Wanneer ben je weer op je oude gewicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door laura14, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura14

    laura14 Lid

    9 jul 2007
    71
    0
    0
    Het is nu 3 maanden geleden en ik heb het gevoel alsof het gewichtsverlies zich stagneert...ik moet nog wel 10 kilo, de eerste 6 waren er meteen af maar toen bleef het steken bij 75. Ik weet dat een dieet en goed sporten de enige hulpmiddelen zijn, maar ben benieuwd hoelang het lichaam weer nodig heeft zonder dieet of heel hard sporten - mn moeder zegt altijd 9 maanden op en 9 maanden af maar ik begin binnekort weer met werken en heb geen zin om allemaal nieuwe pakken in 2 maten groter te moeten kopen. Of ben ik gewoon ongeduldig?
     
  2. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    aan mij heb je helaas nix want ik zat na een week weer op mij oude gewicht....
    maar ze zegge inderdaad dat je 9 maans moet ontzwangeren...
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dat is bij iedereen verschillend,ik trok een week na de bevalling alweer een spijkerbroek maat 26 aan.

    en ik woog 70 voor ik zwanger raakte en na de bevalling 53 en weer een paar weken 47kg.

    ik hoop dat er deze keer wat aan blijft zitten,want zo mager worden door de zwangerschap is ook niks hoor.
     
  4. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Aan mij heb je ook niks, want ook ik zat na 3 weken al op mijn oude gewicht.
    Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben.
    Lekker wandelen en zwemmen.........altijd goed!
     
  5. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dat heb ik vaker gehoord dat sommigen na de zwangerschap nog slanker zijn dan voorheen..

    Ik ben echt als de dood om veel aan te komen (ik weet het; belachelijk) maar goed dat is nou eenmaal mijn obstakel. Maar juist nu heb ik toch wel enorme zin in eten de hele tijd.

    Ik ben 1.73 en woog 58 kg en nu 63 kg...

    is dat veel voor dit punt in de zwangerschap?
     
  6. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    de kilo's die ik tijdens de zwangerschap ben aan gekomen zijn er in middels wel af.
    nu nog de kilo's die ik aangekomen ben voordat ik zwanger werd.....
    (ben 8 kilo aangekomen door de clomid).
    ga weer echt goed op m'n eten letten zodra ik gestopt ben met bv.
     
  7. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik ben nog steeds een kilo of 10 zwaarder dan voor mijn zwangerschap... Gaat helaas niet allemaal vanzelf er weer af... :( Ik geef nu nog borstvoeding en mag er dus ook niet aan werken om af te vallen... soms wel frustrerend, wil erg graag mijn kleding weer aan!
     
  8. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Voordat ik zwanger wou worden ben ik gestopt met roken en daardoor op 60 kg terecht gekomen. Hoogzwanger was ik (1.62m!) 75 kg, en net voordat mijn verlof erop zat ben ik door te lijnen weer op 52 kg gekomen.

    Ben dus inderdaad slanker als ooit, maar het ging zeker niet vanzelf! Ben er stiekem wel een beetje trots op, eerlijk gezegd.
     
  9. ik woog voor de bevalling tussen de 75 en 80 weet het niet precies, vlak voor dat ik bevallen was woog ik 99,9 haha, nu weeg 84...

    Dus nog steeds niet alles eraf en hij is bijna 8 maanden
     
  10. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij de eerste kwam ik 7 kilo aan, dus na de bevalling had ik weer maatje 34

    bij de 2de 17 kilo, en binnen een week paste ik ook weer 34

    nu bij de 3de zeker 20 kilo, en ik heb nu maatje 34/36, ik was zo blij met de extra kilos, omdat ik ze wel gebruiken kon,maar ze verdwijnen zo langzaam aan steeds meer.
     
