wanneer hechten aan knuffels?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

    sim Niet meer actief

    ik vroeg me af, wanneer gaat een kindje zich echt hechten aan een knuffel, want ik heb een tik opgelopen, als ik een knuffel koop, koop ik gelijk twee. want stel je voor dat dit zijn lievelingsknuffels word :confused: ja te gek voor woorden ik weet het, dus ik heb ook al veel dubbel..

    eerst sliep hij altijd met zijn nijntje met doekje eraan, maar daar kijkt hij nu niet meer naar om. hij ligt nog wel bij hem in bed...

    ik heb knuffels met belletjes erin in een bak gedaan, en er liggen nu 4 knuffels in zijn bedje...
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb geen flauw idee, maar Vigo is helemaal gek van 1 tutpop!
    Dat is eigenlijk ook de enige waarmee hij zich echt vermaakt! De andere knuffels frutselt hij alleen een beetje mee... :)
     
  3. sim

    sim Niet meer actief

    welke is dat? zo'n klein tutpopje? heb net weer een schattige van difrax gekocht.... zo lekker zacht :D
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Wij hebben al in mijn zwangerschap voor ons mannetje een knuffel gekocht, waarvan we gezegd hebben dat als hij graag een knuffel wil, we die zouden gaan stimuleren. Deze ligt altijd in zijn bedje en nu sinds een maandje of twee is hij er helemaal gek mee. Hij slaapt altijd met de kikker. Buiten zijn bed hoeft hij hem niet, hij blijft dus ook mooi in zijn bedje!
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Sim: Vigo is helemaal weg van die blauwe tutpop van de Prenatal :)
    Echt joh, dat ding is zijn alles hahahahaha
     
  6. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij hadden 1 grote kat van prenatal (rose/wit/geel) en ik heb er nu 1 kleintje bijgekocht die altijd met haar mee kan. Dus de grote in bed (ze kijkt en grijpt er echt naar) en de kleine gaat mee in de maxi-cosi en de kinderwagen.
    Ook heeft ze een tuttel van winnie the pooh die altijd bij haar ligt in bed en het beertje aan dr speentje, hier sabbelt ze op!
    Dus ze heeft wel meerdere knuffeltjes.


    Liefs,
    Duveldraakje
     
  7. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn wil altijd nijntje aan een doek in bed daar zit ook gelijk haar reserve speen aan.
     
  8. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime heeft tuttel, zo noemen wij hem tenminste. Achteraf bleek dat hij gewoon Bumba heet :oops: . Wisten wij veel.
    Daarvoor had ze konijn. Een roze pluche beest van happy horse.
    Ze vond hem toen ze 3 maanden was echt supertof! Ik ben dus nog even terug gegaan naar de winkel om een 'reserve' konijn te kopen....
    Ze kijkt er nu dus gewoon niet meer naar. Volgens mij kiezen ze echt zelf wat ze leuk vinden en heeft het weinig nut om extra knufs te kopen.
    Mochten de knufs kwijtraken.... Markplaats of speurders ofzo?
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman slaapt sinds een maand of 4 niet meer zonder haar knuffel (een tutpopje van tiamo)
     
  10. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    met 4 maandjes zo ongeveer, we hebben een kikker met klittenbandpootjes...sinds zijn geboorte zit die aan de spijlen van zijn bed, met 4 maanden hebben we hem losgemaakt en aan hem gegeven en nu wordt kikker helemaal platgeknuffeld en opgegeten...als hij gaat slapen gooit hij hem ook op zijn gezichtje (waarschijnlijk omdat het dan lekker donker wordt haha)
     
  11. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Mijn zoontje heeft een konijn van Jollybaby. Het is echt zijn allessie. Al vanaf zijn geboorte hebben we Nijn, de we trouwens van mijn moeder hadden gehad, bij hem in bed gezet en we namen hem overal mee naartoe. Op die manier werd het zijn favo knuffel. Inmiddels is het echt zijn allergrootste vriend, in goede en slechte tijden. Nijn 1 hebben we vorig jaar, tot ons grote verdriet, verloren toen we een dagje in Duinrell waren. Na een hoop speurwerk hebben we er gelukkig weer 1 op de kop weten te tikken, via de knuffelengel Lieneke. Nog steeds vraag ik me weleens af waar onze eerste Nijn gebleven is, het was zo'n verdriet :(

    Hier een foto met zijn Nijn..
    [​IMG]

    Misha heeft een favo tutpopje en we hebben ook nog een hond die we leuk vinden. We zien wel welke favoriet wordt, op het moment heeft het tutpopje een kleine voorsprong ;)
     
  12. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    De exacte leeftijd weet ik niet meer maar Lotte is helemaal verknocht aan Tuttie..is een rose tuttepopje wat door een bejaarde dame in Engeland is gemaakt..

    Helaas uniek in zijn soort en niet meer te krijgen. Intussen is Tuttie 2 jaar oud, mist een voet en begint echt te vervallen. Arme Lotte als Tuttie het niet overleefd..

    Voor deze uk dan ook geen unieke popjes/tuttels..alleen dingen die in meervoud te kopen zijn :)
     
  13. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Eigenlijk is het het beste als een jong kind niet te veel aan een knuffel hecht. Een knuffel nemen ze namelijk als surrogaat voor het gemis van de moeder (of de ouders in ruimere zin).
    een knuffel op zich is niet verkeerd, maar erg gebonden zijn aan 1 bepaalde knuffel kan dus wijzen op hechtingsproblemen.
    dat een kind voor een tijdje erg dol is op een knuffel is normaal, maar als het erg lang aanhoudt kun je je vaak wel dingen gaan afvragen...
    Ik wilde ookaltijd dat mijn kinderen 1 vaste knuffel hadden, maar toen ik las over de hechtingsproblemen en zo was ik ineens wel blij dat ze geen vaste knuf hadden.
     
  14. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Geen idee eigenlijk!
    Lieve heeft een knuffel konijn en daar slaapt ze echt mee.
    Die knuffel is dr alles ook echt wat dat is t eerste wat ze pakt als ze in aad bedje ligt en ze wordt er ook mee wakker,en dan heeft ze m stevig vast haha
     
  15. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Een knuffel geeft aan de andere kant ook troost en een stukje veiligheid.
    Ik vind er niets verkeerd aan dat Iman gehecht is aan haar knuffel.
    Ik was vroeger ook gehecht aan een knuffel (heb m nu nog zelfs) en ik heb echt geen hechtingsproblemen!
     
  16. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Alyssa begint nu ook wat meer interesse in haar knuffel te krijgen, vind het wel schattig en wil het ook zeker beperken tot alleen in haar bedje.

    Heb met de eerste namelijk gehad dat dat ding tot zijn derde jaar zijn allessie was, samen met zijn speen en zijn beker...pfff... kan je zeggen drama hoor! ;)
     
  17. ozlem

    ozlem Actief lid

    26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    beyza heeft een tutpop van winnie de pooh sinds ze 4 maanden is.
    Ze slaapt er altijd mee en kan niet zonder. Maar alleen als ze slaapt overdag niet.
     
  18. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Die troost en veiligheid zouden ze dus eigenlijk van iemand anders moeten krijgen dan van die knuffel.
    Het is niet percee mijn mening hoor, het is wat ik eens gelezen heb en waar ik opzich wel iets in vind zitten. Het past ergens ook wel in de manier waarop ik tegen opvoedne aan kijk dat wel.
    Maar ik heb verder geen mening over het hebben van een vaste knuffel hoor.
     
  19. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ons mannetje slaapt hier mee.... al vanaf het begin. Zo schattig!
     
  20. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik persoonlijk denk dat dat wel meevalt.
    Weinig zorg en aandacht veroorzaken hechtingsproblemen, het hebben van een lievelingsknuffel lijkt me niet.
    Als je kindje geen knuffel meer van jou wil, maar wel van dr eigen knuffel zou ik me pas zorgen maken.

    De knuffeldoekjes van Winnie the Pooh zijn hier momenteel favoriet. Lekker zacht, en makkelijk vast te pakken. Ze krijgen ze alleen in bed trouwens, gaan het bedje niet uit.
     

Deel Deze Pagina