Wanneer en waar jouw vliezen gebroken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nancydierengek, 16 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Gewoon een vraagje voor de leuk.
    Wanneer en waar zijn jou vliezen gebroken?

    Ik zal beginnen:

    Het was nacht. Ik lag in bed ik werd wakker rond 4:00 uur in de nacht. Ik dacht dat ik moest plassen. Ik wou mij omdraaien in bed om eruit te kunnen stappen en toen PATS! Toen waren mijn vliezen gebroken en was ons hele bed nat.
     
  2. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Bij de eerste lagen we net in bed toen ik iets voelde knappen... snel uit bed gestapt en man handdoeken en een dweil gaan halen.

    bij de andere twee zijn ze in het ziekenhuis gebroken.
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.956
    7.884
    113
    Vrouw
    2x handmatig in het ziekenhuis, tegen het einde van de bevalling. 1x had ik een scheur en is de bevalling nog net op tijd op gang gekomen voordat ze het in zouden gaan leiden.
     
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.476
    3.333
    113
    Beide in het zh toen zij mij gingen inleiden.

    Ging aan het infuus en gelijk vliezen breken.
    Zoon 1 was er binnen 6/7u en Zoon 2 binnen 3u.
     
    Esila vindt dit leuk.
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Vliezen zijn alleen gebroken bij de laatste zwangerschap...

    Rond 3.25 ging ik naar de wc en toen kroop ik om half 4 weer in bed dat ik dacht "wat heb ik een zere rug..." dus duwde mijn buik naar voren en toen braken mijn vliezen... En daarna had ik zoiets van! "ik ben toch net naar de wc geweest?" :roflmao:
     
  6. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Ik ging naar mijn moeders huis om uit te rusten. Bij ons thuis werd namelijk het hele huis verbouwd. Mijn moeder ging net samen met mijn zus de deur uit voor een hele dag en toen braken mijn vliezen. Dit was om 11 uur sochtends rond de 38 weken.
     
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    In bed om 00:00, lagen er net een halfuurtje in en ik schrok ineens want voelde iets knappen.. heel raar gevoel! Deels in bed, deels ernaast. Want sprong uit mijn bed van de schrik haha. Gelukkig waterdichte molton op matras. :roflmao: Wilde dat plastic ding er trouwens al afhalen, was helemaal klaar met dat gezweet en spontaan vliezen breken ging mij toch niet gebeuren. :|
     
  8. Yellowbirdie

    Yellowbirdie Actief lid

    27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    In de douche! Ik had me weliswaar net afgedroogd maar een betere plek kun je niet hebben geloof ik!

    Was echt een plens ook. Voelde een soort kramp en ineens pats. Snel omgekleed, haren zo goed als ik kon geborsteld (later bleek dus van niet want ik had echt een vogelnestje op mijn hoofd zitten voor een paar dagen) en naar het ziekenhuis want onze spruit lag in stuit. Dag later stond de ks gepland maar ze besloot dus eerder te komen. Ook weer met ks gehaald.
     
  9. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    669
    370
    63
    Vrouw
    Bij de eerste handmatig bij 5 cm ontsluiting in het ziekenhuis. Ik ging vervolgens binnen korte tijd naar volledige ontsluiting. Bij de tweede voelde ik in de ochtend heel licht wat nattigheid, ik had niet direct door dat het mijn vliezen waren. Na een paar uur merkte ik dat het serieus werd en hield zelfs kraamverband het niet meer tegen. Ik ging met zo’n onderlegger voor in bed in mijn joggingbroek richting het ziekenhuis :roflmao: Die avond bevallen van een zoon.
     
  10. Deb89

    Deb89 Bekend lid

    4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Bij de 1e 's middags op de bank, bij 40+3.
    Bij de 2e 's nachts in bed, bij 39+6.
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    3x in het ziekenhuis tijdens het inleiden
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    2 keer in het ziekenhuis doorgeprikt.
     
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.977
    113
    Vrouw
    2x bij 10 cm ontsluiting laten doorprikken.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Met 37wkn lag ik na een drukke dag (afspraak vk, intake kraamzorg, naar de thuiszorgwinkel voor klossen, veeeel boodschappen gedaan om een beetje extra te koken voor een voorraadje in de vriezer...) lekker vroeg in bed, om 2 uur kwam mijn man ook naar bed en werd ik een beetje wakker. Ik draaide me om en *pats* m’n vliezen braken. Ik rende meteen naar de badkamer en daar op de vloer echt een golf vruchtwater. 12 uur later was dochter er :)

    Bij de tweede werd ik ingeleid en na een nacht met ballonkatheter konden ze de vliezen breken.
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    Alle drie de keren in een ziekenhuisbed:roflmao: Gebroken door de verloskundige als start van het inleiden van de bevallingen.
     
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Bij de 1e door de VK in het ziekenhuis.
    Bij de 2e onder de douche. Het begon een beetje te trommelen, voorweeen, dus dacht even lekker onder de douche misschien zet het dan door en plop... uit eindelijk duurde het nog uren voordat ik echte weeen kreeg.
     
  17. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    De klinisch verloskundige deed heel erg haar best om mijn vliezen te breken bij de inleiding, wat ze ook deed niets lukte.. toen de weeën opwekkers aangezet werkte ook niet. Uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken op het moment dat mijn ruggenprik werd gezet. Mijn reactie: gatver mijn vliezen zijn gebroken.. alles was zeiknat :roflmao:
     
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.858
    113
    Vrouw
    Bij de 1e braken ze in het ziekenhuis spontaan 10 uur na de inleiding. 9 uur later is onze dochter geboren.

    Bij de 2e braken ze ook spontaan, denk 5 min na het strippen. Waren nog even aan het napraten met de vk en op dat moment braken ook m'n vliezen. Kleine 4 uur later werd ons zoontje geboren :)
     
  19. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    In het ziekenhuis. Ze wilden gaan inleiden maar mijn vliezen braken spontaan en toen kwam gelijk de bevalling op gang. Drie uur later was mijn zoon al geboren.
     
    Dogpaw vindt dit leuk.
  20. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Eerste keer de avond voor mijn uitgerekende datum. Ik voelde na het avondeten niet helemaal lekker, dus ik ging op het bed in de woonkamer liggen. Op een gegeven moment ging het weer wat beter. Ik wilde opstaan toen ik een “knapje” in mijn buik voelde. Vlak daarna kwam er een hele golf vruchtwater. Dertien uur later, precies op de uitgerekende datum, is mijn oudste dochter geboren.

    Tweede keer ‘s ochtends om iets na zeven uur. Nadat het een hele nacht al wat gerommeld had, wilde ik opstaan omdat de wekker ging en mijn oudste naar school moest. Ik voelde meteen een hele golf vruchtwater stromen. Helaas kwamen de weeën dit keer niet spontaan op gang en moest ik aan de weeënopwekkers. De volgende ochtend om iets over half acht werd mijn jongste dochtertje geboren.
     

Deel Deze Pagina