Spullen verkopen aan bekenden hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Heel76, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heel76

    Heel76 Actief lid

    15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

    Zit met een lastige.
    Ben hier druk aan het ruimen en kom veel spullen tegen (lees kleertjes, babyspullen) die er nog super uitzien en een prima tweede leven kunnen hebben.

    Op marktplaats zetten doe ik al regelmatig, dat is het probleem niet.
    Maar nu heeft een kennis interesse in wat kleertjes en vrienden in wat babyspullen. Ik vind het alleen zo lastig om daar al geld voor te vragen en dan natuurlijk helemaal om een goed bedrag ervoor te vragen. Wil niemand voor het hoofd stoten, maar wil het ook niet voor niets weggeven zeg maar.
    Mijn vriend is daar makkelijker in, maar ik heb toch ook een soort gunfactor dat meespeelt kennelijk.

    Hoe doen jullie dat?

    Gr Heel76
     
  2. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Kleertjes/ speelgoed e.d. geef ik gewoon weg, voor wat duurdere spullen kijk ik op MP wat de gemiddelde prijs is en ga daar wat onder zitten.
     
  3. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    Herkenbaar!

    Vaak geef ik spulletjes weg terwijl ik daar toch nog wel een leuk bedrag voor zou kunnen krijgen.

    Heeft hij/ zij al gevraagd wat je ervoor zou willen hebben? Misschien zou je kunnen zeggen; normaal vraag ik er 10 euro voor maar jij mag het voor 5 hebben?

    Zoiets denk ik dan.....
     
  4. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dan maak je er een vriendenprijsje van? Voor de kennissen althans, voor vrienden zou ik het nog weer anders doen denk ik...

    Of je overlegt met je vrienden wat zij er voor zouden willen geven, dat je zelf een bepaald bedrag in gedachten hebt maar omdat het vrienden zijn, je niet inhalerig wilt over komen maar tegelijkertijd je het ook niet voor niks wilt weg doen je het in overleg wilt doen.

    Misschien eerst een beetje vergelijken op Marktplaats, kijken voor hoeveel het tweedehands wordt aangeboden?

    Maar het kan ook maar zo zijn dat ze helemaal niet uit zijn op een speciaal prijsje hoor. Ik zou dat denk ik zelf ook niet verwachten of verlangen van iemand. Het is geluk hebben dat je het voor minder kan krijgen misschien en dat het dan van een bekende is geweest, maar vanzelfsprekend is het niet.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik 'peil' de mensen altijd een beetje... en overleg en bedenk van te voren, wat ik voor zou willen hebben ongeveer. Dat bedrag is ook gebasseerd op het laagste bedrag, wat er naar mijn idee op marktplaats voor gevraagd wordt.
    Ik bedoel, een easybase wordt op marktplaats voor 70+ euro verkocht. Dan zou ik hem aan familie ofzo 60 euro vragen. Zij kunnen hem daarna mogelijk prima weer voor diezelfde prijs doorverkopen.

    Maar oke, ik hoop altijd maar, dat ze een zelfde bedrag of iets hoger in gedachten hebben ;) -dan kun je vasthouden aan je eigen bedrag en is iedereen blij...
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja dat heb ik ook wel ja...
     
  7. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    verkopen doe ik nooit aan "bekenden" ik heb geen zin in gezeik achteraf en dat is wel wat er meestal gebeurd. verkeerde verwachtingen bla bla.
    ik ben ook veel te goed ik geef veel teveel te weg. als ik echt iets verkoop dan gaat dat via marktplaats via duidelijke afspraken via de bank. maar het meeste van mijn babyspul geef ik aan het cb die het aan iemand geven die ik uitgekozen heb samen met hun die het heel hard nodig heeft.( ik heb er bewust voor gekozen deze persoon niet zelf te willen ontmoeten )
     
  8. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Vrienden en familie mogen kleding en speelgoed zo hebben, daar hoef ik echt niets voor te hebben.
     
  9. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn zusje heeft het niet breed.. en dat is nog vriendelijk gezegd;) Dus die heeft alles (echt alles.. van kleertjes, speelgoed, beddenspul ed) gekregen.

    Sowieso vraag ik familie niks.
    En voor kleding ook niks..
    Maar als het om een box oid zou gaan, of een kinderwagen.. Dan zou ik denk ik aan vrienden wel iets vragen.. Anders schiet jij er wel heel erg bij in
     
  10. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Kleine spullen zoals kleding en speelgoed geef ik gewoon gratis aan vrienden, familie en buren. Het zou niet in me opkomen om er geld voor te vragen.

