wanneer geen late avond voeding meer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Natasja, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De vraag zegt het al, wanneer hadden jullie kleintjes geen late avond voeding meer?

    Julian slaapt al even door en sinds een paar weken gaat hij ook lekker tussen 19:30 en 20:00 naar bed. Ik maak hem meestal zo'n 3 uur later wakker voor een voeding (meestal wanneer ik naar bed ga. Ik merk aan hem dat hij niet veel drinkt (gister gekolfde melk gegeven en daarvan ging maar 40 cc op, hij sliep daarna tot half 6)
    Hij werd de laatste 3 keer ook boos.. ging huilen enzo.. Ik twijfel alleen zo of hij het niet nodig heeft. (hij groeit in principe ok, niet erg hard, maar cb erg tevreden)

    Ik weet dus echt niet meer wanneer Dean vanaf half 8 ging slapen.. ik denk zelf rond deze tijd, aangezien we hem nooit konden wakker krijgen voor een voeding is die tijd vanzelf naar voren geschoven.

    Hoe zat dit bij jullie?

    Ik denk dat ik hem dinsdag even ga wegen en dan kijk of ik het een nachtje ga proberen.
     
  2. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb Kyra zelf nooit wakker gemaakt voor een voeding, want ze werd zelf heel stipt wakker (en zette een keel op). Als je er vertrouwen in hebt dat Julian wakker wordt en zich laat horen als hij echt nog toe is aan een voeding zou ik het gewoon een keertje proberen. Misschien is het een idee om het in het weekend te proberen (als jullie dan niet werken) want als de nacht een beetje rommelig zou verlopen kun je tenminste overdags in zombie-stand proberen de dag door te komen. :)
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja als hij honger heeft wordt hij wel wakker. (ik heb nog lekker ouderschapsverlof, maar zou het zeker in het weekend proberen)

    Grappig he dan zet ik dit neer, en dan neemt hij nu zonder morrelen de borst hahahahah
     
  4. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hoihoi!

    Wij maakten sinds 9 weken ons manneke elke avond wakker voor zijn voeding. Zo rond 5,5 maand dronk hij steeds minder en met 6 maanden haalden we hem uit bed en wilde hij helemaal niet drinken. Toen maar laten liggen en sindsdien slaapt ie van 7-7, heerlijk!

    Succes!
     
  5. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mijn meisje slaapt al door vanaf twee maanden, ze is nu vier maanden. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor voedingen, ze geeft het zelf prima aan en groeit super goed (zit aan de bovenlijn) Eerst dronk ze nog om tien uur en sliep dan tot zes uur en dat is zo ineens verandert ze slaapt nu van 20.00 tot 7.30. Alleen als ik moet werken maak ik haar om 6.00 wakker zodat ze nog een keer bij mij kan drinken (ik heb zo'n hekel aan een fles ookal zit er mamamelk in)
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het ligt er een beetje aan hoe je kindje het doet.
    Als je kind goed groeit, en lekker in z´n velletje zit zou ik hem niet meer wakker maken, en volledig op zijn verzoek voeden.
    Je merkt het snel genoeg waar hij behoefte aan heeft.
    En wie weet over een tijdje wil hij toch graag ´s avonds weer even de borst, dat zie je dan wel weer.
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hij zit enorm goed in zijn velletje.. hij is heel ondernemend en doet van alles.

    Ik kijk volgend weekend wel even hoe hij het doet als ik hem niet wakker maak.
     
  8. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier vanaf 4 maanden slapen van half 8 tot half 7 volgende ochtend. Nooit wakker gemaakt voor een voeding, écht niét!!
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    *klinkt me als muziek in de oren...maar klaag niet....hahah*
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    komt goed lau!

    Net voeding geven, ga hem zo op bedje terug doen (gekke tijd nog geslapen, we hadden visite en hij was zo moe) Ga hem niet meer wekken voor een voeding vanavond.. kijken wat hij doet.
     
  11. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    sem slaapt sins vorige week van 20.30 tot 6/7 uur. Ik moest hem ineens wakker maken voor een voeding om 0.00 en dan sliep ie echt vast.
     
  12. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Waarom maakt je je kindje dan wakker.... voedt je niet op verzoek??
    Of is dit een gekke vraag?
     
  13. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zie nou pas dat ik bij het onderwerp borstvoeding zit haha maar ik geef Fv dus mijn post is hier eigenlijk niet van toepassing haha
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik voed de hele dag op zijn verzoek.. alleen deze is op mijn verzoek :)

    Ik heb liever om 23:00 nog een slok dan om 3:00 uur snachts.
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb altijd op verzoek gevoed, en nooit een voeding een naam gegeven als 'late avondvoeding', 'vroege nachtvoeding' of 'halverwege de ochtendvoeding'.

    Ze kregen gewoon als ze wilden. Zeker tot een jaar of 2 waren ze meestal tot een uur of 22 wakker.
     
  16. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Das een bruikbare tip zeg..
     
  17. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat doe ik ook. Renske drinkt dan slapend :), en lijkt dan super tevreden. Tankt gewoon een borst leeg. Maar die komt hoe dan ook toch nog 's nachts. Eerst leek ze richting doorslapen te gaan (record op 5:30), maar sinds twee nachten is het gewoon weer 3 uur en zit ik overdag weer met kleine oogjes :)
     
  18. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Als ik mijn meisje wakker maak om 23.00 komt ze juist s nachts weer. Terwijl ze gewoonlijk doorslaapt van 20.00 tot 6.00-7.30.
     
  19. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Als ik hem laat slapen, dan drinkt ie om 19.00 uur slaapt hij tot ca 3.00 uur en dan weer tot 7.00 uur. Maak ik hem wakker rond 23.00 uur, dan meldt hij zich alsnog om 3.00 uur. Ik laat het maar zo...
    Oudste was ook niet te 'manipuleren'. Rond de 9 maanden liet hij die nachtvoeding vallen en sliep hij van 19.00 tot 7.00 uur.
     
  20. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nou, eerder was het 01:00 en 04:00, dus hier was het een hele verbetering. Renske beschouwde de avond als nacht, geloof ik. Was vaak 's nachts ook klaarwakker. ;)

    Als ik straks werk, zal er op die dagen hoe dan ook nog een voeding 'op mijn verzoek' (voor zover je dat zo kan noemen, als ze niet wil drinken doet ze dat heus niet) - ik kan moeilijk wachten tot ze zich meldt als dat niet voor halfnegen is. Dus probeer ik het gewoon rond een uur of 8, heb ik de afgelopen weken ook wel eens gedaan omdat we bv. een afspraak bij het CB hadden of ergens heen zouden gaan.

    Aangezien ze nog niet geweldig uit de fles drinkt, wil ik haar met een volle maag op de kdv hebben.

    Ik zie het probleem niet zo van aanleggen om te kijken of ze al wil, om je eigen schema ook een beetje te kunnen volgen. Zeker niet als je werkt.

    Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen, ik zou het anders gewoon eens proberen. Ik heb dat ook al eens gedaan omdat ik dacht dat het misschien op 1 nachtvoeding zou blijven... maar nee. Toen kwam ze om 00:00 en had ik net een uurtje gepit, en daarna weer om 04:00. Doe mij dan maar 23:00 en midden in de nacht... ;)
     

Deel Deze Pagina