wanneer beginnen tellen Cyclus na pilstop

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lis90, 6 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis90

    lis90 Lid

    19 sep 2014
    72
    33
    18
    Hallo iedereen, ik schets even mijn situatie: in 2014 zwanger geraakt van mijn dochtertje na 2de ronde.
    Eerste ronde vanaf pilmenstruatie in 2014 was 29 dagen, in die 29 dagen gebeurde er het een en ander met mijn lichaam, veel last van krampen en tussentijdse bloedingen ben dan ook naar de huisarts geweest en zij heeft bloed getrokken op CD 17 wist mij dan ook te vertellen dat ik nog geen eisprong had gehad maar dat mijn oestrogeen aan het stijgen was. Ik vermoed dan ook dat ik ongeveer de eisprong had rond CD 20/21 (maar dan heb ik toch wel een erg korte luteale fase?). De tweede ronde had ik rond CD 20/21 (wist ik door ovulatietest sensitest + CB roze op CD 19 's avonds smiley maar op CD 20 om 12u al geen smiley meer) mijn eisprong en was ik zwanger van mij dochtertje.
    Ondertussen ben ik niet meer samen met de papa en heb ik al 4 jaar een relatie met mijn nieuwe man. Wij hebben nu besloten om opnieuw voor een kindje te gaan.
    Ik ben op 15 mei gestopt met mijn pil (Marvelon), daarna op 18 mei 's avonds wat lichtbruine afscheiding gehad. Telt 18 mei dan als zogezegde 1 ste Cyclusdag of is het eerder 19 mei waarbij ik meer bloedverlies had? Ook rond CD 10 en 12 lichte bloeding gehad en steken.
    Ik had geteld als 18 mei 1ste CD. Nu zit ik op CD 20 (volgens mijn tellen). Omdat ik direct inzicht wou krijgen in mijn cyclus doe ik ovulatietesten van sensitest en temperaturen. Nog geen positieve ovulatietest en temperatuur blijft constant op 37° tot nu toe.
    Hoe denken jullie nu zit ik op CD 20 of toch nog maar op CD 19 en zou dit weer hetzelfde zijn als 5 jaar geleden dat ik altijd blijf mijn eisprong hebben rond CD 20/21 en kan ik hem dan nog verwachten elk moment?
    Vroeger nam ik ook de pil Mercilon maar na mijn zwangerschap was deze te licht voor mij en kreeg ik tussentijdse bloedingen dus moeten overschakelen naar een zwaardere Marvelon. Nu zit ik er een beetje mee in door die zwaardere pil dat mijn hormonen veel meer in de war zijn dan vroeger.
     
  2. Mommy78

    Mommy78 Niet meer actief

    #2 Mommy78, 6 jun 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2020
    Wanneer je met de pil stopt moet je eigen cyclus weer op gang komen. Ik zou dus zeggen, begin met tellen vanaf de eerste dag van je eerste normale menstruatie
     

Deel Deze Pagina