Wanneer droeg jouw kindje mt 74 petit Bateau?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mirri, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ik heb n leuk winterjasje van petit Bateau gezien mt 74 maar heb geen idee met hoeveel maanden ze dit aan kan.
    Internet zegt 12-16 mndn maar m'n dochter is eind mei 12 maanden dus dan is t zomer en heeft ze er niets aan.

    Wat is jullie ervaring met petit Bateau maten voor meisjes ?

    Mvg. Mirri
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    de pasvorm en het "model" van je kindje zijn bepalend voor wanneer je dochter het zou kunnen dragen.
    Ik heb nu PB rompers voor onze jongste (smal en lang) onze oudste had ze nooit aan kunnen hebben omdat ze net wat "vierkanter" is.

    Maar 12 maanden bij mt 74 vind ik wel laat hoor. Nu heb ik dus lange meiden, maar bij hadden ze rond 6-7 maanden toch ook al vaak 68-74 aan hoor. mt 80-86 is eerder rond de 12 maanden.
     
  3. Poppe

    Poppe Bekend lid

    3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Petit Bateau kun je om te beginnen wel een hele maat naar beneden bijstellen, voor je in leeftijd-maattabellen gaat kijken.

    Mijn zoontje heeft PB rompers maat 54 (valt dus als 50) de eerste 2 weken aangehad, toen PB 60 (als 56 dus) van 2 weken tot 2 maanden en draagt nu al vanaf 2 maand PB-rompers 67 (rest van de kleding 62, en daadwerkelijke lichaamslengte 62).

    Dus als je die maat van de PB-jas van 74 naar 68 bijstelt, zou het je dochtertje deze winter en voorjaar wel passen.
     
  4. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ok thanx.
    Ik vind m op de foto er ook klein uitzien.
    Ga t toch bestellen ;)
     
  5. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Bij mijn ukkies klopte de maten altijd precies, maar dat lag meer aan de vorm van mijn kinderen (klein en smal ,vooral de jongste erg smal). Als je kindje wat langer en wat boller is dan zal je een heel andere ervaring hebben. Het is echt een geweldig merkje voor smalle kinderen. En anders ook wel, maar dan heb je een maat groter nodig.
     
  6. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn ventje is wel een lekkere hollandse knul dan, maar die is nu net 1 en draagt al 86. Dus het ligt echt aan het model,en de bouw van je kind.
     
  7. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Maat 74 voor 1 jaar is wel erg klein

    Zoontje zat hier met 7 maanden al in maat 74 :$
     
  8. Bonkie

    Bonkie Fanatiek lid

    30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn dochter draagt nu sinds vorige week mt 81. Ze is nu 20 mnd.
    Zij is 84 cm en weegt 10 kilo. Heeft wel een hele fijne bouw.
     
  9. dramaqueentje

    dramaqueentje Bekend lid

    26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, wat een verschil. Dochterlief is 10,5 maanden en past PB maat 68 prima!
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Is sowieso een groot verschil tussen kindjes, maar maat 74 met een jaar is volgens mij niet echt gemiddeld. Misschien voor Franse kindjes, maar niet voor Nederlandse.

    Mijn oudste had maat 74 toen ze 4 maanden oud was, de jongste (6,5) maanden gaat nu 'pas' richting 74.
     

Deel Deze Pagina