Wanneer ging bij jullie de misselijkheid over?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nassira, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 13 weken zwanger en blijf de hele dag misselijk en kan alleen plat op bed liggen. Misselijkheid beperkt zich ook niet tot de ochtend maar de hele dag lang.

    Vraag me echt af wanneer dit overgaat want ik ben al over de 12 weken heen. Wanneer ging het bij de dames hier die ook erg misselijk waren over?
     
  2. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    bij deze vierde was ik de hele dag heel misschien en moest 50
    Keer per dag spugen, van 6 ben tot de 17 weken 3 keer een week opgenomen met uitdroging ( ketonen 4+) en kalium tekort

    Vanaf week 17 kreeg ik zofran dit werkte enorm goed, hoefde nog maar 15 keer per dag te spugen en vanaf week 22 tot 27 helemaal niet hoeven spugen.

    Nu spuug ik vanaf week 27 tot nu nog maar 5 keer per dag ben door de dikke buik nog regelmatig matig maar denk wel dat dit tot de geboorte zo door gaat.

    Ik zou als je echt slecht bent even je arts bellen emesafene zijn tabletten of zetpillen voor de misselijkheid en bij sommigen is dat al voldoende
     
  3. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik had HG, extreme zwangerschapsmisselijkheid, bij de zwangerschap van Finley. Kon alleen maar platliggen in bed in stilte en overgeven. Vanaf week 6 tot en met ongeveer 22 weken. Was ook onder controle van de gynaecoloog hierom.
    Mijn ketonenwaarde werd steeds gecontroleerd en ik zat bijna aan een ziekenhuisopname. Kon ook nauwelijks iets eten of drinken. Uiteindelijk ben ik meloenen en komkommers gaan eten. Bevatten vocht.

    Ik had ook Emesafene zetpillen tegen de misselijkheid overigens.
     
  4. Sakura123

    Sakura123 Actief lid

    16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ben tot de 16 weken constant aan het overgeven geweest. Daarna is het weggegaan, en tot nu toe ook niet meer teruggekomen.
    Ik herken hoe ellendig je je dan voelt... Dus ik hoop dat het snel over is!
     
  5. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ben heel de dag misselijk. En geef helaas ook over. Is hier helemaal niets tegen te doen? Wat is het beste om te eten?
     
  6. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Nu in de 22ste week en ook hier nog de hele dag misselijk en spugen, maar wel minder dan met 14 weken.

    En wat je moet eten.... Wat voor de een werkt, werkt voor de ander helemaal niet? Jammer genoeg.
     
  7. stevie84

    stevie84 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Hier was het tussen week 12 en 15 op zijn hoogtepunt en bij week 18 van de ene op de andere dag helemaal over.

    Bij dochter nooit echt misselijk geweest op af en toe een klein momentje na.
     
  8. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.051
    271
    83
    Poeh, bij mn dochter was dit na de bevalling. Vanaf een week of 20 ging het spugen wel over, maar de misselijkheid die bleef. Ben nu 9 weken en ook nog steeds kotsmisselijk. Met mindere (zoals vandaag) en goede dagen.
     
  9. Phoenixxx

    Phoenixxx Lid

    7 aug 2015
    89
    0
    0
    Toen ik stopte met vitaminepillen werd het een heel stuk minder. Daarnaast is het belangrijk dat ik regelmatig ontlasting heb, want m'n darmen zijn enorm opgezet en dat drukt op m'n maag. Rust wanneer ik me wat opgejaagd voel, tv, telefoon, tablet alles geeft indrukken en dat kan soms teveel zijn. En ik moet steeds kleine beetjes eten en drinken.
     
  10. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de oudste met 20 weken, na al die weken in bed gelegen te hebben al slapende en spugende (viel 10kilo af, maar volgens de vk hoorde het erbij :$). Bij de middelste met 16 weken, toen met medicijnen waardoor ik in ieder geval niet hoefde te spugen.

