Wanneer hadden jullie de babykamer af?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kikkertjekwak, 12 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hallo allemaal!

    Wij hoopten binnenkort babykamers te kunnen gaan bekijken, want via online iets uitzoeken vind ik heel erg lastig! Grote kans dat het weer verlengd wordt. Volgens mij zit er op de meeste kamertjes geen levertijd, maar zouden jullie online bestellen?

    Bij m'n dochter was 't kamertje al met 25 weken zo goed als af. Nu niet eens de verf uitgezocht. In principe natuurlijk geen noodzaak, want een wiegje hebben we wel, waar hij 4 maanden in zal slapen. 't enige is.... Wordt 't straks niet te gestressed / gehaast terwijl m'n energie nu al minder is. Zijn genoeg oplossingen maar erg nieuwsgierig hoe jullie het hebben gedaan, wanneer het af was etc. 25 april uitgerekend dus 25 weken zwanger nu.

    Zijn dingen in m'n brein die me snachts wakker houden stom he hihi. 't liefst zou ik nu wel aan 't kamertje willen beginnen namelijk, al weet ik dat 't geen levensbehoefte is. Oja en ik baal natuurlijk dat ik niet even rond kan snuffelen... Maar dat zal iedereen hebben
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Haha bij de eerste al rond 21 weken. Bij de tweede lag net t laminaat erin met 30 weken.. rond 34 weken af. Grap is dat hij er pas in sliep paar dagen voor zn eerste verjaardag :p dat was niet de bedoeling maar liep helaas zo
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  3. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Jaa precies 't kamertje is ook helemaal niet zo belangrijk maar zou wel echt blij zijn als 't af is, als die er pas een jaar later inkomt.. Waahh prima haha
     
  4. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ivm verbouwing waren wij laat met de 1e.. ik wilde in mijn verlof de laatste dingen gaan afmaken, maar ik heb mijn verlof niet eens gehaald. Vriend heeft het dus afgemaakt terwijl baby en ik nog in het zh lagen.
    Mijn advies is dus: niet te laat ;)
     
  5. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Wij wonen in België en zijn nog net de dag voor de eerste lockdown alle verfspullen gaan halen. Dus kamertje was geverfd tegen dat ik 20 weken ver was. Op veel meubeltjes waren er wel héél lange levertermijnen (maar dat kwam dus door Corona). Hierdoor waren de meubeltjes er pas eind juni. Ik ben bevallen op 11 september. Wij hebben 2 maanden moeten wachten op de meubels.

    Ik was blij dat het kamertje zo vroeg geverfd was, want ik had de fut niet meer gehad tegen dat ik 7 maanden ver was.
     
  6. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Wij hadden nog alle spullen van de jongens, alleen een nieuw ledikantje gekocht.
    Nieuw verfje op de muur. Andere accessoires en met 35/36 weken was het ongeveer helemaal klaar. Baby komt eerste maanden toch bij ons op de kamer maar vond het toch fijn om een echte baby kamer af te hebben.
     
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Momenteel is door corona wel een veel langere levertijd dan normaal op meubels
     
  8. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Jaa ik wil het eigenlijk nu ook af hebben, maar vind online bestellen zoon risico je weet pas hoe 't eruit ziet als je 't hebt staan. M'n dochter slaapt nog in haar ledikant dus we "moeten" wel echt een nieuw kamertje :p
     
  9. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Bij 38 weken laatste geverfd volgens mij.
    Maar dat was ook omdat ik bed, kasten en muren allemaal zelf wilde doen zoals ik in mn hoofd had
     
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Haha herkenbaar, hier bij zoon ook alles al vroeg in de zwangerschap klaar en nu hadden we ook niet zo'n haast. We hebben vorige week bij 35 weken toch maar eens alles afgemaakt :p

    Wij hebben het kamertje wel online besteld want ja, lastig nu met het corona gedoe.. Prima tevreden! Ik zou wel rekening houden met wat langere levertijden.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Ik zou ook echt rekening houden met een langere levertijd. Snap dat het nu heel lastig is, wij zitten in een verbouwing en je moet alles op de gok maar online bestellen met de vraag of het mooi is.

    Toch zou ik kijken welk kamertje je mooi vind en wat de levertijd daarvan is ;)! Verf enz. Is zo gehaald!
     
