Wanneer het beste vrijen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mxm, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Mijn cyclussen liggen een beetje tussen de 25-29 dagen. Vaak 27-29.

    Nu heb ik alleen steeds rond CD 9/10 een positieve ovulatietest. En die zijn echt positief. ;)

    Mijn laatste menstruatie begon op 28 Oktober, dus ik verwacht over een paar dagen ongesteld te worden (pauze met proberen zwanger te worden).

    Maar wat is het beste om te doen? Rond die tijd om de twee dagen te vrijen? Dus zo rond dag 8-10-12?
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zou het zo doen ja! Maar als je op dag 9 positief test in plaats van 10, dan heeft dag 12 al geen zin meer waarschijnlijk. Dus dan heb je op dag 8 seks gehad en zou ik op dag 9 nog doen en dag 11 denk ik, wanneer je dan op dag 9 positief test.

    Of als jullie veel zin hebben zou ik gewoon 1x per dag doen van dag 8 tot 11 of 12 afhankelijk van wanneer je positief test.
     
    mxm vindt dit leuk.
  3. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ja zoiets idd vroeg beginnen met voorraadje aanleggen en dan om de dag kan ook dag 7 9 10 en 11 of wat jij zegt vanaf dag 8 10 en 11 zolang je rond je eitje maar veel seks heb.
     
    mxm vindt dit leuk.
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou het rond ei om de dag doen.
     
    mxm vindt dit leuk.
  5. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ik zou gaan voor rond de eisprong om de dag vrijen. Een man heeft 48 uur nodig om een volledig nieuwe voorraad zaadcellen aan te maken.
     
    mxm vindt dit leuk.
  6. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Oke, dus mocht ik op dag 10 een positieve ovulatietest hebben, dag 12 uiterlijk eisprong, zouden we dag 10/12/13 het beste kunnen vrijen? Die 13 omdat 14 waarschijnlijk dan geen nut meer heeft.
     
  7. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Of heeft 13 ook al geen nut meer? Ik dacht dat ik eens gelezen had dat net na je eisprong ook nog kon.

    Of zou dag 9/11/13 dan beter zijn?

    We bekijken het wel gewoon even aan. :thumup:
     
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    ja het maakt allemaal niet zoveel uit geloof ik, zolang je voor je ei zit of op de dag van je eisprong zit je goed! Dag erna heeft volgensmij geen zin meer, ei kan wel bevrucht worden maar moeilijker en dat neemt ook met de tijd af en volgensmij binnen 12 uur niet meer vruchtbaar. En zaad doet er wel even over om bij eitje te komen. Maar goed je moet doen wat voor jullie het prettigst is, ik ben altijd rond mijn eisprong heel erg onzeker over hoe vaak etc en dan is het toch doen waar jij en je man je goed bij voelen! Gewoon doen waar jullie zin in hebben! Om de dag zit je hoe dan ook goed!
     
    mxm vindt dit leuk.
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik zou dan 8,10, 12 doen. Is een beetje afwachten waneer je positieve ovu test hebt het kan alle kanten op ook al is dat jaren altijd op cd10 kan het ineens cd8 worden etc.
     
    mxm en Orchid24 vinden dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.845
    16.877
    113
    Vrouw
    Om de dag zou genoeg moeten zijn. Op dag van de positieve ovu test sowieso ook nog een keertje (zou ik zelf doen haha voor de zekerheid)
     
    mxm en Orchid24 vinden dit leuk.
  11. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad, want ik kan natuurlijk deze ronde niet weten of hij op 9/10/11 positief is. Ik merk wel dat ik iedere ronde oploop heb op m’n ovulatietesten. Dus mocht hij wat oplopen rond die tijd beginnen we gewoon die dag.
     
