Sascha vind het sinds een aantal weken leuk om aan haren te zitten, eerst vond ik dat niet erg maar ze gaat steeds harder trekken. Ze knijpt ook in m'n gezicht en dan probeert ze vooral m'n ogen te pakken. Ze doet het soms ook bij anderen en dat vind ik al helemaal niet leuk. Kun je dit nu al afleren door nee te zeggen en haar hand weg te halen? We hebben het een aantal keer geprobeerd en haar daarbij streng aan te kijken, maar dan lacht ze gewoon. Ik heb niet het idee dat ze er iets van begrijpt, maar ben bang dat als ik niets zeg ze hier mee door blijft gaan.
Heb niet echt een oplossing voor je. Maar als ze iets doet wat ik niet wil zeg ik ook nee. Ze kijkt me dan aan gaat lief lachen en gaat gewoon verder waar ze mee bezig is.Met een blik van doe het lekker toch wel, kom me maar halen. Denk dat je wel gewoon nee moet blijven zeggen, hand weghalen en afleiden met iets anders. Hier werkt het meestal wel als ik haar afleid met een leuk geluidje of iets waar ze wel mee mag spelen.
stug doorgaan met nee zeggen en handje indd weghalen of als ze ergens bij zit wat niet mag haar daar weghalen er komt een dag dat ze de link legt
Hier ook hoor. Zeggen telkens nee maar helpt niks hihi. Toch doet ze het bij mij harder dan bij papa Andere doet ze het ook bij.. opa is ook al in zijn gezicht gekrabt.
Je kan nee zeggen als je dat wilt, hier werkt het het beste als ik hem dan bij zijn speelgoed bak zet. Afleiden dus.
Wij zeggen ook gewoon luid en duidelijk NEE. Hoe jong ze ook is.... heb toch het idee dat ze dat donders goed snapt hoor! Of ze er altijd wat op uit doet is een tweede. Maar uiteindelijk kan het geen kwaad om daar nu al mee te beginnen
Wij zeggen ook nee en zorgen dan voor afleiding. Nu begint ze het toch al wel te leren. Soms kruipt ze op de krante bak af kijkt ons aan en gaat nee schudden en zegt zelf dan neeneenee. Maar dan toch even proberen aan te raken. Annemarie
Ik zeg ook altijd Nee...en '' twee keer NEE, dan weg ermee'' en zet ik m ergens anders neer / zorg voor afleiding Er zijn ook mensen die zeggen dat t aandacht is (positief / negatief maakt niet uit) en dat ze dat juist willen. Ik denk dat dat pas op latere leeftijd komt als ze echt gaan ''klieren'' om aandacht te krijgen, nu nog niet.
Wanneer mee beginnen? Zodra ze iets doet wat jij niet wilt hebben. Consequent blijven herhalen. Ik vind het echt bewonderingswaardig hoe snel Mick dingen oppakt. Ze snappen meer dan je denkt , maar ze vergeten het ook weer snel. Daarom nog niet boos worden (zo van; ik heb toch al 100 keer verteld dat dat niet mag), maar telkens weer op dezelfde manier aangeven dat het niet mag. Wij hebben idd ook de stelregel aangenomen; ik zeg 1 keer nee en waarom het niet mag. Bij de 2e keer (gelijk daarna) haalden we het weg en geef je eventueel wat afleiding.
hard gaan huilen als ze aan je haren zit? (zelf nooit geprobeerd, jammer.....) Ze heeft het bij mij ook een tijd gedaan, maar het gaat voorbij. Andere dingen worden interessanter. Ze is je aan het bekijken en bij kleintjes gaat dit helaas niet zachtjes.
Wat ik altijd doe en deed bij Iris is nee zeggen en haar handje pakken en zeggen: zachtjes, aaien. Werkt(e) hier goed!
Mijn zoontje trekt ook iedereen aan de haren en knijpen in je gezicht. Nee zeggen helpt niet hij blijft het doen. Wat betreft aan dingen zitten waar hij niet aan mag zitten zeggen we ook altijd nee. Meestal werkt het en gaat hij weg. Maar als hij moe is dan blijft hij doorgaanen kijkt me aan zo van: ik weet dat het niet mag maar doe het lekker toch! Bij ons is ook 2 x nee en dan weg halenergens anders zetten. Dit vind ik niet zo erg, maar dat eeuwige haren trekken
dit lijkt precies mijn dametje! die deed dat ook, ik bleef gewoon nee zeggen en haar hand wegpakken,ook moest ze daar om lachen, maar omdat ik het elke keer bleef doen werd ze ook wel eens boos tegen mij. maar nu doet ze het niet meer! ik heb haar geleerd te aaien bij iemands gezicht, dat doet ze nu. soms natuurlijk nog wat te hard. Kindjes van die leeftijd vinden ogen erg boeiend! Het gaat wel weer over, maar ik zou wel blijven corrigeren want ze weten al heel snel wat niet mag