Over 3.5 week ben ik uitgerekend van onze eerst uk. Bij 8 weken zwangerschap heb ik me direct ingeschreven bij 3 kinderdagverblijven. Helass heb ik tot nu toe nog geen plekje. Moet zeggen dat ik me nu toch wel langzaam zorgen begin te maken want wat nou als we na mijn verlof geen plek hebben? Wanneer waren jullie verzekerd van een plekje? Ik bedoel, maak ik me terecht zorgen?
Hoi, Ik had me ook zo vroeg ingechreven, en ik heb er zelf achteraan gebeld ( ongeveer 2 mnd voordat ik weer ging werken), toen bleek dat ze maar voor 1 dag plek hadden terwijl ik er 2 nodig had....ze hebben fff gepuzzeld en toen lukte het toch...Ze er is er nu om te wennen en volgende week gaat ze voor het echie... Hier moesten ze min. 3 mnd van te voren laten weten hoe of wat, ging dus hier niet goed...Ik weet niet hoe dat bij jouw is anders zou ik zelf even bellen...je moet in alle rust kunnen bevallen suc6
ik heb ze al nagebelt maar ze geven geen informatie over wachtlijst tijden. Het enigste wat ze zeggen is dat ik het hoor zodra er plek is. Tja, lekker makkelijk :-S
Mijn zoontje gaat nu pas een maandje naar het KDV en die heeft al een tijdje ingeschreven gestaan. En dan heb ik alleen de woensdag te pakken. Wachttijden lopen hier gerust op tot 2,5 jaar, zeker voor de maandag, dinsdag en donderdag. Hier zouden we het ook drie maanden van te voren te horen krijgen...dat werd dus drie dagen.
Ik heb mij om die wachtlijsten heel doelbewust ingeschreven voor de maandag, woensdag en vrijdag omdat we dan de meeste kansen hebben. Maar ik ga voor de bevalling wel bellen met de vraag hoe lang ze de wachttijd nog schatten. En ik ga er echt niet mee akkoord als ze me geen indicatie geven. Ik moet toch zeker wel weten of ik toch niet naar een andere oplossing moet gaan kijken?
Tja, ook ik heb me ingeschreven op maandag en woensdag omdat dan de kans het grootst is maar dat zegt dus niks. En ik kan op mijn kop gaan staan maar als ze geen info kunnen geven over de wachtlijst kunnen ze het niet. Enigste wat ik te horen krijg is dat ik nog niet aan de beurt ben. Geloof dat ik echt maar aan een plan B moet gaan denken al zou ik niet weten wat die moet inhouden
Binnen 4 maanden. Wij hadden dan maar 1 keuze, en dit was woensdag en vrijdag's. Maakte ons niet uit gelukkig. Hij was ook wel mazzel, want ik werk er nu en zie dat er nu veel langere wachtlijsten zijn idd. Maar niet langer dan een jaar hoor.
Meteen plek hadden wij. We hebben dan ook de woensdag. En dan is het erg rustig bij deze KDV. Onze 2 ukkie heb al een plekje.
Wij hadden meteen plek, en ook op de dagen die wij wilden. Gelukkig hebben wij geen last van een wachtlijst gehad. Hopelijk krijg je snel een belletje dat er plek is.
Jeetje wat verschilt dat zeg. Heb vandaag van 1 te horen gekregen dat ze per zomer 2010 verwachten plaats te hebben, dat is over twee jaar! lang leve de randstad
nou ik had wel plek op vrijdag na mijn verlof, maar de woensdag kan ze pas vanaf feb 2009 terecht. En ik heb onze beed in mei 2007 ingeschreven.
hier is er wel plek, maar dat komt omdat er een nieuw kinderdagverblijf van de organisatie waar hij nu al zit opent hier. en het mooie is dat het nog dichterbij is ook. hiervoor ging hij alleen op vrijdag en die dag had hij meteen. is de rustigste dag hier. toen ik met mijn dagen ging switchen was ik aangewezen een ander kdv te nemen die wel plek had. alleen was die niet vlakbij huis. maar moest ik met een kleine omweg naar mijn werk. maar dat kdv is beter als degene waar hij alleen op vrijdag heen gaat. ik sprong dus ook een gat in de lucht dat hij dalijk na mijn verlof met brusje direct naar dat nieuwe kdv mag. (ze waren de 1e 2 ingeschrevenen.) dus dat was geluk hebben.
ik heb sophie vorig jaar feb ingeschreven voor 2,5 dag en heb pas sinds april dit jaar plaats voor haar. eerst jan 1,5 dag, febr /maart 2 dagen en vanaf april dus volledig. bij mij wilden ze wel aan geven dat ik bijv voor de woensdag nog 17 kindjes voor me had. maar zou er zeker regelmatig achteraan bellen, heb ik ook gedaan, om de dag zodat ze knettergek van me werden.
