Hallo! Ik heb altijd tnt elke dag potjes gegeven.. Heus wel eens vers geprobeerd maar dat wilde hij gewoon niet! Ik blijf hangen in de 6+ potjes omdat hij de 8+ niet wil. De stukjes haal hij uit zn mond! Ik koop wel 8+ potjes en dan pureer ik ze.. Maar wanneer stop je nou helemaal met potjes en eten ze gewoon echt een prakje??? Kzie dat nou nog niet echt voor me hier! En dan eet hij dus bijna niks!! Hoe hebben jullie dit opgelost??
ik zou het gewoon gaan aanbieden. Hier eten ze beide (vers en potjes). En vers geef ik steeds meer gewoon van wat op mijn bord ligt. Gewoon een stukje in de mond als je zelf aan het eten bent. Hij zal het prachtig vinden om dezelfde te krijgen als jij (iig hier wel) Of voor hem neerleggen dat ie het zelf oppakt en in de mond stopt. Op deze leeftijd verdwijnt toch alles in de mond.
Zou gewoon stoppen en niet meer geven, hier sporadisch een potje gehad, maar vanaf 6 maanden moest ze gewoon eten wat ik haar gaf, anders kreeg ze niet. De tip van hierboven vind ik een goeie, wat stukjes voor hem neerleggen en zelf laten eten.
Nou gewoon gaan stoppen met de potjes en gewoon vers voedsel gaan geven. Op een gegeven moment eet hij het wel.
Ik zou ook gewoon vanaf nu vers aanbieden en dan dus niet meer helemaal pureren, maar prakken (of in stukjes). Milan eet vanaf 9 maanden helemaal met de pot mee en vanaf 6 maanden eet hij al stukjes groente/fruit/brood. Dat 'ie niet veel binnenkrijgt is niet erg, want groente/fruit is tot 1 jaar BIJvoeding en melk is de hoofdvoeding, daar hebben ze nog gewoon genoeg aan.
Ik heb nooit potjes gegeven. Vanaf 6 maanden gewoon vers en in z´n geheel. Ik zou niet meer geven en alleen vers aanbieden.
ons zoontje wou ook geen vers eten .... potje at hij super goed, wij hebben steeds vers proberen te geven... en als dat niet lukte gaven we gewoon een potje, tja ik ben meer van het : beter iets dan niets... ik vind het geen probleem als hij potjes wil eten... alleen mijn portomonee is er minder blij mee..... maarja sinds dat hij 1 is.... en wij bieden hem ons prakkie aan... eet hij het maar wat graag... en krijgt hij nauwelijks nog potjes...
Hier juist amper potje, omdat hij vers lekkerder vond. En met de staafmixer werd dat best dunne prut. Die 8 maanden potjes zijn soms ook wel lastig. Aan de ene kant lijkt het wel dun, dus zo door te slikken. maar af en toe zit er toch een stukje in. Dat is wel verwarrend. Als jij hem graag van de potjes afwil, dan zou ik gewoon met de staafmixer aan de gang gaan (evt met beetje vocht voor de smeuigheid). Dan went hij aan de smaken, met dat dunne spul. En langzaam die structuur wat grover laten. Af en toe een gekookte wortel uit het knuistje is ook lekker.
Jannn, heb je al eens geprobeerd hem zelf stukjes te laten eten? Hij zal nieuwsgierig zijn en het interessant vinden en zo zal hij vanzelf uiteindelijk gaan eten. In het begin zal dat waarschijnlijk nog niet veel zijn en zal veel op de grond verdwijnen, maar je zult zien dat het steeds beter wordt.
Kijk hier heb ik wat aan Ik denk dat we dan vanaf 1 jaar een prakje proberen te geven en dan als het niet gaat dan een potje erbij!! Anders krijg hij niks binnen en dan zitten we met de gebroken nachten ivm honger en die zijn nu juist een beetje over!! @ Antje: Als wij eten geef ik m ook wel eens wat. Gisteren 2 sperziebonen op! Als hij het maar goed beet kan houden.. Stukjes wil hij gewoon niet!!
Hier krijgt Kirsten ongeveer 2x per week een potje. a) als we laat thuis zijn van het kdv b)als ze heel moe is en het eten is nog niet klaar c)als het iets is wat haar niet goed vult of wat zij nog niet mag (shoarma, pizza, patat)
@ Mejojo: Prakte je dan gewoon wat jullie aten of door de staafmixer?? En nu gaat het goed?? @ MamavanKirsten: en de andere dagen?? Wat jullie eten en dan door de staafmixer of gewoon prakken?? Hier haalt hij echt alles uit zn mond wat maar stukje bevat dus kan nog wat worden!!
in het begin ging het door de staafmixer omdat voor hem de stap de groot was om van potjes ( met stukjes) over te gaan naar vers eten met stukjes, langzaam zijn we naar de stukjes gegaan... gewoon op zijn tempo ... nu prakken we het of snijden we het in iniminie stukjes, en als er jus bij te pas komt dan krijgt hij echt een prakkie laat maar zeggen, maar nu vind hij het erg interessant om zelf met de vork proberen te prikken en laten we het dus in wat meer stukjes, alleen het vlees dat gaat echt nog door de mixer, dat krijgt hij gewoon niet weg, ik zou alles gewoon lekker op zijn tempo doen, af en toe aan blijven bieden... ( bij jullie aan tafel zetten) en hem een vorkje in de hand geven dat hij gewoon lekker van jullie bord kan proberen mee te prikken, (zodra hij daaraan toe is in jullie ogen ) dat heeft hier heel goed gewerkt... met 10 maand was ons zoontje er gewoon niet klaar voor, hij was gewend aan de potjes, en het boeide hem niet als wij iets aten... die interesse kwam pas met 1 jaar, en om dan nog 2 of 3 maand extra potjes te geven vind ik niet erg.. nu krijgt hij alleen nog potjes als wij een keer niet koken, of als wij pizza of patat eten en verder eet hij het meeste met de pot mee. oh en het gaat nu trouwens ook nog niet altijd goed hoor ( meestal wel... ), soms heeft hij gewoon echt geen behoefte aan stukjes ( vaak als hij echt een baaldag ofzo heeft ) en haalt hij het zo weer uit de mond.... dan doen we het een beetje door de mixer en eet hij wel... echt stukken eten leert hij vanzelf... ik heb helemaal geen zin in die strijd aan tafel... maar hij begint nu iig steeds meer de interesse te krijgen om echt mee te eten... zonder te mixen en lekker alles zelf doen. ( alleen moeten we hem wel helpen met aanprikken )
Levi eet vanaf 6 maanden al met de pot mee. Hij krijgt nu heel af en toe nog een potje als wij iets eten wat hij niet makkelijk mee kan eten, of niet lekker vind ect. Vaak maak ik spaghetti in overvloed, dus vries dat in, zodat ik altijd wat in huis heb voor hem.
Hier heeft hij tot 1jaar en 2 maanden ofzo bijna alleen potjes gehad.Vers wilde hij niet en ik wilde geen strijd. Wel geregeld vers blijven aanbieden. En opeens at hij vers. Nu eet hij 1/2x id een potje en de rest vers. Maar het moet je net liggen. Ik had geen zin in stampij en dacht van het komt vanzelf wel en dat is dus ook zo.