Help, wat moet ik doen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sterre82, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb mijn zoontje de eerste 2 a 3 weken BV gegeven maar omdat dit een enorn gevecht met hem was (happen, loslaten, happen, loslaten, huilen etc etc) ben ik hiermee gestopt en ben gaan kolven.
    Samen met friso hypo allergeen bijgevoed in een avent fles. Hier kreeg hij enorm krampjes van en heb dr. brown flessen gekocht. Hier zijn de krampje inderdaad mee weg maar zit nog steeds met het probleem dat hij moeilijk eet. Ik zit bijna een uur te voeden, tussendoor veel boertjes (soms heel hard) en er komt geregeld voeding mee terug met die boertjes. Ook spuugd hij vrij veel. Soms ook met een straal wat lijkt op projectiel braken. Ook met johannesbroodpitmeel blijft hij spugen... heel vreemd.
    Hij eet de eerste 60 a 70cc heel gulzig terwijl ik de kleinste maat speen heb, daarna wil hij nog wel eten maar loopt alles langs zijn mondje, word hij boos en loopt rood aan. Ook schud hij dan wild met zijn hoofdje, dit alles ook nadat hij een boer(tje) gelaten heeft.
    We hebben ook friso standaard geprobeerd maar dan is het helemaal huilen geblazen aan de fles en daarna. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Er is inmiddels een echo gemaakt om te kijken of hij een vernauwing had tussen de maag en dunne darm maar dit was het gelukkig niet. We hebben 11-1 pas een afspraak bij de kinderarst en omdat dit nog 2 weken duurt en ik hier best tegenop zie wil ik toch nog wat proberen. Ik zat er zelf aan te denken om de difrax fles te proberen. Iemand nog adviezen of tips?

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

wat vervelend zeg...
    Mijn dochter heeft een beetje hetzelfde gehad (reflux, kma en onlangs bij een logopedist beland vanwege eet-drink stoornis). Ook wij hebben meerdere flessen geprobeerd, maar de Dr. Browns vond ik het prettigst.

Klinkt toch een beetje naar reflux en problemen met slikken. Misschien wel kma omdat hij de standaard voeding helemaal niet verdraagt. Dit is alleen maar gissen. Ik ben bang dat je de bevindingen van je ka moet afwachten.

Krampjes komen wel heel veel voor op die leeftijd. Je zou daarvoor nog infacol kunnen proberen. En troost je kindje zoveel als je kan. Hij is nog zo klein en weet ook niet wat hem overkomt.

Even een dikke knuffel voor jou. Ik weet hoe zwaar het is en hoe zeer het doet als je machteloos staat toe te kijken. Je doet er alles aan en meer kan je nu denk ik niet doen. Sterkte

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Als ik het goed begrijp, krijg je zoontje BV en KV gecombineerd, klopt dat?
    Mijn dochtertje heeft de eerste week BV gehad en toen ben ik radicaal overgestapt op de fles. Daar kreeg ze in het begin ook last van haar darmpjes van en ze spuugde ook hevig, inderdaad projectiel braken, geen prettig gezicht. Daarbij dronk ze ook veels te gulzig, binnen 10 min. fles leeg!
    Ik ben toen nutrilon standaard met nutrilon AR gaan combineren, 50/50. Ik weet dat nutrilon ook een omneo variant heeft, dit is voor krampjes, spugen en moeizame ontlasting.
    Wat bij ons ook heel goed hielp was Orthiflor Start (te koop bij reformhuizen) voor een goede darmflora (tegen darmkrampjes).
    Sowieso heb ik ook de difrax S-flessen, geweldige flessen, doen dus!
    Ons meisje heeft 1 keer echt vreselijk last gehad van darmkrampjes (4 uur achterelkaar huilen), maar met deze maatregelen geen last meer gehad.

Verder tussentijds stoppen met voeden, even pauze inlasten, eventueel een boertje en na de voeding zeker een kwartier rustig rechtop laten zitten.
    Wat wij doen is voeten op de bank/bed zetten, knieën omhoog en dan ons meisje rechtop tegen onze bovenbenen zetten, haar voetjes rusten dan op onze buik en zit als het ware tegenover ons.
    Zo geven we haar de fles en dan laten we haar dus een kwartier na de fles bij ons zitten. Dan pas luierverschonen en naar bed.
    Hoe meer je gaat wiebelen, hoe groter de kans dat het toch weer omhoog komt.

Nu zit ze overigens gewoon op nutrilon standaard en heeft ze de Orthiflor ook niet meer nodig.

Nog een tip, bel je HA of het CB, vraag hun ook om advies, geeft je ook het gevoel dat je er niet alleen voor staat, ze denken graag met je mee.

Liefs Huismus

Deel Deze Pagina