Wanneer (beste tijd) boeken voor zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Emama, 13 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Hoi,

    Dit is de eerste keer dat we niet buiten de schoolperiode kunnen boeken. Weet alleen niet wanneer je dat het beste kan doen.
    Zie nu al vakanties er op staan, maar vroeg mij af komen er nog meer op de komende maanden. Of moet je er echt nu al bij zijn zeg maar.

    Sommige zeggen in december ivm vroegboekkorting, maar lees ook dat dat eigenlijk onzin is?

    Ben opzoek naar tips en ervaringen.

    Beste en liefst voordeligste periode.

    Bedankt alvast.
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    In Nederland zou ik op tijd boeken, kortingen gaan er denk ik echt niet komen. Wil je naar het buitenland, dan kun je vast wel wachten op een mooie aanbieding.
     
  3. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    Veel prijzen worden pas in december of januari bekend, wij boeken nornaal altijd in januari, dan weten we ook pas wanneer we vakantie hebben.
     
  4. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    TUI had altijd vroegboekkorting tot eind februari.

    Ik boek normaal altijd in oktober, maar ga dit nu niet meer doen. Ik wacht echt tot februari. Ik weet niet hoe het gaat lopen met Corona dus we wachten mooi maar eens af. We gaan in ieder geval niet met het vliegtuig meer, maar met de auto en dan een stacaravan huren of een huisje.
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Je bent er nu nog te vroeg bij.

    Heb je echt specifieke wensen, dan de vroegboekkorting gebruiken.
    Heb je die niet, dan wachten op de last minutes
     
  6. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Ligt er aan wat je bestemming is, ga je met de auto of vliegen

    in nederland zul je denk ik rap moeten zijn. Denk dat velen nederland gaan boeken nav corona.

    vliegreizen gaan pas in december komen
    Via duitsland boeken dan mss al oktober- november.

    autovakanties kun je soms nu al boeken
    Sommige reisorganisaties wachten tot december
    Dan komen ook de reisgidsen vaak pas uit
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    In ‘normale’ tijden boeken wij vrij vroeg. Rond nu of al gedaan. Maar het ligt er uiteraard aan wat je wilt gaan doen en waar je heen wilt. Wij willen aankomen zomer naar óf Normandië óf toch Oostenrijk. Wij wachten tot April oid denk ik. We zullen aankomend jaar dus geen AA-locatie hebben op een relatief rustige camping.

    Wil je die 5* camping en dan die waterplaats, dan ben je al laat... Wil je Landal of CenterParcs, dan heb je nog tijd zat. Wil je vliegen, dan komen de reizen nog.
     
  8. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.339
    206
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Precies de reden dat wij alvast geboekt hebben voor volgend jaar ;). Hadden al een park op het oog, ik ben gebonden aan bouwvak en manlief kan vakantie pakken wanneer hij wil. Dus waarom wachten dachten wij... :).
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Maar hoe weten jullie je vakantie weken dan al? Ja bouwvak snap ik maar ik weet echt nog niet wanneer de vakantie is volgend jaar, dat is in de zorg altijd zeer moeilijk te plannen
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Meestal boeken we in februari maar dat zal denk ik deze keer nog later zijn maar dat is ook afhankelijk van het verloop van covid
     
  11. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Ja wij hebben ook al voorreserveringen staan
     
  12. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Wij zijn aam schoolvakanties gebonden en die staan al voor jaren vast. Wij zijn vrij welke weken we willen gelukkig. Nooit op goedkeuring hoeven te wachten of dat we moeten schuiven

    bij mijn zus op kdv hebben ze ook vastigheid met ene jaar eerste 3 andere jaar laatste 3
     
  13. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben het reisbureau voor vrienden en familie....ben altijd opzoek naar de perfecte vakantie voor onszelf of een ander :D

    Wij zijn al jaren gebonden aan de schoolvakanties.
    Verre reizen boek ik ongeveer 10 maanden van te voren. De tickets zijn dat vaak het goedkoopst.

    Pakketreizen van bijvoorbeeld tui, zijn vaak rond december en januari het goedkoopst.
    In Nederlandse vakantieparken kun je vaak wel last minute wat leuk scoren. Ongeveer 6 weken van te voren.
    Als je daar niet op wil gokken dan wachten op januari/februari met vroegboek korting.

    Normaal boeken wij altijd heel ver van te voren en heb ik altijd wel een vakantie gepland staan.
    Maar op dit moment durf ik nog niks te boeken voor volgend jaar.
    Zit nog te wachten op duizenden euro's van vakanties die niet door konden gaan dit jaar
     
  14. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb ook al geboekt voor volgend jaar... buitenland.. en wat we eigenlijk wilde was al niet meer vrij!

    Veel mensen hebben vouchers, en konden omboeken dit jaar gratis.. dus zit ook al best veel vol hoor!

    zit in onderwijs, dus weet mijn vakanties op voorhand al.. en manlief geeft dat gewoon door.. is altijd goed...
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Dat moeten wij op zijn allerlaatst 1 nov doorgeven en je krijgt altijd wat je wilt bij ons hoor. Soms vergt dat een hoop extra werken ervoor en erna, maar het lukt altijd.
     
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik werk als flexer en kan zelf aangeven wanneer ik vakantie wil. Mijn man kan ook zelf zijn vakantie aangeven.

    Wij boeken meestal in december/januari.
     
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben nu al geboekt voor volgend jaar zomer. Het is een populaire camping en we willen graag een bepaalde plek. Een heel eind rijden heb ik nog geen zin in met 2 jonge kinderen.
    We zagen dat de eerste boekingen al gedaan waren en toen dachten we: waarom ook niet nu al boeken.
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Wij hebben het huis dat we dit jaar huurden in Zuid Frankrijk, meteen toen we daar waren, geboekt voor volgende zomer. Dit jaar nog buiten de schoolvakanties inderdaad en volgend jaar niet meer en de prijs was hetzelfde.
     
  19. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Kijk ook al steeds maar veel wat ik wil is gewoon nog niet boekbaar. Word dus geduld hebben tot de kerstvakantie, meestal boek ik dan. Is vaak ook goedkoopste.
     
  20. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.728
    2.509
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk, ik durf gewoonweg nog niet te boeken. Alle reisadviezen zijn nu zo ongeveer weer oranje, wie weet hoe het in 2021 is.
     
    Shay25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina