Wanneer fles geven

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zonnetje1993, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1993

    zonnetje1993 Actief lid

    14 jan 2014
    165
    73
    28
    hi allemaal,

    Denk dat ik compleet verkeerd zit met mijn vraag maar ik wist even niet waar ik hem anders moest stellen. Ons zoontje wil erg graag flesjes geven aan onze nog geboren te worden dochter. Nu ga ik borstvoeding geven, maakt het dan uit dat ze gelijk al af en toe een flesje krijgt met afgekolfde melk of kan je daar echt beter even mee wachten?

    Liefs!
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Neehoor, dat kan je best doen. Soms juist heel handig, dan wennen ze ook al vroeg aan het drinken uit de fles. Ik zou het alleen niet te vaak doen, aangezien ze er ook wel een beetje lui van kunnen worden. De borst is namelijk harder werken voor ze dan uit n flesje drinken ;)
    En je zoontje zal ook vast geen geduld hebben om een heel flesje te geven denk ik, dus het zal misschien meer om t idee gaan?
     
  3. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Precies dit. Wij hebben vlak na de geboorte ook afgekolfde flesjes melk gegeven af en toe maar hoofdzakelijk borstvoeding. Ging prima :)
     
  4. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Mijn verloskundige zei dat t juist goed us af en toe te kolven en de fles te geven, zodat de baby geen flesweigeraar wordt. Want je weet nooit hoe t met de bv loopt...
     
  5. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Officieel wordt aangeraden om te wachten tot 6 weken om repel-speen verwarring te vermijden.

    Ik denk niet dat het noodzakelijk is om perse echt 6 weken te wachten, maar wel tot je kindje de techniek van het drinken aan de borst goed door heeft en de borstvoeding vlot verloopt.

    Geef ook niet te veel in een flesje, de standaard formule tijdens de eerste maand is 150x gewicht in kilo / aantal voedingen per dag waarbij het aantal voedingen niet minder dan 8 mag zijn.

    Als je grotere flesjes gaat aanbieden, raakt je kindje gewoon aan grotere hoeveelheden in 1 keer en kan je melkproductie niet meer volgen.

    Je kan ook best kiezen voor een fles met een speen die de borst zoveel mogelijk benaderd, helemaal ideaal is de speen van Medela omdat die ook de melkstroom van de borst imiteert, maar.niet elk kindje slaagt er goed in hieruit te drinken. Mijn zoontje heeft altijd van de flesjes van avent natural gedronken.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Zorg wel dat je de juiste fles en vooral speen hebt. In de reactie hiervoor wordt de medela genoemd maar die ging voor mijn dochter veeeeel te snel. Ze heeft hier nog heel lang uit de premstuurspeen van dr. brown gedronken. Is überhaupt nooit verder gekomen dan speen 2. Terwijl ik hier vaak lees over kindjes van een paar maanden die al speen 3 hebben.

    Omdat het echt voor je zoontje is zou ik ook maar 20 of 30 ml geven.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  7. zonnetje1993

    zonnetje1993 Actief lid

    14 jan 2014
    165
    73
    28
    Bedankt voor de tip! Mijn zoontje heeft indd ook nog een tijd uit de prematuurspeen gedronken omdat 1 te snel ging! En dan na die 20 ml verder aan de borst?
     
  8. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ja zo zou ik het doen! Maar doe ook vooral wat voor jou goed voelt. Iedereen zal hier wel weer wat anders van vinden...
     
  9. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Er is eigenlijk zelfs geen enkele nood om ‘op te bouwen’, mijn zoon heeft zolang hij flessen dronk (tot 15 maanden) uit speen 0 gedronken. Mijn borst werd immers ook niet sneller, dus hij was niks anders gewoon.

    Bedoel je trouwens de medela calma speen, waar je dochter te snel uit dronk? Want mijn zoon kreeg daar dus juist niks uit :D
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oh ja ik kan me voorstellen dat je tijdens de borstvoeding bij dezelfde speen blijft. Ik ben op een gegeven moment over gegaan op kunstvoeding en gek genoeg merkte ik toen echt dat de 0 echt niet meer voldoende was. Zal dan toch een stukje luiheid zijn denk ik ;).

    En inderdaad die calma die bij de kolf zat. Was echt bizar wat zij daar in rap tempo uit kreeg joh! Maar ze dronk bij mij ook altijd max 5 min en 1 borst per keer dus denk dat ze gewoon een erg krachtige zuigtechniek had haha.
     
  11. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja sowieso is kunstvoeding ook wat dikker, niet ? Dus komt wss helemaal niet goed door die speen, kan me voorstellen dat dat frustrerend is :D
     

Deel Deze Pagina