  11. Semmie

    Semmie Fanatiek lid

    5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    pfffff whaaaa praat me der nie van....jasses...moet nog 15 kilo van voor de zwangerschap en dan nog 10 kilo die eraan zijn blijven plakken na mijn eerste zwangerschap...

    heb echt aanleg om dik te worden, en eten is altijd al een strijd geweest...
     
  12. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    o gatsie ik ben ook nog steeds volop in strijd met de zwangerschapskilo's hoor! Moeten er nog een stuk of vijf af, wil ik echt, maar lukt niet. Op t moment is mijn discipline ook even ver te zoeken.
    Crosstrainer staat op zolder, eerst iedere dag erop en iedere dag buikspieroefeningen, nu ongeveer 3 keer in de week..

    Voel me soms net een kangaroe met een lege buidel...
     
  13. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik ben 6 weken geleden bevallen en ik moet nog ong. 1,5 kilo. Maar volgens mij is het ook bij iedereen verschillend. Het helpt wel als je borstvoeding geeft. Maar verder kun je het beste maar lekker gaan bewegen en zo min mogelijk snoepen, denk ik. En veel water drinken.
    Succes ermee.
    x Linda
     
  14. Niet meer actief

    schijnt idd te helpen als je BV geeft, zelf zat ik na een week op mn oude gewicht en gaf alleen FV, maar verschilt natuurlijk per persoon.
    Veel drinken, bewegen en dan komt het wel goed (en de chips even laten staan)
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou ik denk juist dat als je BV geeft dat het langzamer gaat, :confused:


    Ik was altijd 57 kilo ( gestopt met roken, daarvoor 53 kilo)

    Aan het eind van de zwangerschap 80 kilo ( veel te zwaar voor mijn lengte, 1.58)

    Na de bevalling 70 kilo.

    Nu 65.5 kilo en het gaat heeeeeeeeel langzaam eraf. Ik doe er ook echt wat voor. Ik sport om de dag. Om de dag een uur lopen met de hond. Ik eet allleen ochtend, middag en avond. Geen vet en geen tussendoortjes.

    Ik geef trouwens volledige BV.
     
  16. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    dat 9 maanden ontzwangeren klopt niet bij mij :-?
    bij de eerste ben ik gestart op 52 kg, de week na de bevalling was dat nog 50 kg
    bij de tweede gestart op die 50 kg, week na bevalling nog 48 kg
    bij derde gestart op 49 kg (veel gezwoegd om er een kilo bij te krijgen in 4.5 jaar tijd) en week na bevalling nog 47 kg
    nu weeg ik nog 46 kg en krijg er geen gràmmetje bij!

    eigenlijk gek hé, de meeste vrouwen smeken om de kilo's te verliezen, ik smeek om er toch 4 kilo bij te krijgen :)
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou te dun lijkt me ook geen pretje.

    Ik vind 46 kilo wel erg weinig hoor, :(

    Ik snap dat je daar wel wat bij wil.
     
  18. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het jaar voorafgaand aan mijn zwangerschap ben ik door medicijngebruik en het goede leven 10 kg aangekomen en ging daardoor van 53 kg naar 63 kg bij 1.64 m.

    Tijdens zwangerschap ruim 30 kg aangekomen, woog vlak voor bevalling 94,4 kg :confused:

    In de eerste weken al heel snel het meerendeel van het vocht (20 ltr) kwijtgeraakt en daarna door keelontstekingen/koorts/operatie ook nog boel kwijtgeraakt.

    Voor ik deze zwangerschap in ging woog ik 67 kg dus voor mij gevoel nog altijd 14 kg te veel..

    Hoop ze er na deze zwangerschap allemaal weer af te krijgen..
     
  19. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Inderdaad, te 'dik' is niet wat, maar als je graag wat kilo's erbij wilt en dat lukt niet, dat lijkt me ook niet alles!
     
  20. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Offtopic: Hele leuke 20-weken echo foto's heb je in je album, echt schattig!
     

Deel Deze Pagina