Wanneer ga jij tanken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer ga jij tanken?

  1. Zeer frequent en houd de tank graag vol

    17 stem(men)
    7,1%
  2. Regelmatig maar ik gooi er telkens een blubje in waardoor ik gauw weer moet tanken

    7 stem(men)
    2,9%
  3. Wanneer het lampje brandt ga ik pas tanken

    151 stem(men)
    62,9%
  4. Ik wacht en tank op de goedkoopste dag

    21 stem(men)
    8,8%
  5. Niet. Ik rijd elektrisch

    14 stem(men)
    5,8%
  6. Iets anders, namelijk..

    30 stem(men)
    12,5%
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Uit interesse. :).

    Ik had een paar dagen niet gereden en ging gisteren O ophalen. Zag ik verdorie dat ik nog maar een actieradius had van 10(!) km. :o: Typisch mijn man, lampje brandt maar meneer rijdt door. Tijdens het rijden sprong hij op actieradius — (geen km meer dus). Ik snap dat je auto niet zomaar uitvalt en dat je dan waarschijnlijk echt nog wel een paar km kunt rijden maar oh wat vind ik dat vreselijk. Dan heb je mij tegen het plafond aan zitten hoor. o_O Tank gewoon.

    Ikzelf heb hem het liefst vol zitten en zou elk weekend gewoon de tank aanvullen tot vol. Mijn man daarentegen rijdt hem het liefst leeg en gooit hem daarna in 1x vol (flink bedrag dus) OF gooit er juist een beetje in omdat we die week toch niet veel weg gaan. Irritant dus :p En jullie?
     
  2. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.541
    3.563
    113
    Als de tank vér in het rood staat...
     
    Nellie4, 11131618 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Kun je dan nog zien hoeveel km je kunt rijden? Het hangt van je rijgedrag af en hij kan hier zo van 40 naar 10 springen als je als een bezetene rijdt en bijv de climate control instelt. Ik zou er echt nerveus van worden.
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.921
    113
    Ik wacht tot mijn tank bijna leeg is. Soms gaat dan ook wel een lampje bramden, maar meestal ben ik dat net voor. Ik woon vlakbij twee tankstations, dus tanken is zo gedaan.

    Als ik een weekendje weg ga en verder weg moet rijden dan mijn dagelijkse routines (kind naar sport, boodschappen, e.d.) dan gooi ik eerst de tank weer helemaal vol, ongeacht hoe vol/leeg hij is, zodat ik dan voorlopig niet hoef te tanken.

    Mijn man doet dit eigenlijk precies zo. Maar we hebben sowieso allebei een eigen auto, dus lopen elkaar daarmee ook niet in de weg.
     
    Zeebra en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.047
    1.745
    113
    Mwuah.. dat verschilt hier wel een beetje. Wanneer we een lange Afstand(bijv langer dan 60 minuten) gaan rijden dan tanken we sowieso van te voren vol want vindt dat gewoon een prettig idee. En daarnaast de ene keer als hij misschien nog op de helft is het ligt er net aan of we toevallig in de buurt zijn van de pomp waar we altijd komen want het liefst tanken wij een beetje bij een vaste pomp en het ligt ook een beetje aan de prijs van dat moment maar we tanken sowieso altijd voordat de auto een actieradius aangeeft van 30 km
     
    Boordevol en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.541
    3.563
    113
    Ja, dat kan ik zien :)
    Ik ben de enige trouwens die rijdt want man heeft geen rijbewijs. Dus in die zin zadel ik niemand op met een lege tank. Heb in de dik 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, 1 keer echt te lang gewacht met gaan tanken en toen stond ik na mijn nachtdienst halverwege de weg naar huis, met een lege tank. Vond ik niet zo leuk maar eigen schuld, dikke bult :oops:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit is meestal hoe het in de praktijk bij ons ook gaat. Wij hebben 1 auto (bewust!) dus het hangt er bij ons echt vanaf wie de auto op dat moment nodig heeft en of diegene zijn heeft om te tanken..
     
