Wanneer baby zonder steun hoofd omhoog houden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NewMum, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NewMum

    NewMum Lid

    18 sep 2008
    43
    0
    0
    IK vraag me af wanneer jullie kleintjes hun hoofdjes zonder steun omhoog konden houden.

    mijn zoontje is nu 4 maanden en hij kan zijn hoofdje nog steeds niet zonder steun omhoog houden. als ik hem op zijn buikje leg dan trekt hij wel zijn hoofd omhoog maar opschoot ofzo niet echt. is dat normaal?

    ik ben benieuwd naar jullie reacties.
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochtertje is net zo oud als jouw kleine en kan dat ook nog niet hoor. Zoals je zegt kan ze wel goed liggend op haar buik haar hoofdje omhoog houden, maar op schoot lukt dat haar nog niet echt.

    Als ik haar op me arm heb. zo bij me schouder, kijkt ze wel vaak 'los' rond. En wanneer ik met haar oefen, door haar aan haar armpjes naar me toe te trekken in ligstand kan ze nu ook haar hoofd recht houden ipv naar achter laten hangen.
     
  3. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter kon eigenlijk meteen haar hoofd wel rechtop houden en op haar buik wilde ze haar hoofd ook een hele tijd niet neerleggen.
    Ik zou het niet weten eigenlijk, maar als je je zorgen maakt zou ik het cb even vragen!
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Demi heeft als zij op haar buik ligt haar hoofd heel veel recht op. Ook op schoot houdt ze regelmatig haar hoofdje zelf omhoog. Maar ze heeft in haar hele lijf hele krachtige spieren, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde als bij Guppie. Eva legde voor het eerst haar hoofd neer als ze op haar buik lag toen ze bijna 6 maanden was. En ging toen op haar buik slapen (na 2 maanden lang drama omdat ze omrolde, maar zo niet kon slapen ;)). En ook meteen al haar hoofd omhoog houden, niet alleen als ze op haar buik lag, maar ook als ze bij ons op schoot lag, kon ze alles goed in de gaten houden.

    Ik weet niet wat 'normaal' is, maar met 4 maanden lijkt me vrij laat. Ik zou het even navragen bij het consultatiebureau.
     
  6. Anna71

    Anna71 Actief lid

    31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna hield haar hoofd zelf rechtop sinds ze ruim vier en een halve maand was. Maar toen was het nog erg wankel.
    Sinds dat ze vijf maanden is kan ze het zelf met kracht.
     
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Die van ons doet dat eigenlijk al vanaf zijn geboorte.
     
  8. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje kan het nu helemaal zelfstandig. Maar het CB vond dat hij het al met 2 maanden moest kunnen en dat vond ik een beetje onzin. Desondanks toch elke dag met hem geoefend en hij hoeft nu niet meer ondersteunt worden. Ik weet niet of jij met hem oefent. Maar elke dag 5 minuten op zijn buik leggen helpt goed.
    Succes!
     
  9. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn dochtertje werd na haar geboorte bij me op de buik gelegd en toen tilde ze haar hoofd al op en keek in het rond. Vanaf de eerste minuut kon ze dus al stevig haar hoofdje recht en omhoog houden..
     
  10. NewMum

    NewMum Lid

    18 sep 2008
    43
    0
    0
    wat ik hier lees is dat bij iedereen een beetje anders is.
    ik weet dat alle babys hun eigen tempo hebben. hij is net 4 maanden geworden.

    zo als eerder gezegd als hij op zijn buikje ligt kan hij goed zijn hoofd rechtop houden en als ik mijn hand onder zijn borst zet dan houd hij zijn hoofd ook goed rechtop maar hij kan het niet langer dan 1 min volhouden.

    mijn vraag is wat kan er mis zijn dan als een baby met 4 maanden die hoofd niet zelfstandig rechtop kan houden.

    ik begin me een beetje zorgen te maken.
     
  11. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Er is helemal niets mis joh. Hij is er gewoon iets later mee dan gemiddeld. Probeer je je niet te druk te maken. Probeer veel te oefenen en hij zal het met een paar weken zo kunnen!
     
  12. NewMum

    NewMum Lid

    18 sep 2008
    43
    0
    0
    ik hoop dat het allemaal meevalt. het lijkt net alsof hij een beetje lui is.
    morgen gaan we naar het CB dan vraag ik het wel even na.


    ik had het zelf niet echt in de gaten. ik dacht het komt allemaal wel maar een vriendin die laatst langs kwam had het er zo over. en toen ging ik ook meer op letten.

