Ik weet niet of ik dit onderwerp in deze rubriek goed plaats, maar ik kon even geen andere rubriek vinden waar ik dit kwijt kon. Wat moet je allemaal regelen na de geboorte van je kindje? Ik weet dat je bijvoorbeeld de ziektenkostenverzekering moet regelen, maar moet je je kind ook al gelijk bij een huisarts, tandarts in laten schrijven, levensverzekering, eventueel iets vast laten leggen bij notaris? Of zijn sommige dingen later pas van toepassing? Kortom wanneer en wat hebben jullie allemaal geregeld na de geboorte van jullie kind? Bedankt alvast!
als de kleine geboren is dan "moet" je: Geboorteaangifte doen bij de gemeente, Inlaten schrijven bij je ziektekostenverzekering Inlaten schrijven bij de ha Tandarts komt later en dan gaat hij/zij gewoon met jou mee. weet niet of je getrouwd bent? als dit niet het geval is en je woont samen met de papa dan kan je via de rechtbank het gezag laten regelen, zodat de papa ook over alles mag beslissen. Je avp verzekering ff nakijken of er kinderdekking is zo niet deze erop laten zetten. ook evt je inboedelverzekering gaan nakijken, kan nu dus ook al, want ja je hebt meer spullen in huis dus het kan gebeuren dat je te laag verzekerd bent. Al jij een begravenisverzekering hebt ff kijken of er kinderdekking op zit of op kan dan hem/haar hier op aanmelden..of evt keuze maken een eigen verzekering te doen. denk dat je zo een heel eind komt want bij de aangifte van de gemeente gaat automatich het cb lopen...