    Voor mij was het echt zoeken naar welke dingen ik wel en niet kon eten en drinken: bij de oudste at ik nog wel meloen en gebakken aardappeltjes, terwijl ik bij de middelste 'leefde' op cola en volkoren biskwietjes. Regelmatig kleine beetjes eten hield het iets beheersbaar, maar vond het nog steeds hels :)
     
  11. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Krijg je al medicijnen?
    Vervelend dat je zo misselijk bent.
    Je zou eventueel nog voor tips eens op de site van Hyperemesis Gravidum kunnen kijken. Niet dat alles voor iedereen werkt, maar wellicht zit dé tip voor jou er wel tussen.
    Gembercapsules o.i.d. schijnt voor sommigen ook heel erg goed te werken.

    Wanneer het over gaat, is denk ik ook per zwangerschap en persoon verschillend?

    Hier een zwangerschap met HG achter de rug, daar ging de misselijkheid pas over na de bevalling (en dat duurde echt nog een tijdje)
    Ditmaal ook al 35 wk zwanger en nog steeds misselijk.
    De eerste 25 weken waren 't ergste, toen bouwde de misselijkheid ook alleen maar op, nu is 't wel stabiel, maar nog steeds heel erg aanwezig. Ik ga er van uit dat het ook deze keer pas royaal na de bevalling weg is.

    Hier heb ik alle trucjes denk ik wel geprobeerd, tot acupunctuur aan toe, maar niets hielp. Emesafene en Primperan reageer ik ook niet op, dus voor mij is 't echt een kwestie van bevallen, maar er zijn gelukkig genoeg dames waar sommige dingen wel echt een wezenlijk verschil maken, dus trek vooral aan de bel, als je dat nog niet gedaan hebt!
     
  12. deezz

    deezz Actief lid

    30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben de hele zwangerschap niet misselijk geweest. :)
     
  13. Iba

    Iba Actief lid

    26 mrt 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja sinds 1,5 week is het minder! Ik had er ook heel veel last van!
     
  14. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Nooitmisselijk, of hoeven spugen.bij alle 4 niet
     
  15. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Toen ik omeprazol ging slikken met 30 weken (en de twee zwangerschappen daarvoor wist ik dat nog niet, dus ging het pas over na de bevalling)...
     
  16. Kattekit

    Kattekit Bekend lid

    10 okt 2011
    532
    0
    0
    16 weken de eerste...ik ben nu met de laatste loodjes van de tweede zwangerschapsmisselijkheid bezig. Banner loopt niet helemaal goed. Ben officieel woensdag 16 weken. Het gaat qua misselijkheid nu wat beter.

    Sterkte! Dat continue misselijk zijn breekt je zo ontzettend op.
     
  17. kusjes1986

    kusjes1986 Bekend lid

    24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet. Gelukkig niet meer elke dag maar 3x in de week zeker nog. Ik maak de 40 weken gewoon vol 😉
     
  18. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Vorige zwangerschap bijna de hele zwangerschap misselijk geweest. Tot en met week 11 van deze zwangerschap dacht ik yes! ik ben niet misselijk. Sinds een week ben ik echt goed misselijk, en als ik wat ga doen in het huis dan mag ik gaan rennen. Ik ben ook heel erg moe.
     
  19. mom2be21

    mom2be21 Bekend lid

    11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier was het met 16 weken zo goed als over. Vanaf torn ben ik ook de medicijnen (4x per dag emesafene) gaan afbouwen :)
     
  20. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Bij de oudste was het 16 weken lang hommeles. En toen ineens van de een op de andere dag, was het weg. En ik was echt hondsberoerd toen.

    Bij deze zwangerschap ben ik tot een week of 13 echt misselijk geweest. Ik hoefde niet te spugen, maar ik vond het evengoed heel zwaar.

    Iedere zwangerschap is anders zeggen ze. Bij de eerste dus extreem misselijk en de rest fluitend doorlopen, maar nu al twee weken niet misselijk maar wel ontzettend moe, veel hoofdpijn en last van koliekaanvallen.

    Ik hoop dat je je snel beter voelt!
     

Deel Deze Pagina