Wanneer accepteer je dat je gewoon verkouden bent?

Discussie in 'Corona forum' gestart door mausi, 24 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Hoe doen jullie dat? Vorige week had ik een aantal dagen hoofdpijn, toen ik er ook nog verkouden bij werd, ben ik bij de ggd gaan testen. Negatief.
    Verkoudheid werd zaterdag wat erger. Nog een keer getest, negatief.
    Vandaag nog steeds erg verkouden. Hoe doen jullie dat? Nog een keer testen, zelftest doen, hoe vaak ga je zelftesten doen, elke dag, bij twijfel toch weer een ander merk? Of gewoon accepteren dat je blijkbaar verkouden bent en doorrrrr met leven, verkouden weliswaar ;)
     
  2. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Om eerlijk te zijn zou ik nu gewoon loslaten. Je kunt moeilijk 3x per week gaan testen totdat de verkoudheid weg is. Er bestaan nog steeds andere virussen dan alleen corona.
     
    Wish05, Snananas, Sado en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Nou ik zou het vandaag lekker laten. Je hebt 2x getest.
     
    mausi vindt dit leuk.
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik test gewoon 1x en ga daarna gewoon door met alles wat ik anders ook zou doen.
     
    heidiane, Sado, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Als je twee keer bij de GGD getest hebt, terwijl er al klachten waren, zou ik het als een ‘normale verkoudheid’ bestempelen en inderdaad gewoon je ding gaan doen.

    Heb je toevallig een enorm kwetsbare in je omgeving, zou ik daar even niet heen gaan, maar dat deed je voordat Corona bestond waarschijnlijk ook niet met een flinke verkoudheid.
     
    Willemijntje19 en mausi vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Als uw klachten niet veranderen zou ik niets doen.
    Dan valt het voor mij onder een gewone verkoudheid.
     
    GossipGirlxoxo en mausi vinden dit leuk.
  7. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties. Klinkt super logisch, maar soms weet je het zelf even niet meer.
     
  8. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.639
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ze zeggen: blijven de klachten langer, doe dan de volgende dag weer een zelftest. Dat doen we dus. En na die 2e is het dan klaar. Dan gaan wij er vanuit dat het iets anders is. Anders blijf je bezig toch?

    Alleen als de klachten nog weer verergeren of heel anders worden, doe ik nog een extra test.
     
    Mapje, mausi en bosi333 vinden dit leuk.
  9. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Wij testen 1x met een thuis test. Is ie negatief gaan we weer verder met ons leven. Is ie positief laten we het nog even bevestigen bij de ggd en gaan we netjes in quarantaine.

    Maar goed met kleine kinderen in huis gaan hier ook wel heel vaak verkoudheden rond. We zouden bezig blijven als we nog vaker moesten testen.
     
    SAARC, Luppy en mausi vinden dit leuk.
  10. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Als ik negatief test en mijn klachten worden niet erger, dan accepteer ik dat als gewone verkoudheid. Misschien zou ik voor de zekerheid nog een zelftest doen gedurende de snotter-periode (we komen om in die zelftesten, dus zo gepakt - als ik ze zelf moest kopen, zou ik er wat afwachtender mee omspringen) , maar niet herhaaldelijk naar de ggd.
     
    mausi vindt dit leuk.
  11. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    Griep en andere verkoudheidsvirussen bestaan ook nog gewoon. En ik denk dat iedereen daar nu ook veel vatbaarder voor is.
     
    mausi vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Ik vind dat je al veel moeite hebt gedaan. Ik doe bij een verkoudheid een zelftest. Is die negatief, dan is het dus een verkoudheid en gaan we weer door.
     
    Biny, Mapje en mausi vinden dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Bij een negatieve zelftest ga ik uit van een verkoudheid. Bij een negatieve ggd test al helemaal.
     
    suus1983, Zxcvb en mausi vinden dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dit dus. Ik doe dan 2 zelftesten en dan is het klaar.
     
  15. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Nou, ik vind ook dat je al veel moeite hebt gedaan. Ik zou een negatieve zelftest ook al goed genoeg vinden. En als het dan erger wordt misschien nog eentje, maar dan is het ook wel weer klaar.


    Zat me net toevallig vanochtend wel af te vragen of de tijd dat je met een verkoudheid gewoon een paracetamol en een kop thee met honing naar binnen schoof en doorging met je leven ooit weer terug zal komen. Dat je gewoon een kind met een pakje zakdoeken tegen de snotneus naar school kan sturen.... zouden we dat ooit weer normaal gaan vinden, zonder dat je er op aangekeken wordt?
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Oh aub wel toch! Ik krijg nu al de zenuwen als een van de kinderen zijn neus een keer ophaalt. "Het zal toch niet weer hè"
    'bang' voor corona ben ik niet, maar die quarantaine:confused: Dat vind ik zo'n ellende:(
    Iedere keer met zijn allen 'on hold' alle dingen weer afzeggen en dat voor een snotneus.
    Daar ben ik toch echt wel klaar mee.

    En daarmee wil ik het virus echt niet bagatelliseren, maar hier hebben we het allemaal gehad, we zijn gevaccineerd, geboosterd. Onze kinderen hebben niet meer gehad dan een snotneus.
    Dus wij zetten met 9 man ons leven stil voor een snotneus....
     
    Mapje, Adje, cosdy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ik ook. Mijn man belde net dat hij 3 positieve zelftesten had. Daar gáán we weer was mijn eerste gedachte. Vorige keer heeft de laatste (die uiteindelijk negatief bleef) bijna een maand in q gezeten.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  18. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik werk in het onderwijs en doe elke dag een zelftest. Als die negatief is, ga ik niet naar de ggd en gaan we dus gewoon door met ons leven. 1,5 week geleden had ik ineens een positieve test in handen en die is bij de ggd bevestigd en toen dus in quarantaine.
     
  19. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    In jouw geval is het antwoord nu!
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Na een negatieve test.
     

Deel Deze Pagina