Ha! Ons meisje krijgt sinds deze week bijvoeding (worteltjes, bloemkool en peer heeft ze gehad) Ze vond het allemaal best lekker. Wanneer kan ik nu overstappen op meer, dus aardappels toevoegen en een toetje (yoghurt/biogarde?) etc. En trouwens: vandaag zei iemand tegen me (terwijl ik mijn gebakje aan het eten was) "je dochter kwijlt ervan, van mij had ze een stukje gekregen" Ze is bijna 6 maand, dan mag ze toch nog geen gebak of wel?!?!? heb geen idee....
Mijn zoon eet potjes van 6 maanden, dus incl. aardappels en stukje vlees of vis. Als wij aan de etenstafel zitten zit hij erbij in de kinderstoel en krijgt regelmatig ook een hapje om te proeven wat wij eten. Geen rare dingen natuurlijk, gewoon een klein hapje rijst of een champignonnetje. Ook een hapje vla of yoghurt. En als ik taart heb en hij wil ook een hapje dan krijgt hij die. Zie er geen kwaad in hoor... Je moet gewoon kijken hoe je kindje erop reageert met de darmen etc.
ik zou gewoon steeds een beetje uitproberen en inderaad goed letten op de ontlasting. En meesnoepen dat is natuurlijk oke als je zelf vindt dat je kleine al zoetigheid mag. Meestal zeggen ze dat het nog niet zo verstandig is met alle suikers. Op suikers kan een kindje ook regeageren door bijv. buikpijn te krijgen. Ik heb laatst ook een likje slagroom van mijn taartje gegeven met als gevolg dat ze haar mondje steeds open bleef doen Oeps.