Wanneer had je de naam echt gekozen en ook vaststaan?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dot, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer had je de naam echt gekozen en ook vaststaan?

  1. Al voordat ik zwanger was

  2. In de eerste 12 zwangerschapsweken wisten we het al

  3. Tussen de 3 en 6 maanden wisten we de naam

  4. In de laatste drie maanden van de zwangerschap

  5. Zelfs tijdens/na de bevalling waren we nog aan het twijfelen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    We komen nu maar niet uit een jongensnaam.
    Maar bij mijn vorige zwangerschap had ik een naam al jaren in gedachten en waren we snel klaar.
    Straks zijn we in het kraambed nog aan het denken...
    We hebben zo'n andere smaak.
    Jullie dan? :)
     
  2. Niet meer actief

    Bij mijn 2 dochters had ik het al jaren vast staan (toen ik ongeveer 14 was, wist ik het al :oops: :p) Maar bij deze zwangerschap duurde het een hele tijd voordat we eruit waren.

    Liefs
     
  3. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij weten de namen al voor een jongen en een meisje en zijn nog hard aan het proberen zwanger te raken ;)
    Voordat we zwanger zijn dus :D
     
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.297
    477
    83
    near rotterdam
    de eerste keer duurde het heel erg lang voor we een naam hadden. was denk ik 30 weken. maar nu waren we er toch wat sneller uit. ben ik ook wel heel blij om hoor scheelt een hoop stress
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Al voor ik zwanger werd stond de meisjesnaam vast, gelukkig bleek het op de 20-weken-echo een meid te worden, want we hadden nog helemaal niet over een jongensnaam nagedacht.
     
  6. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helaas heb ik een miskraam gehad, maar de jongensnaam hadden we al voor dat ik zwanger was en de meisjesnaam tijdens de eerste 12 weken verzonnen.
    Ze zijn nog steeds de leukste :) en blijven daarom ook staan.
    Nu alleen nog zwanger worden! maar daar wordt aan gewerkt :)
     
  7. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik ken mensen die net na de bevalling nog over twee namen heftig aan het dicussieren waren :) :) :)
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

    2 dagen voor de geboorte hadden we eindelijk 2 namen gevonden die we allebei mooi vonden. Tot die tijd was het nooit gelukt om ook maar iets te vinden waar we allebei enigszins mee konden leven, wij hebben namelijk een totaal andere smaak qua jongensnamen betreft. Toen we er eindelijk 2 hadden konden we daar weer niet uit kiezen, dus ik zei: we kijken wel wat het best bij hem past. En toen 'ie geboren was vonden we allebei Milan het leukst voor hem. De andere naam was trouwens Levi.
     
  9. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Bij ons hetzelfde verhaal. Damian stond al vast voordat ik zwanger was. Bij Roan hebben we 3 dagen voor de bevalling de knoop doorgehakt.
     
  10. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Voor een meisje wisten we het meteen, tenminste ik vond een naam al langer geweldig (als in: als k ooit zwanger wordt dan noemen we haar zo) en voor een jongen.... tot de 20 weken echo erg zitten verzinnen... Maar het bleek een meisje te worden, kwam dat ff goed uit :D
     
  11. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wij weten het ook totaal nog niet :rolleyes: zijn aan het twijfelen tussen 3 namen nu. Maar ons kennende kan dat nog veranderen..
     
  12. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Voor een meisje stond de naam al jaren vast! Zowel de 1e naam als de 2e naam....maar we zijn in verwachting van een jongetje! Daar hebben we toch wel lang over de naam zitten twijfelen en zijn we een aantal keer van gedachten veranderd. Maar nu staan de naam sinds bijna 4 weken vast! Werd ook wel tijd..... :oops:
     
  13. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Dat had ik dus ook :D kon geen jongensnaam bedenken. Voor een meisje had ik al iets in mijn hoofd
     
  14. Iloiza

    Iloiza Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Wij hadden onze favoriete jongensnamen al vaststaan voordat ik zwanger werd.
    Over een meisjesnaam zitten we nog steeds te tobben, maar we hebben gelukkig wel al een aantal namen die we allebei leuk vinden.

    Een goede vriendin van mij heeft pas haar naam gekregen drie dagen na haar geboorte! Ik hoop niet dat wij er zo lang over moeten doen als haar moeder...
     
  15. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Wij hebben de namen al klaar maar we zijn ook al 3,5 jaar bezig. We hadden ze nog niet toen we begonnen met kinderen krijgen ;).
     
  16. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    We waren het ongeveer in de 6e maand eens over de namen, alleen nog niet over de volgorde. We twijfelden tussen Maimouna Johanna, roepnaam Mouna en Hannah Maimouna, roepnaam Hannah. In de laatste maand hebben we voor de laatste optie gekozen.
     
  17. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Vandaag hebben we eindelijk de beslissing genomen, vond het wel tijd worden aangezien we al in de 8e maand zitten :)
     
  18. booky

    booky Fanatiek lid

    26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Jongensnaam hadden we voordat ik zwanger was. De meisjesnaam stond tot de bevalling nog niet vast...
    Ik was dan ook heilig overtuigd van een jongetje en voor een meisje wisten we het echt nog niet :oops:
     
  19. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Met een week of 7 waren we er uit. De meisjes naam is nog één keer veranderd rond een week of 11 maar daarna waren we er helemaal uit en nu? Helemaal tevreden!
     
  20. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meisjesnaam hadden we al voordat ik zwanger was. Totdat we er bij de 20weken echo achterkwamen dat het ook daadwerkelijk een meisje was. Toen begon ik te twijfelen ... en na 1 of 2 maanden een nieuwe naam gevonden (moest wel mn man even overtuigen, die denkt dat ie moeite heeft met de RRRR uitspreken ... valt gelukkig mee).
     

Deel Deze Pagina