Wanneer doe je de playmobil weg?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 21 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    We hebben 1 grote ikea trofast kast vol met Playmobil. En nog een paar losse grote stukken. Nu is er echt al dik een jaar niet meer mee gespeeld.
    Maar allebei mijn zoons (9 en 12) zijn er toch erg aan gehecht.
    Mijn oudste zoon heeft nog herinneringen dat hij bepaalde sets van zijn oma kreeg en die is nu al
    7 jaar overleden. Maar die sets mogen niet weg van hem.

    Hoe moet ik daar nu mee omgaan? Op zich hebben we wel de ruimte… maar hoe lang moet je het laten staan als er niet mee gespeeld wordt? Wanneer hebben jullie de Playmobil weggedaan?
     
  2. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Hier zijn 2 dingen qua speelgoed die niet weg gaan: Lego en Playmobil. Ondanks dat onze kinderen nooit heel veel met Playmobil hebben gespeeld (meer met Lego, hebben ze ook meer van), doen we die toch niet weg. Van beide spelen/speelden ze ook nog met het oude speelgoed van ons naast hun eigen nieuwe Lego en Playmobil. Beide houden hun waarde (als in 'is over zoveel jaar ook nog leuk') vinden wij.
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Maar dan heb je het in verhuisdozen op zolder gezet neem ik aan? Het staat niet meer in je huiskamer? Op welke leeftijd heb je het dan weggeruimd?

    Ik denk dat wij zo 4 verhuisdozen kunnen vullen met de playmobil, dat is toch een hoop bergruimte. Ik weet niet of ik dat er voor over heb.
     
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Ik heb -in overleg met mijn kinderen- de playmobil waar nooit of nauwelijks mee werd gespeeld verkocht, ongeveer een half jaar nadat ik het op zolder had gezet. Wat ze wilden bewaren staat weer op zolder, ik geloof dat het 1 grote plastic bak vol is.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Nee, het staat sowieso niet in de huiskamer, dat is nooit geweest,behalve op momenten dat ze ermee speelden/spelen.

    Playmobil staat nog in een bak onder het bed van zoon (11) en de grotere auto's enzo in zijn speelgoedkist. Dochter had minder, dat staat al een tijd achter de knieschotten inmiddels. Weet zo niet meer sinds wanneer precies ze er niets meer mee deed, groep 6 ofzo? Lego heeft ze wat langer mee gespeeld. Die van haar zit in een hele grote plastic box (per set in een ziplockzakje). Zij is inmiddels al 16.

    Zoon speelt nog met zijn Lego, vooral met zijn enorme collectie Speedchampions die hij ook nog steeds uitbreidt. Die staan dan ook regelmatig in de woonkamer om mee te spelen (houdt hij dan races mee). Veel staat in elkaar op zijn kamer, in mijn oude poppenhuis, dat nu het legohuis heet. Als we al zijn Lego ooit moeten gaan opbergen, gaat dat wel de nodige ruimte innemen hier vrees ik. Maar dat is geen reden om het weg te doen.

    En hé, man heeft ook nog steeds Lego ;) Van die volwassen sets.
     
  6. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen hebben nog met mijn oude playmobil gespeeld. Zo lang blijft playmobil hier dus haha.
    Datzelfde idee had ik met de duplo, maar die hebben wij toch maar wel verkocht omdat wij weinig opslagruimte hebben helaas.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier grotendeels weg gedaan in groep 6 oid. Toen ze er niet meer mee speelden en het van jezelf weg mocht. Net als de Lego. Maar de oudste (14) heeft nog steeds een aantal sets van Harry Potter in haar (kleding)kast staan.
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    @nijn37 en @NiekeKris Lego vind ik wel wat anders dan Playmobil . Daar wordt hier nog steeds veel mee gespeeld. Mijn man en ik hebben ook onze eigen sets en ik heb zelf ook Harry Potter lego op mn slaapkamer:roflmao:. Dus dat blijft gewoon tot in de eeuwigheid bij ons vrees ik:)
    Misschien juist daarom dat ik denk “ik kan niet ook nog eens aan de playmobil gaan beginnen”
     
    Zonnestralen, owly en nijn37 vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Kan je aan je zoontjes vragen welke sets ze willen houden en welke ze willen verkopen, zodat ze daar weer een zakcentje aan overhouden?
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    Sets die belangrijk zijn houden en de rest verkopennen wat anders laten mee kopen?
     