  12. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Ja ik las dat er minimaal 36 uur tussen moet zitten ovm kwaliteit zaad. Vaker is dus niet altijd beter ;)
     
    mxm vindt dit leuk.
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    ja je leest overal wat anders, ik denk dat het ook te maken heeft met de kwaliteit van het zaad van de man.. En dat weet je meestal niet.. De een kan misschien prima elke dag en voor de ander is misschien om de dag beter.. en ik weet dat door sommige onderzoeken zelfs onthouding van paar dagen word geadviseerd en dan 1 keer seks zegmaar.. denk het belangrijkste is je gevoel volgen, zolang je er nog beetje plezier in hebt is het belangrijkste denk ik!
     
    mxm en shiltje vinden dit leuk.
  14. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Ja! Als het echt als moeten gaat voelen, lijkt me dat niet fijn.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.845
    16.877
    113
    Vrouw
    Als de zaad kwaliteit goed is dan zou het niet uit hoeven te maken
     
  16. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Man heeft het niet laten testen omdat het niet nodig is (nog). Met onze dochter vorig jaar was het in de eerste ronde dat we ervoor gingen na 2x vrijen raak op de dag van de positieve ovulatietest en de dag erna. We houden nu gewoon om de dag aan dan!
     
  17. Nienke2

    Nienke2 Lid

    12 nov 2019
    21
    15
    3
    Mijn gyn vergeleek het destijds met een spelletje ballonnen kapot prikken op de kermis met een dartspijltje. Je krijgt elke dag een pijltje. Je hoeft niet elke dag te gooien. Wat kies je dan? Elke dag 1 keertje naar de kermis en maar 1 keertje gooien? Dan mag je vaak naar de kermis, maar je kans om raak te gooien is klein. Ga je 1 keertje per week naar de kermis, dan krijg je 7 pijltjes en dus een grotere kans, maar de kans bestaat ook dat je te laat bent omdat de kermis al vertrokken is naar een andere stad. Het is dus afwegen tussen kwantiteit en kwaliteit. Wij lieten er voor de eisprong altijd een week tussen om een wat grotere voorraad te hebben, en dan 1 dagje en nog eens. Heeft bij ons gewerkt :)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    hahaha geweldige vergelijking :roflmao: Fijn dat het gewerkt heeft!
    Ja ik denk eigenlijk dat alles goed is, hoor iedere zwangere wel iets anders vertellen over hoe vaak en op welke dagen etc. Ik denk alleen als het langer duurt dan een jaar en er is iets met het zaad, dat het dan wel uitmaakt hoe vaak maar volgensmij geven ze dan ook gericht advies over op welke dagen seks hebben.
     
  19. DeborahBaby

    10 okt 2019
    11
    36
    13
    Vrouw
    Wij kregen te horen: minstens een dag tussenlaten, meer mag ook. Je moet maar eens kijken naar hoe weinig een man maar produceert als je het elke dag doet. Dat zijn maar een paar drupjes tegenover een flinke hoeveelheid als je bijvoorbeeld een weekje wacht. Met die druppeltjes kan je ook wel zwanger worden, maar ik heb liever iets minder sex dan, met een grotere kans. Of om het anders te zeggen: Kermis is leuk, maar niet elke dag ;)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook niet dat mensen elke dag seks moeten hebben he :roflmao: Ik zeg alleen dat iedereen ander advies krijgt van verloskundige en dat ik letterlijk van alles gehoord heb waardoor mensen zwanger zijn geworden. En ik ben zelf altijd erg aan het twijfelen rond de eisprong hoe vaak, juist doordat iedereen wat anders zegt. Dus voor mij komt het er toch op neer dat je het zo vaak moet doen als dat jij en je partner prettig vinden. Of dat 1x in de week is, 3 dagen achter elkaar, om de dag, 2-3 keer in de week of elke dag.. Zolang jij en je partner een goed gevoel hebben bij hoe vaak en welke dagen is alles goed. Ik denk dat het belangrijk is dat je er je niet te druk om maakt, wat ik soms wel heb gedaan en als ik alle verhalen hoor van zwangeren is dat nergens voor nodig. Misschien dus pas na een jaar als het niet gelukt is, maar nogmaals iedereen krijgt dan ander advies. Dus ik heb zoiets doe wat goed voelt en na een jaar krijg je advies van je verloskundige/gynaecoloog, mocht het dan nog niet gelukt zijn en je je wilt laten onderzoeken
     

Deel Deze Pagina