Wij hebben ons ingeschreven bij ongeveer 12 weken zwangerschap. Vrij snel daarna kregen wij een uitnodiging voor een rondleiding en vertelden ze dat er meteen plek was in maart 2008 (precies op het moment dat ik weer moest gaan werken). Ergens vind ik het wel vreemd. Wij wonen in R'dam, waar er toch ook wel veel wachtlijsten zijn. En het is echt een super-KDV. Wij zijn ook bij andere wezen kijken waar ik helemaal niet over te spreken was (vies, buitenlands sprekende leiding) en daar was dan wel een wachtlijst. Hoorde pas op het nieuws dat de wachttijd in vinexwijken kan oplopen tot 4 jaar Dat gaat echt nergens meer over!
De voertaal bij KDV'en MOET nederlands zijn willen ze een bepaalde certificaat krijgen. Dus buitelands sprekende leiding is wel heel erg vreemd en dubieus... En 4 jaar kan toch niet? Dat zou betekenen dat ze gewoon geen baby's hebben? Als iedereen 4 jaar moet wachten, dan zijn alle kinderen op een bepaald moment 4 jaar als ze instromen? En dan gaan ze al naar school... Dus dat lijkt me sterk.
Wij hadden ook meteen plek, maar niet op de locatie die we wilden. Uiteindelijk hebben we 3 maanden op een locatie buiten onze wijk opvang gehad en nu zitten we in onze wijk zelf. De gemeente had gevraagd aan de kdv's of ze er groepen bij wilden maken... (woon ook in een nieuwbouwwijk). Bij dit kdv konden ze wel meteen zien hoe en wanneer er plek was, maar bij een andere waar ik me had ingeschreven moesten we ook maar afwachten.... Daar kun je toch niets mee, vind dat je toch wel enige indicatie moet hebben.... Anders weet je ook niet wat je moet regelen. Geven ze allemaal geen info over de wachtlijst?
Tja en ik zit dus in zo'n vinexwijk. Het probleem is echt heel groot hier. Er komen duizende nieuwe gezinnen wonen, veelal stellen die een baby krijgen of net hebben. De verloskundige raadde ons laatst aan om na 6 maanden de baby al in te schrijven voor de basisschool omdat de wachtlijsten daar ook giga zijn. Tis toch absurd eigenlijk
Mijn zusje werkt ook op een kdv, en daar is de wachtlijst voor dinsdag en donderdag nu al bijna 3 jaar. Voor de overige dagen ook al iets van 2 jaar ofzo. Volgens mijn zusje zijn er ook mensen die er een kindje hebben zitten, die zich vast in hebben geschreven voor een eventueel volgend kind. Dus inschrijven voordat je überhaupt zwanger bent, het moet toch niet gekker worden .
Ja daarom zijn die wachtlijsten zo lang! Dat werkt toch ook niet? Hier mag je je pas inschrijven als je zwanger bent. Anders had ik me ook al veel eerder ingeschreven maar dan krijg je dus allerlei "spook inschrijvingen". Ik vind het echt belachelijk dat die wachtlijsten zo lang zijn overal, zeker voor de basisscholen! Dat kan toch niet? Ik heb voor de zekerheid ook maar alvast gekeken naar een geschikte basisschool zodat we daar ons kind zo snel mogelijk kunnen inschrijven. Pfff.
Is hier een groot drama geweest.... Had de kleine al snel ingeschreven tijdens de zwangerschap. overleg over de prognose juni 2008 (of t haalbaar was met plaatsing) dit was geen probleem. In januari maar eens gebeld, kreeg te horen dat we op plek 4 stonden van de wachtlijst. Nou prima dacht ik... In begin mei nog maar eens gebeld.. Kreeg ik ineens 3 verschillende mensen aan de tel (erg raar, want er is normaal daar maar 1 unithoofd..) Had dus ook zoiets van:"hier klopt iets niet'..... zeggen ze gewoon: ja u weet dat t pas oktober/november gaat worden..Pardon?! Ik alles uitgelegd/verteld.. Ik ga toch niet vragen bij inschrijving of t voor juni kan en dan akkoord gaan met okt/nov? Denk dus dat ze Julen gewoon van de wachtlijst hebben gehaald zonder dit te melden.. pas toen ik belde hoorde ik gewoon aan de tel dat er niks van klopte van wat ze vertelden...(oa.. ja broertjes en zusjes gaan voor.. tuurlijk snap ik... maar dat weten ze ook van te voren..) Goed ik had dus geen poot om op te staan.. Zit je dan een maand voordat je aan t werk moet.. Heb erg veel geluk gehad dat er net een nieuw KDV geopend was, met flexibele opvang (24/7) want dit is nodig ivm beroepen van ons.. En.. meneertje kon direct geplaatst worden.. pfff