    Glitterhartje vindt dit leuk.
  8. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.047
    1.745
    113
    Ja bij ons is die pomp niet ver ofzo hoor, Max 10 minuten rijden en op het industrieterrein naast het terrein waar ik werk, maarja dan moet ik wel van het ene terrein naar het andere terrein moeten willen rijden :p heb trouwens ook nog een pomp vlak naast mn werk maar die vindt ik niet prettig daar is het best krap en anders hebben we desnoods ook nog 2 pompen in het dorp maar bij 1 kan je alleen terecht tijdens openingstijden en de andere pomp is geblokkeerd tussen 23:00 en 05:00 dus dan kan je ook niet tanken daar
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Mijn vriend pakt mijn auto 1x pw naar werk zodat ik een grotere auto heb op de woensdag. Bij halfvol tankt hij hem weer af.
     
  10. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Ik tank meestal als het lampje is gaan branden.

    Gisteravond na werk het was al laat dacht ik ohh nl speelt dan is er korting, lampje brandde nog net niet maar ben nog gaan tanken 172.9.
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Altijd zo laat mogelijk. :roflmao: Dan brandt het lampje al erg lang. Heb zelfs een ruim 90 km gereden met een brandend lampje, maar dat was vroeger, uit geldgebrek. Tegenwoordig rij ik nog 50 a 60 ofzo voordat ik ga tanken. Gewoon luiheid eigenlijk. Mijn auto geeft niet aan hoe lang ik nog kan rijden.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.459
    1.428
    113
    Precies zo doe ik het ook :)
     
    Adje vindt dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Als ik nog 80km kan rijden.
     
  14. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Wisselt
    Soms tank ik als ie op de helft is soms als het lichtje brand dan kan ik nog 40 km maar ik zit dan niet lekker in de auto
     
  15. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Als ik nog een actieradius heb tussen de 50 en 100 km. Ik heb een Shellpas, dus kan niet overal tanken (kan wel natuurlijk, maar dan moet ik weer declareren). Dus als ie onder de 100 komt en ik kom een Shell tegen, dan tank ik. Man hetzelfde, (ook incl de Shellpas), maar we rijden eigenlijk nooit meer in elkaars auto.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik maak er een sport van hem zo leeg mogelijk te rijden. Ik ben er al achter dat hij liegt als hij zegt nog 0km dan kan ik nog makkelijk 2 km naar het tankstation. Maar meestal is man me voor die haat het als ik dat doe en ik heb een hekel aan tanken dus won/win. Als man tankt gooit hij hem ook helemaal vol. Ik ben na een halve minuut verveeld bij dat tankstation en vind het dan wel goed zo.
     
    Ysabella en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  17. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Als het lampje brandt. En dan toch nog gewoon stukkies blijven rijden. Maar als ik zie dat er een gunstige prijs is zoals afgelopen week maar 1,75 ipv boven de 2 euro dan gooi ik 'm toch een keertje extra vol
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als hij bijna leeg is dan tanken we bij. Schijnt ook goed te zijn om de oude benzine op te rijden, dus niet elke keer bij te vullen als hij nog lang niet leeg is. Ik laat hem nooit helemaal leeg lopen, je zou de auto maar eens meenemen en het niet doorhebben en dan stil komen te staan.. Dus als er nog iets van 50 km ofzo mee gereden kan worden dan tank ik.
     
  19. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hij gaat piepen als de actieradius onder de 50km komt, ik heb een hekel aan tanken dus doe het eigenlijk nooit :oops: de eerstvolgende keer dat mijn man dan de auto gebruikt word er getankt :p
     
  20. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik ga tanken als ik nog 2 blokjes heb (van de 10). Dus ver voordat het lampje gaat branden. Dit doe ik omdat je mijn type auto niet helemaal leeg mag rijden, omdat er dan een kans bestaat dat het elektrische hybride systeem afslaat vanwege te weinig brandstof. Ik zorg dus dat ik ga tanken voordat de tank leeg is. Ik gooi m dan eigenlijk nooit helemaal vol, maar tank meestal voor zo'n €35. Dit werkt prima zo want door de grote zuinigheid hoef ik op deze manier maar 1x per maand te tanken.
     

Deel Deze Pagina