Wanneer eigen bedje slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kgulik, 28 apr 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Hoi ladies
    Ons kleintje is morgen 2 weekjes. Snachts slaapt hij nog bij ons op de kamer. We hebben regelmatig geprobeerd hem in zijn eigen bedje te laten slapen maar vroeg of laat begint hij dan te huilen. Hem troosten en het opnieuw proberen werkt niet.
    Ik vind het prima als hij nog eventjes bij ons op de kamer slaapt maar vraag me af wanneer een baby meestal in zijn eigen bedje moet gaan slapen. Hoe ging dit bij jullie?
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    bij ons was de eerste nacht in het zkh dus bij ons op de kamer en de tweede nacht was thuis we zijn begonnen toen op haar eigen kamer in de wieg maar dat werd hem niet uiteindelijk heeft ze die nacht alleen maar boven op os gelegen eerst bij mijn man en toen bij mij. de derde nacht weer in haar eigen wieg op haar eigen kamer en dat ging wel goed.
    ik denk dat het heel erg aan je kindje ligt wat die wilt.
     
  3. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Jij of de baby moet niks ;) Ik zou zeggen doe wat voor jou goed voelt.
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als je kleintje eraan toe is. Je moet bedenken dat hij 9 mnd lang aan jou verbonden is geweest, je altijd hoorde en voelde. Nu is hij pas 2 weken in een grote, rumoerige, koude wereld en moet hij ook nog (heel westers) alleen en hulpeloos in een koud bedje, in een stille donkere kamer, terwijl hij jou zo nodig heeft. Houdt hem lekker bij je, draag hem veel, koester hem. Dan bied je hem een veilige basis, geborgenheid en dat helpt hem zijn zelfvertrouwen te ontwikkelen.
    Hij gaat er vanzelf aan toe zijn in zijn eigen bedje te slapen. Nu is hij pas 2 weekjes en heeft hij alleen zijn moeder nodig.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    De oudste is na het verblijf in het ziekenhuis (een weekje, voor een antibioticum kuur) direct op zijn kamer gaan slapen omdat we geen plek hadden. Wel met beide deuren open, dan was hij wel dichtbij. Het is dan na iedere voeding even lekker bij je laten liggen/in slaap laten vallen en over leggen in het andere bedje, hopend dat ze niet wakker worden!
    De jongste heeft 2 maanden bij ons geslapen, (ander huis, dus nu wel ruimte)in een wiegje, die was daarna snel aan het andere kamertje gewend.

    Wij lieten ze overdag soms ook op hun eigen kamer slapen, of als het kon in de box, ik heb ze ook nooit lang laten huilen, dan liet ik ze liever bij me.
    Probeer het af en toe overdag eens een slaapje in het eigen kamertje, of leg na de avond voeding je kindje in zijn kamertje, als hij dan gaat huilen probeer je hem te troosten, en als dat niet lukt lekker weer bij je nemen. Ook helpt het soms om een spuugdoekje een dag bij je te dragen, bijv onder je bh schouderbandje, die leg je dan eind van de dag bij je kleintje in bed, dan hebben ze je vertrouwde geurtje in hun bedje. Ze hebben 9 maanden bij je in je buik gezeten, met jouw hartslag en warmte, dan is het een grote overgang naar een bedje.
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Mijn twee oudsten sliepen meteen op hun eigen kamer en dat ging hartstikke goed. Mijn zoontje heeft een week bij ons op de kamer gelegen en ging daarna naar zijn eigen kamertje. Maar we hebben wel eens ook nachten gehad dat hij ook bij ons in bed belandde. En hij viel tot 7 mnd alleen op de arm in slaap, waarna we hem slapend weg komden leggen.
    Ligt vooral aan je kindje denk ik.
    En jij of je kindje moeten niks hoor! Gewoon doen wat goed voelt en wat bij jullie past.
     
  7. xjeannii

    xjeannii Actief lid

    15 apr 2016
    403
    2
    18
    Je moet inderdaad niks. ze adviseren zelfs om de baby de eerste 6 maanden bij de moeder op de kamer te laten slapen.
    zelf heeft mijn zoontje de eerste 4 maanden bij ons geslapen in zijn wiegje tegen ons bed aan.
    Ik vond het heerlijk en het had van mij langer gemogen, maar vanaf 4 maanden begon hij erg te rommelen en sliep onrustig en ik kon daardoor niet slapen dus zo doende naar zijn eigen kamertje gebracht. Dit ging gelijk goed.
     
  8. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Hier zijn ze vanuit het ziekenhuis gelijk naar hun eigen kamers gegaan..
     
