Wanneer hartje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Krimpie, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hè dames,

    Wij zijn zwanger van ons eerste kindje....
    We krijgen ivm bloedverlies in de eerste twee dagen een vroege echo komende maandag. Ik ben dan ongeveer 6 weken en 1 of 2 dagen. Ik hoop natuurlijk heel erg dat het ondanks de bloeding allemaal goed zit, maar hoop stiekem ook op het zien van een kloppend hartje.
    Ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie: wanneer zag je het hartje kloppen, of wanneer juist nog niet? Is het reëel om te hopen?

    Liefs
     
  2. Roos28

    Roos28 Actief lid

    1 mrt 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    6weken is normaal nog wat vroeg voor een kloppend hartje, ik vrees dat ze alleen verdikt baarmoederslijm zullen zien. Hier was er een kloppend hartje te zien op een goede 7weken. Terwijl ik op 5.5weken ook een echo had gehad ivm bloedverlies maar er was nog niet te zien
    Groetjes
     
  3. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    In Gent houden ze 6w3d aan voor de eerste echo, omdat dan in verreweg de meeste gevallen een kloppend hartje zichtbaar moet zijn. Het hartje klopt overigens wel eerder, maar is dan in veel gevallen alleen maar in beeld te krijgen door een zeer ervaren echoscopist, met uitmuntende apparatuur.
     
  4. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit klopt inderdaad.Bij 5w4d klopt het hartje bij elke embryo.
     
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Bij mijn zoon zagen we met 6+4 alleen een vruchtzak met daarin een dooierzak nog geen vruchtje en dus ook geen kloppend hartje. Pas een week later bij 7+4 zagen we het hartje voor het eerst kloppen.
    Nu met deze zwangerschap al met 6+2 een kloppend hartje gezien. Dus dat kan heel erg verschillen...
     
  6. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Bij mij zagen ze bij 5.6 een hartje kloppen.. Dit was in het ziekenhuis!
     
  7. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik heb vandaag mijn 1e echo bij de gyn gehad. Wij zagen een kloppend hartje. Zal de foto bijvoegen dan kan je zien wat wij zagen. Dat zal wel overeen komen met wat jij zal zien. Zal duimen voor een mooie echo
     
  8. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Wij hadden met precies 6 weken een echo met mooi kloppend hartje. Succes ermee, het is ook super spannend.
     
  9. Princesa

    Princesa Lid

    19 apr 2015
    70
    0
    0
    Ik had bij mijn eerste echo van 6 weken + 2 dagen ook een kloppend hartje. Zal ook even de foto bijvoegen :) Op de 2de foto zie je de hartslagjes vanonder.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Ik had bij de eerste met 6+1 een kloppend hartje.
    Bij de tweede met 6+0 een kloppend hartje.
    Bij de derde met 5+5 een kloppend hartje.

    Let wel: ik ben zwanger dmv ivf (cryo terugplaatsing) dus m'n ovulatie is bekend tot op het tijdstip van springen na (door hormonen spuiten) en m'n embryo is ook exact daarop afgestemd dus hier is de uitgerekende datum dus heel accuraat itt de natuurlijke weg waar een ovulatie vaak wat kan verschillen en mensen daarom vaak wat worden teruggezet of wat "later" een kloppend hartje zien.
     
  11. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Sorry, maar met 5 weken is er al een zwangerschapsring (dooierzak) te zien, dus echt niet enkel verdikt bms ;). Met 6 weken, als je termijn echt klopt is het vaak al gestart.

    Hartje start tussen 5+5 weken met kloppen :).
     
  12. hopefaith

    hopefaith Actief lid

    8 aug 2014
    216
    1
    18
    Ik heb op 5 weken een echo gehad. Duidelijk een vruchtzak maar verder niets te zien. Afgelopen vrijdag met 6.3 weken een vruchtje met kloppend hartje.

    Bij mijn dochter bij 6 weken hartje gezien.

    Duim voor je!
     
  13. Sophiaatje

    Sophiaatje Niet meer actief

    Heb bij me oudste t hartje zien kloppen met 6w2d en bij deze baby met 5w5d ik wist niet eens hoe ver ik was toen drm een echo.. Maar later wel
    Vooruit gezet en bij de middelste een latere echo
     
  14. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat super lief deze reacties. En wat leuk om die echo's allemaal te zien 😊
    Overigens heb ik echo bij de gyn, en niet bij de vk. Hoop dat ze in het ziekenhuis nog iets betere apparatuur hebben om een hartje te vinden.
    Ik ben wel redelijk zeker van m'n aantal weken omdat ik op moment van zwanger worden ook al in het ziekenhuis liep en mijn cyclus gevolgd werd. Vind het iig reuze spannend! We hopen zo dat deze wurm ons gegund is. Als alles goed zit gaan we direct door naar de ouders om ze te vertellen dat ze opa en oma worden! 😊
     
  15. daanvld

    daanvld Actief lid

    22 okt 2015
    149
    0
    0
    Schiedam
    ik heb met 6 weken en 4 dagen mijn eerste echo gehad ook ivm bloedingen en er was een mooi kloppend hartje te zien.
     
  16. Alisha

    Alisha Lid

    1 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben vandaag de eerste echo gehad ... volgens mijn berekening ben ik vandaag 6+5 maar volgens de verloskundige precies 6 weken. in ieder geval het vruchtzakje met daaraan vast ons kindje inclusief kloppend hartje gezien!!
    succes maandag! hopen op een goede echo!
     
  17. Goedemorgen

    Goedemorgen Actief lid

    5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier bij 6+3 ook een duidelijk kloppend hartje..
     
  18. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Hier had ik vorige week zaterdag bloeding tot woensdag. Gisteren echo gehad met 6+2 en waarschijnlijk heb ik een vroege miskraam gehad want baarmoeder was leeg, geen zwangerschap meer. Dus ik heb helaas geen positieve bericht maar ik hoor wel meer positieve verhalen dus ben benieuwd hoop op een kloppend hartje
     
  19. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Vroeg of niet, vanmorgen hebben wij onze pinda voor het eerst mogen zien!! Mét kloppend hartje!!! Alles zag er toch nu toe prima uit! Helemaal gelukkig :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,4 KB
      Weergaven:
      20
  20. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    En in onze berekening zat ik er maar 1 dagje naast :)
     

Deel Deze Pagina