  11. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Dit inderdaad en dan de sets die ze niet wegwillen op zolder bewaren. Dan kunnen ze dat meenemen als ze op zichzelf gaan bijvoorbeeld (voor hun kids later;)) maar staat het niet per se in de weg
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Met Playmobil zou ik kijken wat zijn de setjes met emotionele waarde. De rest zou ik weet bij elkaar zoeken en setjes van maken en op marktplaats zetten.
    Mijn ouders hadden het playmobil bewaard maar dat was samen 1 klein emmertje samen.

    Omdat playmobil zo groot is mocht zoon een thema kiezen. Wij hebben piraten playmobil. Het grootste deel zal dan toch ooit weggaan. Wij hebben namelijk geen zolder.

    Met lego hebben we het opgelost om alle setjes die niet ergens staan in ziplock bags op te ruimen (uit elkaar), boekjes bij elkaar en de dozen plat.
    Lego zal hier niet snel weggaan, wij hebben ook zelf gebouwen en ik wat Harry potter sets:D
    Overigens een wandkast waar grote samla bakken van de ikea inpassen. Daar past best veel lego in:D
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ik zou idd ook aan ze vragen welke sets ze willen houden en dan opbergen op hun slaapkamer. Zeker als het emotionele waarde heeft.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  14. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Niet :)
    Playmobil gaat niet weg, dat bewaren we voor de kleinkinderen....
    Evenals duplo, lego en bepaald ander speelgoed zoals spellen en houten puzzels.
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier is de Lego van mijn man deels verteerd. Ik bewaar het om die reden niet. Mochten we in de gelukkige omstandigheid zijn dan we meerdere kleinkinderen krijgen en mochten die dan ook nog graag met Playmobil en/of Lego spelen, dan koop het wel nieuw of tweedehands ofzo.
     
    Vogelinnetje en cowgirl80 vinden dit leuk.
  16. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Mijn kinderen zijn van dezelfde leeftijd als de jouwe. Wij hebben dit met duplo. Bij onze laatste verhuizing heb ik de kinderen allebei een aantal poppetjes en blokjes laten uitkiezen, die ze mochten houden uit sentimentele overwegingen (en ik heb er zelf ook een paar uitgezocht, haha). De rest heb ik weggeven. Je kunt gewoon niet alles bewaren.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Niet.

    De kinderen spelen zelfs nog met het playmobil van mijn man. Zou wel cool zijn als hun kinderen er ook mee kunnen spelen later
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Niet. Lego en playmobil word hier niet weg gedaan en wij hebben echt onwijs veel op zolder staan wat nog van mijn man is geweest.
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.899
    113
    noord holland
    Wanneer er lang ergens niet meer mee gespeeld werd zette ik het eerst weg op zolder. Na verloop van tijd, als ze er niet meer om vragen en het blijkbaar ook niet missen gaat t weg. Sets van emotionele waarde kun je evt los bewaren en dan de rest wel weg. Playmobil deden ze hier nauwelijks iets mee dus kon weg. Lego hebben ze hier wel veel mee gedaan. Lego friends niet zo zeer (ik heb twee dochters), maar vrij bouwen met gevarieerde stenen wel veel. Lego friends is weggedaan, gewone Lego bewaard in twee grote rollerboxen. Als ik het niet kan bewaren qua ruimte was t ook weggedaan maar t kan prima. Nu kan ik t nog neerzetten voor familie/vrienden hun kinderen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  20. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.746
    1.322
    113
    Vrouw
    Mijn zoon speelt met de playmobil waar ik als kind mee gespeeld heb. Zo leuk en het brengt veel herinneringen terug.

    Zou mooie sets dus bewaren als je plek hebt.
     

Deel Deze Pagina