  9. kgulik

    kgulik Actief lid

    10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! We blijven het maar gewoon proberen maar als hij er nog niet aan toe is is dat prima. Hij heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen in open couveuse. Wie weet heeft dat ook impact gehad op zijn behoeftes nu. Nu wil hij gewoon lekker bij papa of mama liggen haha
     
  10. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Je moet doen wat voor jullie gezin fijn is en werkt. Hier heeft ze 7 maanden bij ons gelegen toen begonnen we elkaar wakker te houden en is ze naar haar eigen kamer gegaan. Vanaf een maand of zes wel slaapjes al op haar eigen kamer gedaan om te wennen
     
  11. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dochter heet tot vlak voor haar 4e verjaardag bij ons op de kamer geslapen. Wij hadden er geen last van en zij sliep goed. Op haar eigen kamer lukte dat echt niet.
     
  12. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Hier gelijk op hun eigen kamer.
     
  13. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wij hadden ooit het idee dat het zo 'hoort' dat een baby enkele weekjes bij je op de kamer slaapt en dan in zijn eigen kamer.
    Onze zoon dacht daar anders over, had erg veel behoefte aan nabijheid en geborgenheid. In het begin heb ik me erg druk erom gemaakt of dat wel zo 'hoorde' en wat anderen ervan vonden en of ik hem niet zou verwennen. Later ben ik ervan gaan genieten dat hij graag tegen mama aan ligt. Cosleeper aangeschaft, met ruim 1,5 jaar is hij naar eigen kamer gegaan. Gaat helemaal prima. Nu gebruikt dochter de cosleeper. Heerlijk om er niet uit te hoeven voor de nachtvoeding en voor een speentje geven alleen je hand uit te hoeven steken!
     
  14. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Moet? Niets moet ;) Doe wat goed voelt em waar je kleintje zich goed bij voelt.

    Ons zoontje heeft een week in z'huis geslapen met mij. Vervolgens de eerste twee nachten thuis tussen ons in. Hierna sliep hij overdag veel in de box. Soms ook in zijn wieg. Toen hij een week of vier was sliep hij savonds ook in de box. Hij wilde lekker bij ons zijn en vond het prettig om geluiden te horen. Dit horen baby's namelijk ook in de buik. Als wij dan naar bed gingen, legden we hem in zijn bedje op zikn eigen kamer. Dat ging goed.

    Hij heeft tot aan 5 maanden wat hulp nodig gehad om in slaap te komen. Ons kleintje is zeer temperamentvol en onrustig. Hij heeft het echt nodig om even goed tot rust te komen. Nu is hij 1 jaar en kan niet stip zitten of stil zijn. Ik vind het enorm grappig trouwens :-D Hij moet nog steeds eerst tot rust komen voor hij naar bed gaat.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Eerste 8 weken heeft ze bij ons op de kamer in de wieg geslapen.
    Met 3 weken ong. Ging ze haar slaapjes overdag wel op haar eigen kamer doen in het ledikant.
    Is eigenlijk allemaal goed verlopen.
    Overweeg bij een volgende om gelijk op eigen kamer te leggen.
     
  16. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier met 14 weken nog steeds bij ons op de kamer. Niks 'moet' of 'hoort zo' doe waar jij je goed bij voelt.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ons zoontje heeft tot 1 april bij ons geslapen. Is geboren op 12 januari.

    Ik kon het eerder nog niet. Wel ben ik vanaf begin maart zn middagslaapjes gaan doen in zn ledikantje. Zodat hij rustig kon wennen. En nu slaapt hij heerlijk in zn eigen kamertje.
     
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft 10 maanden in de wieg op onze kamer geslapen. Toen besloot ze dat ze over de rand kon klimmen en is ze naar haar eigen kamertje gegaan. Geen problemen mee gehad.

    Vooral doen waar jij / jullie je goed bij voelen!
     
  19. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ons zoontje, nu 6 maanden, slaapt nog bij ons op de kamer. De bedoeling was om hem rond de 6 maanden in zijn eigen bedje te laten slapen en ik vermoed dat dat prima zal gaan. Degene die aan het idee moet wennen ben ik:D Binnenkort gaat ie over maar moet me daar echt even mentaal op voorbereiden:oops:
     
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Alle drie tot ongeveer 4,5 maand naast mij in de wieg. Zoon iets minder lang, die groeide wat sneller uit de wieg.
    Van mij had het nog langer gemogen (zoon had nog een nachtvoeding, ook wel zo handig) maar de kindjes zelf vonden het prima

    Het advies is 6 maanden. En 2 weken...na 9 maanden samen zijn weet een baby niet anders. Het is dat wij hier in de westerse wereld hebben besloten dat het maar beter is dat kinderen zsm het alleen moeten kunnen, maar veel baby's hebben daar totaal geen boodschap aan.
     

Deel Deze Pagina