wanneer in bed wanneer in de box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieve, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve

    lieve Actief lid

    6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hoi,

    ik heb een vraagje.
    mijn zoontje is nu een maand oud.
    leggen jullie na elke voeding de kleine in zijn bed of bv alleen s'middags en s'avonds na 20:00.
    en de rest van de voedingen in de box.
    ik wilde graag weten hoe jullie dit doen en wat het beste voor de kleine is nu hij een maand oud is.

    groetje slieve
     
  2. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Wat het beste is, weet ik niet, dat zal per kindje verschillen. Maar onze Demi sliep ook prima in de huiskamer, dus ik liet haar in de box slapen of in de doomooseat tussen voedingen door.
    Het middagdutje en voor de nacht deed ik dr wel in dr eigen bedje
     
  3. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    mijne wilde mooi niet in de box hoor voor ze ruim 2 maanden was dus de box was geen optie. Gewoon terug in bed.

    Nu is ze bijna 3 maanden en sinds ze de box ondekt heeft blijft ze er langer in. gewoon na elke voeding 15 tot 30 min in de box tot ze zeurderig word dan gaat ze haar bed in.

    tussen de middag ga ik altijd even wat met haar doen als ik thuis ben. dan laat ik haar anderhalf uur op zijn en leuke dingen doen. wandelen in de draagzak ofzo.

    ik zou gewoon doen wat jou het beste lijkt, das altijd goed.
     
  4. Chipske

    Chipske Fanatiek lid

    13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ik heb mijn dochtertje altijd gewoon in haar bedje gelegd.
    Dit om de box duidelijk als speelplek te houden en haar niet te overprikkelen overdag, wat nogal snel gebeurde bij haar.
    Dus na de voeding altijd even in de box totdat ze signalen gaf dat ze slaap had en dan lekker naar bed.
    Na de avondvoeding deed ik dan het pyjamaatje aan, was dat ook een duidelijk signaal dat de nacht begon.
     
  5. Xociquetzal

    Xociquetzal Actief lid

    15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik leg Kai na de ochtend voeding en in de middag en voor de avond in bed, de rest leg ik m in de box, daar valt ie ook wel inslaap maar dat zijn van die mini dutjes.
     
  6. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Overdag slaapt ze gewoon in de box, 'savonds/'snachts in haar bedje.
     
  7. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    ik doe haar elke dag in bad in bad 's avonds rond half 11, daarna fles en dan slaapt ze tot de volgende morgen rond half 10 weer.

    overdag slaapt ze in haar bed en speelt ze in de box. maar als ze toevallig in slaap valt ga ik haar niet overbrengen hoor laat haar gewoon liggen.

    ze slaapt overdag nooit langer dan 3 uurtjes achter elkaar
     
  8. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook overdag in de box en 's nachts theoretisch in de wieg.
     
  9. witte reus

    witte reus Fanatiek lid

    27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hoi,

    Ik vind een box is een speel plek geen slaap plek. Toen onze zoon nog heel klein was, kwam het wel eens voor dat hij in de box in slaap is gevallen, maar zodra wij zagen dat hij moe was/ werd hebben we hem in zijn bedje gedaan.
     
  10. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Mijn kindje sliep nooit in de box, maar overdag vaak wel in de reiswieg. Kapje omhoog, lekker halfdonker. ´s nachts altijd in ledikantje.
     
  11. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    denk echt niet dat een kindje van 4 weken het verschil van kleding en pyama al kan maken hoor!
    denk nietdat dat een signaal naar de nacht is.

    ik zelf doe amy-lynn smorgens tot 12 uur in haar bedje met gordijnen gesloten daarna blijft ze slapen in de box(zit geen speelgoed in nog.
    smiddags ga ik altijd ongeveer 2 uurtjes wandelen en slaapt ze in de wagen half 5 krijgt ze weer een fles en dan om half 8 in badje een fles en dan weer in bedje.

    de eerste weken gaf ik een fles en deed ik haar meteen weer in bedje.
    maar vond t zo ongezellig ik had t idee dat ze alleen maar in bed lag(ze huilt niet dus fles, verschonen,knuffelen,en in bed en daar zat ik dan de uren weer af te tellen.
    nu ligt ze heerlijk in de box als ik haar rond 12 uur uit dr bedje haal een fles geef zelf broodje eet meestal rond uur of 1 ga ik wandelen dan ben ik rond 3 uur weer thuis gezellig hoor!

    o ja amy-lynn is 5 weekjes
     
  12. Chipske

    Chipske Fanatiek lid

    13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    :) Dat denk ik inderdaad ook niet....
    Ging even van de situatie van mijn dochtertje uit destijds (aantal maanden) en ook niet van de signaalfunctie op DAT specifieke moment, maar meer dat door de herhaling die link gelegd wordt. :)

    Zo wel duidelijk? ;)
     
  13. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Yelena leg ik na elke voeding in haar wieg. In het begin sliep ze onrustig en een vaste slaapplek gaf voor haar meer rust en herkenning. Bovendien luister ik vaak muziek overdags in de huiskamer en dat is niet echt lekker slapen denk ik.