    Zelf heb ik ook veel babyspullen gekregen van vrienden en van de zus van mijn man. Ook zij hebben er geen geld voor gevraagd. Maar ik wilde toch graag iets geven en toen heb ik wat leuks voor de kinderen gekocht.

    Ik verkoop ook wel kleding en speelgoed op marktplaats, dan vraag ik er uiteraard wel iets voor. Maar dan gaat het om onbekenden. Duurdere dingen zoals de box en het ledikantje hebben we overigens niet aangeboden aan vrienden of familie maar direct op marktplaats gezet. En dat doen we over een tijdje ook met de kinderwagen. Die heeft een paar honderd euro gekost, dus die wil ik niet zomaar gratis weggeven. Maar geld vragen aan familie of vrienden, zou ik dus echt niet kunnen (niet willen).


    Misschien zou je eerst kunnen vragen wat voor bedrag ze er voor over hebben. Als ze een bedrag noemen dat je te laag vindt, zou je gewoon eerlijk kunnen zeggen dat je dat te weinig vindt omdat je er op marktplaats veel meer voor zou kunnen krijgen. Of je vertelt wat jullie er zelf voor hebben betaald (want misschien hebben ze er geen idee van wat het jullie heeft gekost) zodat je samen tot een redelijke prijs kunt komen. Maar er is natuurlijk ook kans dat ze gelijk een mooi bedrag noemen en dat jullie het snel eens zijn. Zoals al eerder werd gezegd: misschien zijn ze helemaal niet uit op een speciaal prijsje.

    Je zou ook direct kunnen aangeven dat je eigenlijk van plan was om de spullen op marktplaats te zetten, omdat je het nog wel een bepaald bedrag waard vindt. Dan is het gelijk duidelijk dat je er iets voor wilt hebben. ;)
     
  11. kdvjuffie

    kdvjuffie Niet meer actief

    Ik ben de eerste uit vrienden kring en familie kring die een kindje heb gekregen!
    Nu ben ik normaal niet zo moeilijk maar had wel zoiets van ik heb ook veel geld neer moeten leggen voor bepaalde dingen en ik ga het echt niet zomaar weggeven!
     
  12. Heel76

    Heel76 Actief lid

    15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Iedereen bedankt voor de tips. Heb ik zeker wat aan.
    Het gaat mij idd niet om het 'geld verdienen'. Maar er zit bijvoorbeeld aardig wat dure kleding bij wat maar 1 of 2 keer is gedragen (ze groeien ook zo snel;)). Vind het zo zonde om het zomaar in een zak te stoppen, maar wil een ander niet 'opzadelen' met mijn dure smaak haha.

    Maar gaat goed komen. Gelukkig is ze zelf ook heel open en eerlijk en zullen we er vast zonder gemengde gevoelens uitkomen (met of zonder overdracht van spullen)

    Gr Heel76
     
  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    dan zou ik het er idd in alle eerlijkheid overhebben.

    ik heb er eigenlijk nog geen ervaring mee, kan nog niks verkopen, alles is zo schattig en weet nooit of ik later nog iets nodig heb;) Maar ik denk dat de dingen waar ik eigenlijk geen verkoopmoeite in zie dat ik dat dan gewoon weggeef en het gene dat ik eigenlijk graag wil verkopen, dan ook gewoon via mp verkoop. Ik zou ook veel te bang zijn dat het genant wordt ofzo.
     
  14. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik heb zelf iemand die ik ken waar ik af en toe wat bij koop. Dit zijn voor het grootste deel kleertjes die ik zelf niet zou kopen ivm. de nieuwprijs, mexx, name-it, etc.

    Ik als koper vroeg wat ze ervoor wilde hebben. af en toe kreeg ik er nog wat bij. bijv. iets met een vlekje in, een zakje met allemaal sokjes,...

    ik voor maten 62 en 68 echt bijna niets meer zelf hoeven te kopen in de winkel, echt super. Ik vind het zelfs jammer dat onze zoons nu qua maten bijna hetzelfde hebben :)
     
  15. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Kleertjes kan je "ruilen" je geef een zak en vraagt er een leuk setje voor terug. Ik gooi eigenlijk het meeste weg (kleding container) en wat ik niet weg gooi bewaar ik zelf.

    Grote dingen geef ik ook gewoon weg heb het niet meer nodig en staat in de weg. Kan je misschien ook een setje kleertjes voor vragen.
     

Deel Deze Pagina