(Wanneer) doe jij de kachel aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 16 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Een positieve plek die de ellende in de wereld fijn verergerd met je fijnstof en co2 en co producerende kacheltje.

    Maar gelukkig heb je daar zelf geen last van en heb je het geweldig voor elkaar allemaal.
     
    Saartje33, Liekje81 en tuc vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Draag op dit moment een wollen ondershirt van Dilling. Superkwaliteit fie niet kriebelt (en ik ben een zeikerd met kriebelkleding )
     
    Vero0504 en Saartje33 vinden dit leuk.
  3. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Zijn er geen mogelijkheden dat de verhuurder het pand verduurzaamd. Buiten het financiële plaatje is het niet heel milieu vriendelijk.

    Kun je het daar niet op gooien.
     
  4. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.699
    3.956
    113
    Vrouw
    Hier is het in de ochtend beneden nu 16.5, dat vind ik net na het opstaan prima want boven is het toch kouder dus het voelt alsof je de warmte in loopt.
    Als ik thuiswerk zet ik hem nu op 17.5, mijn werkkamer is klein dus daar wordt het wel warmer en dan is het beneden ook prima te doen zonder dat de verwarming continue aan staat.
    In het weekend / met vrouw thuis gaat hij richting de 18 tot 18.5, die kan wat minder tegen de kou in combinatie met haar ziekte. Met de zon erop wordt de 20 nog wel aangetikt.
    Tegen bezoek zeg ik gewoon dat ze een trui aan moeten doen omdat wij het op 18 a 19 graden hebben en leg ik warme sokken neer. Er liggen ook altijd kleedjes op de bank.

    Wat betreft haardvuur: Netflix heeft "Fireplace for your home" werkt ook prima voor de gezelligheid :p.
     
  5. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Eigenaar ziet het probleem niet. Er zit dubbele beglazing in het huis (beglazing van 1986 dat tussen de kieren tocht) heb dus al tochtstrips geplaatst. Hebben deze winter de muren zijn voldoende geïsoleerd naar de normen van 1986. Dus voor hem is alles in orde. Ik durf niet teveel van mijn oren te maken want jammer genoeg zijn huurprijzen hier in de regio rond Brussel enorm onbetaalbaar geworden dus ik zit jammer genoeg vast.
     
  6. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Wij hebben ook een inzethaard. ( zat al in de woning) Vindt het geen fijne warmte en hebben hem al 2 jaar niet meer in gebruik. We hebben het nog niet nodig met ons contract maar morgen komt toch de schoorsteenveger weer.
    Ik heb inmiddels toch liever deze optie ook open staan om te kunnen gebruiken. Ook al is het alleen voor in de avond om nog even op temperatuur te blijven.
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Dat zou wat mij betreft verplicht mogen worden voor alle verhuurders. Een mjnimaleceis waaraan de woningen moeyen voldoen. En een termijn waarbinnen aanpassingen gerealiseerd moeten worden.

    En dan in die wet meegeven dat de kosten niet in de huurprijs mogen worden verrekend (max stijging obv realistische normen).

    Huisjesmelkers mogen stevig aangepakt worden wat mij betreft. :evil:

    Wat huurders zelf kunnen is dan de simpele aanpassingen als radiatorfolie en tochtstrips ed. (@Habibati als je dat niet al hebt ;))
     
    Saartje33 en tuc vinden dit leuk.
  8. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Tochtstrips heb ik inderdaad. Radiatorfolie heb ik niet want heeft geen nut. Heb van die oude accumulatie kachels. Kan dus geen temperatuur instellen. Aan is aan. Laden iedere nacht op om overdag hun warmte af te geven. Maar bon met een verbruik van 8000kw per jaar is dat aan de huidige prijzen niet doenbaar. Zou dan 1000eur huishuur betalen en 1000eur elektriciteit. Daar gaat mijn loon dan.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Hier is het smorgens 13/13.5 graad. Gisteren hebben we wel de verwarming aangezet op 16. Alleen al die warme lucht die je voelt is aangenaam.

    De app laat vandaag nog niet zien wat dat geintje heeft gekost dus heb de verwarming niet aangezet. Nu zit ik netnmet mijn electrische deken op de bank ik had het zo koud na het douchen. De kat mag er niet op liggen in verband met de nagels maar onder zijn hoofdje heb ik een stukje deken gestopt.

    Morgen neem ik mezelf voor om de electrische deken vaker te gebruiken. Geniet nog even lekker van mijn dekentje.
     

Deel Deze Pagina