    NewMum
     
  13. NewMum

    NewMum Lid

    18 sep 2008
    43
    0
    0
    ik ben met mijn zoontje naar het cb geweest en inderdaad vonden ze dat hij een beetje laat is met het hoofd recht houden. ze zeiden dat ik ff moest afwachten en als het nog steeds niet lukte dat ik dan met hem naar de fiysio moet.

    ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken. hij is verder zo gezond en blije kindje maar waarom hem nog niet lukt om zijn hoofdje rechtop te houden weet ik niet.
    ik ben bang dat het hem helemaal niet gaat lukken. ik weet dat het negatief klinkt maar kan er niks aan doen. raak er zelf een beetje gestresst door.
    sorry als ik zeur maar vind het een beetje zorgwekkend.

    gisteren heel vaak op zijn buik proberen te leggen en zelfs paar dagen terug lukte hem beter om zijn hoofd om hoog te houden. het lijkt net of hij achteruit gaat.
    ik probeerde ook met hem zijn handjes vast te houden en hem een beetje omhoog te trekken en ik zag dat zijn hoofd een beetje naar achteren gaat en hij begint te huilen. ben bang dat hij straks ergens pijn heeft. is iemand met de kiss syndrome bekend?

    NewMum
     
  14. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Wat is laat?
    Het ene kindje is wat sneller dan het andere, ik vind het persoonlijk een beetje overdreven om al met hem naar de fysio te gaan. Als het vandaag niet komt, komt het morgen wel, toch?

    Ik zou alleen niet te veel oefenen op een dag met de armpjes optrekken, wanneer hij z'n hoofdje nog laat hangen is hij er gewoonweg nog niet aan toe... maar misschien volgende week of die week daarna wel...

    Maak je er niet druk over, als ie 18 is en nog steeds met z'n hoofd voorover loopt zou ik even aan de bel trekken ;)
     
  15. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    Mijn dochter deed het al vanaf de geboorte. Ze wil ook niet liggen, altijd rechtop. Dus draagdoek of kinderwagen zijn out of the picture. Alleen een draagzak voldoet aan haar eissen...

    Ook het draaien van het hoofdje deed ze al vanaf de geboorte. wel handig ivm verstikkingsgevaar. Dat is er dus amper omdat ze zelf dr hoofdje draait.

    Bij de bevalling huilde ze ook niet, ze had meteen hele grote ogen en keek de kamer rond zo van: shit... waar ben k nu weer terrecht gekomen :)

    Tegenwoordig rolt ze zichzelf om. dan leg ik dr op haar zij neer en vindt ik haar op haar ruggetje of op dr buik terug... en heerlijk tevreden ligt ze er dan bij.

    maar dat is bij elke baby anders denk ik. Misschien moet je het stimuleren door hem te roepen ofzo? Misschien helpt dat.

    Sterkte!
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Marscha, in een draagdoek kan je je kindje ook goed rechtop dragen, heb ik bij Eva altijd gedaan.
     
  17. ml80

    ml80 Actief lid

    21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hoi, ik hoorde vanhet CB dat ze elke dag wel 6 keer op de buik moeten liggen...dat red ik ook niet. Onze kleine houdt sinds een week zijn hoofd rechtop, maar het wiebelt wel alle kanten nog op..

    grtjs
     
  18. joyce30

    joyce30 Actief lid

    7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje houdt sinds een maandje zijn hoofdje rechtop .Nu wiebelt hij nog wel wat met zijn hoofdje af en toe .
    Op zijn buik liggen wil hij dan weer absoluut niet .
    Het moet wel om zijn spieren te trainen .
    Maar hem hysterisch laten huilen vind ik ook niks .
    Mijn zoontje is 3 maanden oud .
     
  19. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Mijn dochter houdt haar hoofd al vanaf een maand of twee echt zelf omhoog. Ze wilde al heel snel rechtop zitten op schoot en kan dat nu bijna zonder enkele steun. Inmiddels heeft ze ontdekt dat ze ook kan staan, dus probeert ze dat steeds, om dan lekker rond te kijken.

    Volgens mij is het bij ieder kindje anders. Onze dochter is een echte 'kijker' en het kijkt nu eenmaal beter met je hoofd recht omhoog.

    Aan de andere kant wordt er totaal geen enkele aanstalte gemaakt om te gaan rollen oid. Op haar buik liggen is absoluut niet leuk. Ook speeltjes begint ze nu pas een heel klein beetje te ontdekken. Ze heeft even veel geluidjes gemaakt, maar nu is één keer pruttelen per dag zo'n beetje het maximum.

    Met het ene kunnen ze vlug zijn en met het andere 'achterlopen'.

    Alles op hun eigen tijd... ;)
     
  20. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    onze man deed het ook vanaf zijn geboorte, maar dat is van begin af aan een actief en wakker mannetje geweest.
     

Deel Deze Pagina