Wanneer had jij je eerste echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kimmetjuh90, 1 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dag dames, na een cryo terugplaatsing zijn wij pril maar toch in blijde verwachting, nu heb ik eergisteren stiekem bij t zkh gevraagd wanneer zij de 1e echo doen, en er werd mij verteld dat dat na 8 weken zwangerschap zal zijn. Nu heb ik al van verschillende mensen gelezen dat ze al met 6,5 weken mogen komen, dan lijkt me 8 weken wel wat lang, of kan dat gewoon?
    7 november mag ik de uitslag doorbellen, moet ik proberen te vragen of die echo eerder kan? Ivm misschien een bbz, of dat t vruchtje wellicht niet meer leeft?
    Wij zijn in isala zwolle onder behandeling.
    Alvast bedankt!
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  2. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier is het gebruikelijk dat je rond de 8 weken de eerste echo krijgt. Maar ik weet niet of dat anders gaat wanneer je in een traject zit/hebt gezeten.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  3. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    Hey toevallig! Wij lopen ook bij Isala en dat is idd wanneer zij de 1e echo doen. Afgelopen keer heb ik meermaals geprobeerd maar ze houden het op 8wk.

    Ik heb gewoon zelf een verloskundige gebeld waar het wel vanaf 6wk kon en diezelfde heb ik nu weer gebeld. Heel blij mee geweest want 2 dagen na die echo, met kloppend hartje, bleek het mis te zijn gegaan. Ik vond het fijn toch een kloppend hartje gezien te hebben.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  4. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Hier altijd tussen de 7 en 8 weken de eerste echo. Je kan natuurlijk altijd vragen of het eerder kan maar of het verstandig is... Ze doen natuurlijk niet zo maar de echo pas rond de 7/8 weken. Dan is er namelijk de grootste kans dat er al iets duidelijke te zien is met een kloppend hartje. Als je eerder gaat kan dat alleen maar meer onzekerheid opleveren.

    Oh en uiteraard ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik snap dat je 8 weken nog heel lang vindt duren maar volgens mij is dat in principe wel normaal.

    Hier had ik bij mijn eerste zwangerschap ook pas met bijna 9 wkn de eerste echo. Dat was helaas een BBZ. Daarom bij de volgende zwangerschap al met 5+6 maar dat had dus een medische reden.

    Je kunt natuurlijk altijd vragen of je eerder mag.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik kreeg de echo met 7.2 ivm eerdere miskraam. Maar ik kon bij de echcoscopiste vanaf 5.3 terecht. Voor de safe toch iets later gegaan.
    Iemand die ik ken die via icsi zwanger is geworden, had de eerste echo met 7 weken in het ziekenhuis.
    Ik zou zelf een echobureau bellen en daar een vroege echo doen met 6.5 ofzo.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Je kan misschien een pretecho boeken?
    Hier kreeg ik mijn eerste echo met 12 weken.

    En gefeliciteerd! :D
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ivm een miskraam kreeg ik mijn eerste echo beide keren met 7 weken.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  9. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    7+2...
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  10. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Hier (Erasmus MC Rotterdam) normaal gesproken ook rond 8 weken, maar na mijn miskramen mocht ik al met 5+2 komen. Voor de eigen gemoedsrust zelf om een week later gevraagd, dus met 6+2 geweest, en toen een prachtig hartje gezien.

    Zoals eerder hier aangegeven, zou ik ook zelf ergens anders een echo vragen, ik zou niet kunnen wachten :rolleyes: maar probeer wel de 6,5 week aan te houden, anders word je straks nog bezorgder dan je misschien al bent ivm wellicht het hartje niet kunnen zien.

    Goede en gezonde zwangerschap toegewenst, gefeliciteerd!
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  11. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter had ik de eerste echo met 8 weken en bij mijn zoontje de eerste echo met 7 weken.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  12. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik liep in t AMC, daar ook pas met 8,5 week.. heb toen gewoon n echo bureau gebeld, daar doen ze t vanaf 6 weken. Met 6+3 gegaan en een kloppend hartje gezien
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  13. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik had eigenlijk deze week pas een afspraak staan voor een echo. Arts vroeg zelf of ik niet eerder wilde komen spieken, dus toen mocht ik met 6 weken en 4 dagen komen.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  14. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Bij mn zoontje achteraf gezien met 5+3 maar dat was omdat we niet zeker wisten hoever ik kon zijn omdat het de maand ervoor mis ging. Ze dacht zelfs dat het misschien nog restjes waren.

    Bij deze zwangerschap pas rond de 8+3 en dat is eigenlijk wel gebruikelijk.
    Er zijn zelfs praktijken die de eerste echo de termijn echo doen. Maar dat is vaak als je zonder hulp zwanger bent geraakt en geen verleden hebt met bijv een miskraam.
    Zo mocht mn schoonzusje pas komen met 11+5 om erachter te komen dat het al niet meer groeide. De volgende zwangerschap mocht ze toen eerder komen vanwege het verleden.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Hier via de MMM krijg je altijd tussen de 6e en 7e week een echo.
    Mijn zoon en dochter met exact 6 wkn de echo gehad.

    Bij de jongste kreeg ik hem met 7+3 omdat we de week daarvoor op vakantie waren. Anders had ik hem ook rond de 6 wkn gehad.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bedankt dames, ik denk niet dat ze eerder gaan doen (ze volgen echt het protocol) dus denk dat ik gewoon geduld moet hebben tot ik mag komen, en dan maar hopen op een goede echo :)
    Al ga ik t nog wel vragen 7 november, maar ik hoop er maar niet teveel op:roflmao:
     
  17. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Bij de oudste met 7+1 en met de tweeling met 7+2, met 8+4 nog eens omdat ze wilden weten wat het tweede vruchtje zou doen.
    Die verlengde wachtweken zijn heel rot. Ik duim dat alles goed mag gaan :)
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja dan denk je alles gehad te hebben komen er nog weken bij :roflmao: nahja ik hou me gewoon vast aan t idee dat Emmy 2.0 het goed doet daar binnen, tot het tegendeel bewezen is :)
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Klopt! Ik herken het gevoel nog heel goed :) Probeer er ook van te genieten, ik was zelf zo gestresst dat ik het achteraf heel jammer vind.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja dat probeer i k zeker wel te doen, anders word ik weer zo geleefd, en dat wil ik niet meer.. ben door de hele MMM al zo geleefd, tijd om te genieten van t welverdiende cadeau♡
     
    miniVosje en Riverdale87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina