Ben heel benieuwd wanneer jullie 'iets' van de baby voelden en hoe je dat het beste kan omschrijven. Ik hoop dat ik binnenkort iets ga voelen namelijk, maar heb geen idee wanneer ik dat kan verwachten en hoe het zou moeten voelen...
Ik voelde voor het eerst iets in de 18e week. Het best kan ik het denk ik omschrijven, hoe klunzig ook, als wanneer je zo'n onwillekeurig spiertje hebt wat spontaan begint te trillen en te samentrekken. Ken je dat? In je been, of bij je oog. Zoiets... In het begin sta je er nog helemaal niet bij stil, maar nu wéét ik gewoon dat het ons kindje is.. Een heerlijk gevoel. Ik hoop dat je het zelf ook gauw mag ervaren!
Ik voelde het ook voor het eerst op 24 juni, ik was toen 18 weken en 4 dagen zwanger en ja hoe kan je het het beste omschrijven...iets wat je nog nooit eerder heb gevoeld
Ik weet wel dat ik bij mijn eerste kindje ineens "geborrel" in mijn buik voelde. Echt van die borreltjes die zich van de ene kant naar de andere kant van je buik verplaatsen. Later heb ik van de gynaecoloog begrepen dat dat het kindje is dat zwemt in je buik. Hij heeft dan nog nog alle ruimte in je buik nl. Ik dacht eerst dat ik iets vreemds had gegeten.....ha,ha,ha.
ja, zo 'voel' ik het ook hoor. Kennissen zijn hun kindje met 25 weken zwangerschap verloren; mijn kind kan me niet hard genoeg raken, zo denk ik dan maar. Dan leeft het tenminste nog! Get, wat klinkt dit nega, maar zo bedoel ik het niet hoor
Ik voelde de baby voor het eerst toen ik bijna 19 weken was. Dit was achteraf best wel snel, aangezien mijn placenta aan de voorkant ligt. Ik voelde een soort van plopjes in mijn buik. Nu ben ik 24 weken en voel ik sinds 2 weken de baby echt duidelijk schoppen, ook mijn vriend kan dit voelen.
Inderdaad, maar als je het voor het eerst voelt dan denk je is dit dan ons kindje maar als je het een paar keer heb gevoeld dan weet je het gewoon zeker en voor je zelf geeft het weer die zekerheid van het leeft
Ik voelde onze dochter al erg snel, nl met 14 weken al..Het voelde als plopjes en vlindertjes en eerst denk je nog..Was dat het nou wel of niet?Je denkt dan dat het je darmen zijn, maar achteraf wist en weet ik dus nu dat ze het echt was Bij de 18e week kreeg ik echt een keiharde kick van voren, alsof ze even heerlijk haar hak erin zette
Ik voel het sinds kort, met 15 weken. Ik voel heel laag onderin mijn buik (net boven het schaambeen) een soort 'tikjes' van binnenuit. Ik voel echt dat hij mij porretjes geeft met zijn handjes of voetjes. En soms voel ik ook een soort geschuif van binnen, tegen mijn buikwand aan. Ik vond het in het begin - naast een supergeweldig gevoel - ook best wel een eng gevoel, maar ik begin er al aan te wennen. Die bevestiging telkens is echt te gek...ik ben gewoon met z'n tweeën nu
heel af en toe voel ik weleens van die plopjes, maar dan denk ik dat dat de baby toch nog niet kan zijn... gek idee inderdaad dat er iets beweegt in je buik zonder dat je er invloed op hebt...
Mijn eerste kind voelde ik met 18 weken en deze al met 15 weken. Ik voelde meteen al zachte tikjes (geen gekriebel, maar al echte mini-schopjes). En nu....ben ik soms blij als hij even stil ligt...! Vooral als ik ga slapen; dan wordt hij lekker actief! Wel gezellig, maar best vermoeiend als je zelf wilt gaan slapen...
Ik voelde mijn dochter pas in de 19e week. Steeds kleine plopjes. Misschien dat ik het bij deze zwangerschap de baby eerder voel..omdat ik nu weet hoe het voelt.
Ik voel nu ook al van die borreltjes in me buik... Maar ik denk dat het toch door me maag komt.. KAn toch niet de baby zijn.. of toch wel
Ik was vanmorgen bij de VK, ze vroeg me of ik al iets voelde. Ik heb eigenlijk nog niks gevoeld. Af en toe gerommel, maar dat zijn volgens mij mijn darmen. Ik hoop dat ik binnenkort iets zal voelen....kijk er echt naar uit Aslanck..het is je tweede kindje toch? Misschien kan je het dan inderdaad al eerder herkennen en voelen
Ik voelde ons kleintje ook met 15wk en 2 dg (om precies te zijn). Echt heel kleine klopjes. Daarna ruim een week niks, maar sinds de 17e week is het echt een drukte van belang in mijn buik: schopjes, gedraai. In de 18e week heeft mijn vriend het aan de buitenkant ook al gevoeld. Soms schrik ik er nog wel eens van. Wat voel ik nu ineens? Oh ja, de baby . Maak me nu juist te veel zorgen als beebje zich lang niet meldt. Dat merk ik dan ook weer wel... Vind het wel heel leuk. Heerlijk, op de bank zitten en de hele avond m'n handen op de buik en af en toe dat kleintje voelen daarbinnen.
Ik voelde voor het eerst 'vlindertjes' in mn buik een kleine week geleden En heel af en toe kleine schopjes!
Vlindertjes, kriebeltjes en zenuwtrekjes heb ik nog nooit gevoeld. Sinds vandaag voel ik wel hele duidelijk plopjes! Alsof er iemand tegen je buikwand aan tikt (je weet wel, met je duim en bijv. wijsvinger zo wegtikken tegen een oppervlakte aan). Geweldig gevoel! Ik heb dit al wel eens eerder gevoeld, maar dat was nog zooo licht en vaag, dat ik het niet echt vond meetellen als echt voelen. Vandaag voelde ik het gewoon overduidelijk, geen twijfel over mogelijk! Met 19 weken dus
toen we op vakantie gingen en ik 10 uur in de auto zat dacht ik dat ik wat voelde kietelen aan de binnen kant van mijn buik ik was toen 16 wk en 2 dg. De hele vakantie niets gevoeld en de terug weg weer iets duidelijker als de heen weg toen 18 weken. nu voel ik het dagelijks en ook op onze 20 wkn echo was al snel duidelijk dat wij een ontzettend drukke baby hebben die de hele dag door aan rek en stekken is. Dacht zelf dat het eerst niet kon met 16 wkn maar dat kwam vast door 10 uur stil zitten.