Wanneer beste seks moment bij piek?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kramertje, 4 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Normaliter zitten wij in de MMM maar wegens Corona momenteel een stop. Natuurlijk zwanger worden is zeker niet uitgesloten dus aan de ovutesten. Wegens verminderd zaad van mijn man doen wij het niet dagelijks of om de dag, maar om de 2 dagen. Vanmorgen en zojuist een piek op de ovutesten (teststreep donkerder dan de controlestreep). Gistermorgen hebben wij nog seks gehad. Wat zou voor ons het beste zijn om nogmaals te doen gezien de zaadkwaliteit? Vanavond of morgenochtend/avond?

    Za 28-03 Ovutest negatief (seks)
    Di 31-03 Ovutest negatief (seks)
    Vr 03-04 Ovutest positief (seks)
    Za 04-04 Piek op Ovutest
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik zou het vanavond toch proberen. Ik heb wel eens gelezen (weet niet of het echt zo is) dat er in middag / avond sperma Meer zaadcellen zitten dan in de ochtend. En er zit vanavond dan meer als 24 uur tussen toch?
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik kan je niet helemaal helpen. Ik heb er bij beiden een ruim jaar over gedaan om zwanger te worden en alle opties geprobeerd. Het enige wat ik nog weet, is dat wij bij deze zwangerschap de laatste ronde 3 dagen achter elkaar seks hadden. Ik temperatuurde en voelde mn eisprong. Op zondag had ik enorme steken in mn lies, was mn eisprong. Maandag sudderde het na. Uit temperaruren bleek mn eisprong zat of zondag. Wij hebben toen op zaterdag, zondag en maandag seks gehad ( hadden vakantie!) en die ronde raakte ik zwanger. Alle andere rondes deden wij het altijd om de dag.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ja zeker, gisterochtend seks gehad dus als we het vanavond doen zit er zo’n 1,5 dag tussen! Mijn man geeft aan ook zoiets weleens gehoord te hebben, dus ik denk dat we er maar een gezellige avond van gaan maken :D
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  5. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Ik ben tot nu toe altijd zwanger geraakt met elke dag seks (4x waarvan 2 mk) Ik zat er ook vaak over in, maar toch werd ik juist zwanger als we het iets van 4 dagen achter elkaar deden rond eisprong.

    Ik lees nu dat jullie het bewust langer er tussen doen, vanwege verminderd zaad.
    Ik zou het uiterlijk morgen nog eens doen, omdat je ei niet gelijk spring na je piek. Veel later niet meer, want bij morgenavond zou ik al bang zijn hem te missen.
    Is morgen ochtend misschien nog een optie?
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Haha je klopt, man heeft verminderd zaadkwaliteit dus zitten al in een IVF ICSI traject. Weten wel dat het zaad het meest optimaal is bij hem als er 2-3 dagen tussen zit. Ik denk dat we het vanavond nog maar een keer doen (dan zit er 1,5 dag tussen met de vorige keer) en dan wellicht morgenochtend nog een keer. Eispong uiterlijk maandag, dus dat zou voldoende moeten zijn dan denk ik :)
     
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hihi nou veel plezier vanavond :p
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  8. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Je zou er ook voor kunnen kiezen vanavond niet (tenzij je gewoon zin hebt haha) en dan morgen ochtend alleen.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  9. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Helpt randjefietsen niet? Opwinding zou ook helpen voor het zaad “beter” te maken.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ja dat helpt zeker wel, maar daar heeft ie er niet ineens miljoenen meer mee ;) Zaadonderzoeken en ICSi pogingen hebben uitgewezen dat zijn zaad het meest optimaal is met 2-3 dagen ertussen.
     
  11. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Dag van piek was altijd een must voor ons, ongeacht wat we dag ervoor deden. We deden om de dag vanaf dag 7/8 en dan sowieso dag van piek en dag erna, helaas zonder resultaatg. Maar deze ronde (ronde 19....) niet op dag piek gedaan, dag voor piek en dag erna gedaan. En zie mijn banner! Teveel seks is ook niet goed voor zaad. (Al heeft mijn man een vcm van 168 :thumup::)) wat ik wil zeggen is dat er drie dagen zijn dat het het meest vruchtbaar bent, in ieder geval zorgen voor seks op of, dag voor piek, dag van piek, of dag na piek. Of alledrie :roflmao:
    Succes!
    En dit rijtje ziet er al hoopvol uit!
    Edit: zie nu de data goed, netjes om de paar dagen. Dan zou ik morgen doen, piek negeren vandaag. Er zijn zaadjes, morgen weer! (Zo lukte het bij mij toevallig ook deze ronde)
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Wow een vcm van 168 :eek::eek: Mijn man heeft een vcm van 2 ofzo.... vandaar inderdaad laten we er een dagje extra tussen zitten! Ik denk ook dat het morgenochtend wordt. Beide geen zin en puf meer (hele dag in de tuin gewerkt).

    Dus dan ook dag voor en dag na de piek.... :D
     
    Visje79 vindt dit leuk.
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Het is vanmorgen geworden :D Net nog even een ovutest gedaan en deze is nog steeds positief! Heb ook een enorme druk op mijn eierstokken. Nu duimen maar !!

    7FFC9373-0EDA-402A-973D-CF48FA820A6B.jpeg
     
    linkiepinkie, MrsWit en Daphne1002 vinden dit leuk.
  14. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Super spannend!

    Denk dat het een goede keuze is geweest om tot vanmorgen te wachten. Je eitje is nog wel even houdbaar nadat het gesprongen is en zo kon je man mooi herstellen van de vrijpartij van vrijdag ;)
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  15. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ik duim mee voor je!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    115CD749-585C-4B52-89F7-A551CA044EFB.jpeg Piek is voorbij, deze om 19:15 gedaan. Weet iemand of dit dan ook betekend dat de eispong reeds geweest is, of zegt dit nu niets?
     
  17. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw

    De LH-piek duurt 1-2 dagen en de eisprong vindt 20-48 uur na deze LH-piek plaats. Komt goed!
     
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ja dat wist ik. Gistermorgen de piek gevonden. Maar vraag me af dat op het moment dat je testen aflopen de eispong dan ook daadwerkelijk geweest is of dat dat dan niks zegt.
     

Deel Deze Pagina