  12. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Wij hadden bij de eerste het kamertje af toen ik 37 weken zwanger was. Meubels waren er al eerder maar toen was alles ingericht.

    Bij de tweede hadden we de kamer af toen hij 6 maanden oud was. Mijn man heeft in de kraamweek een tijdelijke commode gemaakt zodat we vooruit konden. Heb vanaf 29 weken in t ziekenhuis gelegen dus daardoor niet tijdens zwangerschap gebeurd.
    Toen wel gemerkt dat je weinig nodig hebt om een kamer te creëeren voor een kindje.
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Waarom geen tweedehands babykamer? Vaak kan je het dan bij de mensen thuis even bekijken.
     
    Afua32 en Kikkertjekwak vinden dit leuk.
  14. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Nu 22 weken en ik wacht tot de winkels weer open gaan. Ik heb mooi behang gezien maar wil eerst in het echt de kleuren bekijken. Dan daar een verfkleur bij uitzoeken.
    Wel staan alle meubels er al, in delen. Via marktplaats gekocht, paar weken geleden. Maaaarr.... we zijn er nog niet :p. Er staat nog een hoop zooi van de verhuizing, en om dat van die kamer af te krijgen moeten er nog andere ruimtes aangepakt worden. Hadden we allemaal tussen kerst en oud en nieuw willen doen, toen we vrij waren. Maarja die plannen vielen natuurlijk in duigen.
    Bij dochter was de kamer met 28 weken af. Dat gaat nu denk ik niet lukken.
     
  15. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ojaaa dit is zeker ook een optie hoor! Alleen ik ben nu opzoek naar ene zwart baby kamertje of met zwart erin. Die worden niet zoveel aangeboden. Weet dat ik kan verven maar liever koop ik dan eentje die al is zoals ik wil. En heb 1 (eigenlijk zelfs 2)kamers gezien die we mooi vinden alleen liever even in 't echt bekijken :D

    Eentje is van twf en de andere van Europe baby.

    Als ik er 2e hands 1 tegen kom dan a ik zeker wel kijken, meeste zijn nog zo mooi! Die van me dochter ook, al was dat outlet en jiet echt 2e hand nog maar wel gebruikssporen. Maar die heb je na een tijdje sowieso:p
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Bij de oudste was alles voor 17 weken klaar :oops:
    Bij de 2e hebben we alles op ons gemak gedaan en was het ergens rond 33/34 weken helemaal af.
    Een zwart ledikant heb ik toen bij babypark online gekocht. Commode had ik weer ergens besteld.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  17. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Toen mijn dochter 6 weken was kregen wij de sleutel van ons nieuwe huis en toen dus pas begonnen met het kamertje. Ze slaapt nog op onze kamer in de wieg.
     
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Toen m’n dochter 6 maand was.
    We wisten dat we wilden verhuizen, we hadden ook niet echt een kamer in ons oude huis.
    Ze had alleen een wiegje en een la voor haar spullen op onze kamer. De rest lag in zoons kast.
    Na de verhuizing kreeg onze zoon een eenpersoonsbed en onze dochter de spullen van de babykamer.
     
  19. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Mijn oudste dochter haar babykamer was af rond de 34 weken zwangerschap. Deze zwangerschap zal de babykamer wederom op het eind van de zwangerschap een keer klaar zijn. Baby slaapt toch het eerste halfjaar bij ons op de kamer, dus heeft ook geen haast. :)
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  20. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij kregen 4 weken voor de uitgerekende datum (van de eerste) de sleutels van ons huis en zijn toen nog verhuisd , toen moest alles nog klaar worden gemaakt. De babykamer en de woonkamer zijn in die eerste twee, drie dagen klaargemaakt (schilderen, laminaat, meubels in elkaar etc). Daarna zijn we verder gegaan met de andere ruimtes.

    Bij de tweede hebben we verder niets gedaan omdat we nog bezig waren met een derde slaapkamer te bouwen. Jongste lag 5-6 maanden in haar wiegje bij ons op de kamer. Kleding en aanverwante zaken had ik samen met de spullen van de oudste in 1 kast en 1 commode. Oudste sliep nog in het ledikant.

    Na dat eerste half jaar is de oudste in een groot bed gekomen in haar nieuwe kamer en de jongste in het ledikant. Wij hebben dus nooit een nieuwe/extra babykamer gehad.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina