden van 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cdokter, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cdokter

    cdokter Bekend lid

    14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wordt 5 januari 1 jaar.
    Met isci zwanger geworden.
    We hebben nog 1 bevrucht eitje in de vriezer.

    Maar we willen niet veel leeftijd verschil er tussen.

    Wie heeft de kinderen ook kort achter elkaar gekregen?
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Mijn kindjes zijn van 12-09-2015 , 03-08-2017 en 15-12-2018.
    Best snel na elkaar. Ik vind het erg leuk. Ze zitten in ongeveer dezelfde belevingswereld en kunnen meestal goed spelen.
    Ik merk wel dat nu de oudste naar school gaat zij een snellere ontwikkeling heeft dan haar zusje.

    Ik zou er gewoon voor gaan. Je weet niet hoe lang het duurt voordat je zwanger raakt. En dan duurt het nog 9 maanden. ;)
     
  3. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Onze zoon is ook een icsi kind. Wij hebben ons vlak voor jij 1 jaar werd weer bij het ziekenhuis gemeld en er zal straks iets meer dan 2 jaar tussen de kinderen zitten. Bewust voor gekozen want bij mijn zoon duurde het enorm lang voordat ik eindelijk zwanger was.
     
  4. cdokter

    cdokter Bekend lid

    14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    Ja me man wil nu al voor 2 kindje gaan

    Maar zelf heb ik wil nog zo genieten van me zoontje en met me zoontje zwangerschap ben ik 9 maanden lang overgeven was echt geen pretje

    Voor nu denk ik volgend jaar maar eens bekijken.
    Mischien met de zomer weer aanmelden dan is zoonlief 1 jaar en 5 maanden
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik ben n uitzondering op de norm haha. Nooit vlak achter elkaar gewild, om meerdere redenen. Maar ik was ook nog jong en niet afhankelijk van icsi, dat scheelt. Als je qua leeftijd nog ruimte hebt zou ik idd nog eventjes wachten, zodat je nog even optimaal van je zoontje kunt genieten!
     
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Onze dochter werd geboren toen onze zoon 1 jaar en 9 maanden was. Het kleine verschil is soms zwaar maar ook heel leuk. En het went snel de drukte
     
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter was 1,5 toen der broertje geboren werd.
    Ik vond het een ideaal verschil.
    Ze sliepen vaak tegelijk dus had altijd wel een rust moment.
    Nu is het soms wel wat lastiger.. zoon doet in alles zijn zus na en wilt hetzelfde als zij. Dat zorgt vaak voor ruzie.

    mijn zoon was 2,5 toen zijn zusje geboren werd..
    hij is een ontzettend makkelijk kind en als ik alleen met die 2 ben is het net alsof ik er maar 1 heb :p
    Dochter was 4 en die is heel lief en behulpzaam.

    elk leeftijdsverschil heeft zijn voor een nadelen.
    Als jullie er klaar voor zijn dan zou ik er lekker voor gaan :)
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Ik heb een kleine 15 maanden leeftijdsverschil tussen mijn kinderen. Ik heb het vanaf het begin als ideaal gezien :)
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Als jullie er klaar voor zijn... ;)
    Ons zoontje was ruim 1,5 toen wij besloten voor een 2e te gaan, een kleiner leeftijdsverschil leek ons fijn. De 1e keer waren wij snel zwanger, helaas zijn we nu al 15 maanden bezig voor een 2e.
    Nu het leeftijdsverschil groter wordt, lijkt het mij ook weer wel leuk. Mijn zoontje zal er meer van begrijpen en meekrijgen mocht er nog een broertje/ zusje komen.
    Mijn mening is dus dat het ideale leeftijdsverschil niet bestaat
     
    Nienkep vindt dit leuk.
  10. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ja het blijft lastig, wanneer ben je er weer klaar voor??!

    Wij hebben best lang over onze eerste dochter gedaan, wel natuurlijk zwanger geworden. Toen zij 1 was was ik er gewoon echt nog niet klaar voor. Het hele gebeuren rondom zwanger worden, moest er gewoon echt niet aan denken.

    Toen ze 1,5 was begon het weer te kriebelen en na goed gesprek met mijn vriend er weer voor gegaan. Nu heel snel zwanger, waar ik super dankbaar voor ben omdat ik daar sowieso niet vanuit ging.

    Vooral samen goed over praten en ik denk dat je je eigen gevoel weet en ook beste kunt volgen
     
  11. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Toen onze dochter 13 maanden was zijn we er weer voor gegaan. Ik was gelijk zwanger. Nu net bevallen van nr. 2 met een leeftijdsverschil dus van 22 maanden. Tot nu toe alleen maar positief!
     
  12. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    #12 Lynne182, 20 nov 2019
    Laatst bewerkt: 20 nov 2019
    Ik heb hier ook drie kinderen van 2013 2015 en 2017. Ik zelf had er liever langer tussen gelaten. Met 1 zorgen kindje en zelf een slechte gezonfheid fheid valt het me zwaar. Nu zwanger van nummer 4 die een verassing was en dus niet gepland. Zal er niet makkelijker op. Straks hebben we hebben 4 kinderen in 6,5 jaar tijd. Raad het niemand aan.
     
  13. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Houd altijd rekening met het feit dat het toch in een keer raak kan zijn! Wij dachten ook laten we vroeg beginnen want kan zo 2 jaar duren voordat het weer raak is en was meteen de eerste poging raak.. Dachten toen wel even oei uhm hier hadden we niet op gerekend hihi. Nu des te blijer met het kleine leeftijdsverschil. Kon in mijn zwangerschap en de baby tijd alles bij slapen doordat de oudste nog 2 uur sliepen overdag. Nu zwanger van nr 4 en vind dit wel een zwaardere zwangerschap ivm dat je overdag geen rust moment meer hebt doordat ze niet meer slapen. Maar wel weer heel leuk dat de oudste het zo bewust meemaken. Ze willen iedere dag de baby even voelen en kijken heel erg uit naar de komst van hun zusje.
     
  14. roever

    roever Niet meer actief

    Tussen oudste en middelste zit goed 1,5 jaar en tussen middelste en jongste een kleine 1,5 jaar. Dus 3 in 3 jaar zo ongeveer.....
    Hartstikke druk maar zooooo ongelooflijk gaaf!!!! <3

    en ze zijn zo gek op elkaar! :)
     
  15. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Tja, het leven valt niet altijd te plannen. Hier zit er straks 6 jaar tussen. Dat had ik ook niet bedacht. Maar het is zo gelopen en het feit dat zl al zelfstandig is, door slaapt en als ik heel erg moe ben, ook zich zelf prima een uurtje kan vermaken.... Dat heeft ook zo z'n voordelen. En garantie dat ze het samen heel goed kunnen vinden, krijg je niet.
    Dus, als je er nu nog niet aan toe bent gewoon een tijdje wachten tot 't begint te kriebelen.
     
    Lisa890 en Spectre vinden dit leuk.
  16. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hier zal er ook 6 jaar tussenzitten.
    Eerlijk gezegd vind ik het geweldig.
    De babyperiode is al zó lang geleden hier dat ik er intussen wel heel hard naar hunker :) We zijn ook beide volledig uitgerust als ouders nu.
    Volgens mij voelt het soms wat als een sleur of toch erg zwaar als je ze kort opeen hebt, en dat hebben wij nu niet.
    Samen spelen zal hier natuurlijk niet zijn zoals wanneer je ze kort opeen hebt, maar hoe ouder ze zullen worden hoe minder dat verschil zal worden, zeker als ze volwassen zijn. (Maar daar wil ik nu nog niet aan denken haha ik wil echt terug die babytijd nu ❤)
     
    Spectre en Kyra77 vinden dit leuk.
  17. Bab17

    Bab17 Actief lid

    22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Ik was na 9 maand weer zwanger.. Qua zwangerschap wel fijn dat de oudste nog slaapjes had maar ik vond toen de 2e kwam het echt wel afzien, en vond het jammer dat ik soort voor m'n idee niet genoeg van die oudste in z'n babyfase heb kunnen genieten.. Zelf begin ik er niet meer aan voor de jongste minimaal 2 of 3 is..
     
  18. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Onze zoon wordt in december 6. Na hem wilde we ook heel graag een 2e maar we wisten dat dit moeilijk ging worden vanwege mijn pcos.
    Ondanks dat lukte het bijna maar resulteerde het in de eerste 3 jaar na hem in 3x een miskraam en 1x een bbz. Uiteindelijk hebben we het zo gelaten en hadden we zoiets van, gebeurd het dan gebeurd het, zo niet dan niet. En opeens een bijna 5 maanden geleden was het raak.
    Er zal dus 6 jaar tussen onze kinderen zitten maar dat vinden we niet erg. Ergens vind ik het wel fijn ook omdat onze zoon dus al wat groter is en dus ook wat meer zelfstandiger kan wat het (hoop ik) allemaal wat makkelijker maakt.
     

Deel Deze Pagina