Wanneer gaat de 8 weken na Corona in?

Discussie in 'Corona forum' gestart door jannanas, 16 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Beetje vage titel maar de vraag is: zoon is op maandag 22 november positief getest. Na een paar dagen weer hersteld en de week erna weer naar school.
    Nu is dochter positief. Zoon hoeft niet in quarantaine als je minder dan 8 weken geleden positief bent getest. Welk moment moet je dan aanhouden? De testdatum ( die is morgen precies 8 weken geleden) of de datum van herstel (een week later dus). Hij heeft verder geen klachten en grootste deel van zijn klas incl juf heeft het in diezelfde periode gehad. Wie weet dit?
     
  2. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Vanaf de testdatum.
     
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.987
    113
    Vrouw
  4. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Dus dan kan hij morgen niet naar school? Wat balen voor hem. Had dochter net een half weekje eerder het moeten krijgen.
     
  5. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ah dat is sneu zeg!
     
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Het is sneu, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Die 8 weken is ook niet gegarandeerd.
    Mijn dochter testte negatief in week 7 na haar besmetting dus dat je 8 weken niet hoeft te testen is ook maar een soort gemiddelde. Dat zal voor een nieuwe besmetting ook gelden.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Mijn zoon testte positief toen ik 7,5 week na eigen besmetting zat... Ik moest toen mee in quarantaine van de GGD, want herbesmetting werd ook gezien tegen eind van de 8 weken...

    De andere gezinsleden (dochter, andere zoon en man) testte daarna nog positief terwijl mijn 8 weken dus voorbij waren.. Ik heb toen dus vol in de covid gezeten en ben niet herbesmet! ;)

    Met die ervaring zou ik mijn zoon om die paar dagen dus wel naar school laten gaan...
     
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.629
    10.527
    113
    Was dat waarschijnlijk 2x delta @bulakgirl ? Ik heb nu al 3 recente situaties gezien die na 6-8 weken met tussendoor een negatieve test positief testen en weer klachten krijgen. Ik zou dus ook het zekere voor het onzekere nemen.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Maar zou je dan ook met een verkregen booster in quarantaine gaan? Want als je het zekere voor het onzekere neemt is het natuurlijk ook niet echt betrouwbaar om dan met een besmetting in een gezin zelf dan vanalles te ondernemen.

    ik begrijp alle reacties hoor van zekere voor onzekere nemen en in het geval van ts is het wel precies randje natuurlijk maar het zijn wel de gestelde regels waarbij het in principe gewoon niet hoeft bij 7 weken (mits je geen klachten hebt/niet positief bent dan)
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.629
    10.527
    113
    Klopt, en ik heb makkelijk praten, wij werken thuis, dat wordt weer heel pittig, maar makkelijker te realiseren als wanneer een werkgever verwacht dat je naar kantoor komt. (En ik heb genoeg dagen, dus ik ga ook uren opnemen deze week, mijn zoontje is behoorlijk ziek, die heeft echt zijn ouders nodig).
    Het is lastig, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik zou dan in ieder geval regelmatig een zelftest doen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Ik vind er wel een heel verschil in zitten tussen quarantaine en vanalles ondernemen want quarantaine hoeft niet.
    Ik zie het zo dat je dan evengoed voorzichtig doet, bezoekjes even achterwege laat en alleen voor boodschappen, evt werk etc de deur uitgaat.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik zie nu pas dat dit ook echt bij jullie aan de hand is dat jij net een booster hebt gehad en je zoontje positief is. Ik bedoelde het fictief overigens :) (vervelend trouwens, hopelijk snel er doorheen!)

    Ja het zijn natuurlijk regels die vrij random zijn genomen om mensen meer vrijheid te geven en perspectief te bieden aan mensen. Op de massa klopt het waarschijnlijk maar individueel gezien zijn alle gevallen uniek en lastig in te schatten. Dat lees je alleen al hier qua anekdotisch bewijs op allerlei gevallen.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Oh ja, maar dat zou ik ook sowieso doen. Ik werk thuis dus dat is niet lastig. Maar ik snap wel dat je bijv je kind dan naar school wil sturen als het even kan (ik wel, mijn middelste heeft in december 5,5 week thuis gezeten door quarantaines en als het even kan gaat hij nu echt naar school) opa en oma zou ik dan even niet doen.

    Dus in dit geval snap ik dat als het even kan je je kind naar school wil hebben.
     
    olleke vindt dit leuk.
  14. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dat zou kunnen, geen idee... Dat hoor je niet als ze je bellen ;)

    Dus toch wel... De GGD noemde het al wel, maar na mijn intensieve contacten en negatief blijven geloofde ik er niet zo in :oops:
     
  15. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Ja precies. Dat bedoel ik inderdaad ook.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.028
    113
    Vrouw
    Precies dit!
    Mijn dochter werkt in de kinderopvang. Dat is een cruciaal beroep, dus hoeft zij vanaf nu niet in quarantaine wbt haar werk.
    Heb ik ook tegen haar gezegd: Voor je werk hoef je niet in quarantaine, maar privé nog steeds wel.
    Het zou goed zijn als ze vanuit de overheid dat zouden communiceren. Als ze willen dat de economie ondanks zulke hoge besmettingen door kan draaien. Je kunt toch onderscheid maken tussen werk en niet noodzakelijke dingen?
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  17. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Nog even als aanvulling: wij zelf gaan nergens heen hoor! Ik kan mijn werk afzeggen (hoewel ik het als cruciaal door zou kunnen laten gaan, maar als het niet hoeft voelt dat beter) en ook boodschappen is niet het plan. Waarom zou ik als het niet echt per se nodig is?
    Maar school voor zoon voelt toch anders, zou ik heel graag wel door willen gaan.

    inmiddels besloten om hem vandaag thuis te houden. Hij zegt dat hij zich niet helemaal lekker voelt dus dat nemen we toch maar serieus. We gaan hem maar even laten testen. Daarna zien we wel. Het is even niet anders.
     
    Mapje, Zxcvb en bulakgirl vinden dit leuk.
  18. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Eens!
     
  19. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    #19 Yvuna, 17 jan 2022
    Laatst bewerkt: 17 jan 2022
    Hier zit weer een cruciale fout van de overheid. De mensen met een cruciaal beroep hoeven niet in quarantaine vanwege werkzaamheden die door moeten gaan. Nu wordt er gezegd dat ze ‘niet in quarantaine hoeven’. Mij lijkt een onderscheid werk / privé nogal relevant om de besmettingen niet onnodig op te laten lopen. Het lijkt mij nogal scheef dat deze mensen met een mogelijke besmetting wel boodschappen mogen doen en naast je kunnen zitten bij de kapper (omdat ze in een cruciaal beroep werken).
     
    Mapje, bulakgirl en Zxcvb vinden dit leuk.
  20. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.820
    6.987
    113
    Vrouw
    Dit is nu toch nog niet aan de orde? Ze zijn er idd mee bezig om hier uitzonderingen voor te maken, maar die gelden nu nog niet.
     

Deel Deze Pagina