Meer dan een week niet gepoept

Discussie in 'Verzorging' gestart door Cindy1975, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hoi,

    Mijn kleine meid heeft nu al een keer 7 dagen, 8 dagen en 10 dagen niet gepoept. Ze heeft wel elke dag last van stinkende windjes en loopt de hele tijd te persen met een rood hoofd. Er komt alleen niets.

    Nu heb ik wel gelezen dat mijn borstvoeding optimaal gebruikt wordt en dat er dus weinig tot geen afvalresten zijn, maar toch lijkt het mij gezonder dat ze elke dag/2 dagen een poepluier heeft.

    Ze heeft geen harde ontlasting trouwens, gewoon "normaal".

    Hebben jullie ervaring/tips? Hope so!

    Groetjes Cindy en Dewi
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heeft ze er zelf last van? Of pijn? Zo niet is er niks aan de hand dan heb je idd 'goede' moedermelk.
     
  3. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Ze heeft erge last van krampjes en iedere keer als ze een scheetje moet laten,moet ze ook huilen. Dus erg prettig is het niet voor haar.......echt zo zielig!
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je hebt hier n speciaal homeopatisch middeltje voor. Baadt t niet schaad t niet.. Van VSM, weet alleen niet hoe dit heet.
     
  5. Cindy1975

    Cindy1975 Bekend lid

    8 okt 2006
    551
    0
    0
    Ik heb al Cinababy van VSM, ABC poeder, warmtecompressen, masseren etc. geprobeerd.......helaas niets helpt.

    Bedoelde je die druppels van Cinababy? Bedankt voor je reactie trouwens!
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het kan echt gewoon zijn dat de bv zo goed is afgestemt op je dochter. Mijn dochter poepte 1x in de 2 weken terwijl mn zoon meerdere keren per dag poept.

    Die krampjes kunnen gewoon bij de leeftijd horen, tot 12 weken hebben veel babys vaak buikpijn, of ze nu goed poepen of slecht.

    Als ze poept hoe ziet het er dan uit? Gewoon gele bv poep? Bv opzich als je nooit kv gebruikt werkt bijna nooit verstoppend.

    Informeer anders ook eens op het borstvoedingsforum.nl
     
  7. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    dit heb ik nog nooit gehoord dat de ontlasting zo lang weg kan blijven bij borstvoeding...
    maar als je twijfeld bel dan gewoon even naar je huisarts...
    ik kan je geen raad geven helaas..
    veel succes..
     
  8. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo,

    Ik zit met hetzelfde probleem, Marin poept ook 1 keer in de 6 a 7 dagen (ik geef ook borstvoeding).
    Ook laat Marin heel veel windjes (die niet naar roosjes ruiken).
    Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft, haar buik voelt ook soepel aan.

    Groetjes Senna
     
  9. anita26

    anita26 Actief lid

    1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    Voetjes in een bakje warm water wil ook nog wel helpen. Thomas ging er in ieder geval binnen vijf minuutjes van poepen op die leeftijd!
     
  10. Britt1

    Britt1 Fanatiek lid

    20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Sven had dit ook..Is allemaal vanzelf over gegaan. Is idd even zielig om te zien, maar komt allemaal weer goed.

    En idd kan het zo zijn bij BV dat je kleintje 1x in de twee weken poept...Hij gebruikt dan alles uit je voeding.

    Liefs Britt
     
  11. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    bij bv hoorde ik dat het inderdaad niet kwaad kan als je kindje zo weining poept..en cinababy is geloof ik alleen voor krampjes hoor en door mijn kraamverz. werd dat destijds afgeraden omdat het luie darmpjes jkan veroorzaken. VSM heeft ook kindicol die is voor het zachter maken van de onlasting maar daar heb je zo te horen geen problemen mee.
     
  12. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0

Deel Deze Pagina