wanneer begonnen jullie met de babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door josephinevh, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik sta te popelen om te beginnen met de babykamer, maar ik wil echt wachten tot de 20-weken echo (aankomende donderdag). Ik ben bang, dat ik daarna helemaal los ga :D. Hoe is dit bij jullie?
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij zijn al bezig (al ben ik pas 6weken). Dat komt ook doordat we nog niks aan die kamer gedaan hadden sinds we er wonenen er een nieuw dakraam geplaatst wordt eind van de maand. We hadden zoiets van dan doen we de muren en de vloer vast. Toen bleek im al zwanger en hebben we besloten dat we als de vloer ligt we alvast de kast gaan kopen. Wij gaan de meubels bij ikea kopen dus hebben we geen/weinig levertijd. Als de kast staat (en misschien de commode) dan kan de de spullen van zolder halen en uitzoeken.
    Tegen die tijd dat we dat gaan doen is het wel december.
    Wel heel vroeg, maar het echte aankleden van de kamer komt pas na de 20weken echo.

    Bij de oudste begonnen we met ongeveer 24weken denk ik (daar hoefden we alleen in te richten) en bij de jongste begonnen we ook rond die tijd, maar moest er behangen en geschilderd worden dus dat duurde wat langer.
     
  3. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    De kamer is volledig leeggemaakt, we gaan binnen dit en 2 weken beginnen met opnieuw te behangen en eind november worden de meubeltjes geleverd, die hebben we een dikke maand terug besteld bij Babydump (Gratis annulatie moest er nog iets mislopen)
     
  4. Arya

    Arya Bekend lid

    26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een week of 35 denk ik. Daarvoor wel wat spulletjes gekocht en het kamertje zelf ook, maar het opzetten hebben we met week 35 gedaan.
    Ik stond op de dag voor de bevalling nog de laatste stickers op de muur te plakken ;)
    Schilderen wel eerder gedaan, geloof met een week of 28?
     
  5. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    begonnen met strippen schuren en verven vlak na mn positieve test, behangen met 28 weken nu met 30 weken komt de nieuwe vloer. ik wil de kamer afhebben voor dat ik 35 weken ben. moet alleen nog plintjes en een lamp uitzoeken:)
     
  6. MamavanLoker

    MamavanLoker Actief lid

    12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met 14 weken al, maar dat was omdat we spullen over konden nemen van vrienden :)
    De rest hebben we afgemaakt toen ik rond de 30 weken zwanger was. Omdat ik steeds het gevoel had dat ze eerder zou komen (en dat was ook zo).
     
  7. Suusvw

    Suusvw Actief lid

    13 jun 2014
    163
    0
    0
    Ik moet verhuizen als ik 34 weken ben.. Dus vanaf dan kan ik pas het kamertje aan kant maken. We hebben wel alles al gekocht haha dus ons kleine appartementje staat bomvol babyspullen
     
  8. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Bij onze eerste tussen 22 en 24 weken alles gedaan.

    Bij deze gaan we over 2 weken schilderen. Dus met ruim 31 weken. De meubels staan natuurlijk wel al in elkaar van zoonlief, die doorschuift naar een nieuwe kamer met groot bed.
     
  9. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik hoop dat ik vanaf 30 weken wat kan doen... Op zolder moetrn 2 kamets gerealiseerd worden. Dat gebeurd in de week van 20 okt. En dan moet de computerkamer/studio naar zolder en dan pas kunnrn we beginnrn! Begint nu te kriebelen!!
     
  10. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    hier hetzelfde! Eerst moet de zolder af, dan kunnen de spullen die van de babykamer afmoeten naar de zolder. Intussen weet ik al precies wat ik wil en meubels van ikea dus word makkelijk shoppen straks. Nu moet ik me nog wel inhouden want ik kan het allemaal niet kwijt!
     
  11. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Voordat ik zwanger was mooie aanbiedingen mee gepakt. Ik ben zwanger geworden tijdens de verhuizing en ik hou er niet van om delen achterwegen te laten dus ook gelijk die kamer geverft enzo. Toen de kans op een miskraam voorbij was aanbiedingen gebruikt van lichaamsverzorging enzo. Met 20 weken begonnen met de serieuzere inkopen.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij de oudste weet ik het niet precies meer. Wel na de 20-weken echo pas 'echt', geloof ik. Maar we zijn volgens mij al wel eerder begonnen met het leegtrekken van die kamer en laten stukadoren.
    Bij onze jongste zijn we een week of wat na de geboorte begonnen. Daarvoor sliepen wij zelf nog op de toekomstige babykamer. En ik wilde niet hoogzwanger of met een zooi hechtingen in m'n donder naar zolder verhuizen. Dat hebben we dus pas gedaan toen ik weet goed aangesterkt was. En daarna hebben we die kamer in orde gemaakt. Zoonlief heeft uiteindelijk tot een half jaar 's nachts nog bij ons geslapen, maar ging toen overdag al op zijn eigen kamer slapen en soms ook 'spelen'.
     
  13. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Ik heb de commode en wieg op mijn slaapkamer gezet. En dat staat nu sinds 36 weken. Maar was pas met 37 weken klaar. Oeps...
    Maar goed ben nog niet bevallen dus was optijd.

    Overigens heb ik voor de 20 weken echo geen cent uitgegeven. Wilde wel zeker weten dat die goed was.
     
  14. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.045
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kamertje besteld na een goede 20wk echo. Met ongeveer 30 weken laten bezorgen en in elkaar zetten. Kinderwagen en box net zo.
    Ik heb liever ruim op tijd alles af dan dat het op het laatst nog moet. Nieuwe meubels ruiken ook heel erg en omdat het spul er al even staat is de sterke lucht nu weg.
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Bij beide kinderen rond de 30 weken. De kinderen hebben 's nachts wel tot een half jaar in onze kamer geslapen, dus het maakte niet zoveel uit als het niet helemaal af was, maar bijv. verschonen deed ik in hun eigen kamertje.
     
  16. Daan22

    Daan22 Bekend lid

    12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze eerste dochter, was alles al af met 25 weken, nu ben ik weer 25 weken zwanger en heb ik de kamer helemaal kaal, morgen gaan we naar behang kijken, en hopelijk dit weekend behangen,
     
  17. Hier was alles met 17 weken af.
     

Deel Deze Pagina