    De box is wat mij betreft puur om te spelen. Ik heb er 2 boxkleden op elkaar inliggen maar het lijkt me dan ook niet zo gezond voor het ruggetje om haar daar vaak in te leggen.
    Ohja, ze ligt er ook in als ik even mijn handen vrij wil hebben voor het maken van een flesje of iets dergelijks.

    Ze is nu 2,5 maanden en met geluk wil ze er wel 15 a 20 minuten in liggen om vooral naar haar mobiel te kijken en lichtjes om haar heen. Maar leuker nog vindt ze het om bij mama op schoot te zitten en een soort van te 'kletsen'. Dus de box gebruik ik niet zo heel veel.
     
  14. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hier ging onze zoon en gaat nu onze dochter na de voeding als ze moe is naar haar eigen bedje. als ze nog niet moe is dan in de box tot ze gaat gapen en dan weer naar haar eigen bed. Nou schept wel mijn verbazing dat mevrouw dus nu op dit moment in slaap is gevallen in de box. haha deed ze nooit en uitgerekend nu dus wel.
     
  15. fam

    fam Actief lid

    1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    hier ook de box is om te spelen en slapen doe je boven. Na de voedingen speelt hij meestal nog een of 2 uurtjes en als hij aangeeft dat hij moe is gaat hij lekker naar bed. 's avonds om 7 uur in bad, pyama aan, boekje lezen en slapen. Werkt perfect. Ook wij hebben vanaf week 2 na de voeding van een uur of 8 (zat toen niet echt een ritme in) zijn pyama aangedaan. Vonden we zelf ook veel makkelijker 's nachts met verschonen en het sliep denk ik voor hem ook comfortabeler dan altijd maar in je kleren. Onze zoon sliep vanaf 2,5 maand door.
     
  16. kemjansen

    kemjansen Actief lid

    20 nov 2008
    162
    0
    0
    Hoi,
    Wij hebben ons kindje altijd in bedje boven laten slapen. Wij vinden het voor onze kleine belangrijk dat hij slaapt in bed en dat de box is om te spelen. Doet iedereen natuurlijk voor zich hoor.
    Wij hebben een duidelijk ritme: uit bed, eten, op de arm knuffelen, even in de box spelen, zodra hij moe wordt naar bed.

    mvg Karin
     
  17. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi, hier ook iemand die erg geloofd in box als speelplek en de wieg is de plek om te slapen. We hebben nu al erg lang dit ritme:

    circa 7:30 - 08:00 wakker en fles (pyjama aanhouden)
    2 uur na opstaan wordt meneertje weer moe en gaat hij naar bed
    slaapt maximaal 1 uur
    opstaan en aankleden
    11:00 fles
    2 uur na opstaan wordt hij weer wakker en gaat hij naar bed in zijn kleertjes (broekje en sokken uit en slaapzakje aan). Slaapt 2 - 2,5 uur
    circa 15:00 fles
    ergens tussen 16:30 en 17:00 valt meneer weer even in slaap (in de wagen of in de box). Hij slaapt dan een half uurtje, soms iets langer.
    18:15 uitkleden, pyjama aan (indien van toepassing: in bad of onder de douche)
    18:30 fles
    19:15 / 19:30 naar bed (slapen tot 7:30 - 8:00 volgende ochtend)

    Hij slaapt door vanaf 6,5 week en is heerlijk vrolijk en voorspelbaar waardoor ik een heerlijk makkelijk leventje heb! Het mannetje kan zich prima 'alleen' vermaken in box, wippertje of op de grond met de babygym
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise was waar ik was, dus overdag vaak gewoon beneden en dan viel ze vanzelf in slaap (meestal in de box of op mijn arm) en liet ik haar lekker liggen. Als ze wakker was, speelde ik met haar, liep met haar rond, zette haar in de wipper. Snachts sliep ze in het wiegje naast mij en vanaf 4 weken iedere nacht in eigen ledikant. Pas toen Louise een duidelijk ritme aangaf ging ik daarin mee door haar ook overdag op bed te leggen voor een slaapje.

    Louise is ook heeeel erg makkelijk, slaapt goed in haar eigen bed en kan zich ook prima alleen vermaken.
     
  19. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij legden onze dochter na elke voeding terug op bed toen ze net geboren was. Dit om haar te leren dat haar wiegje een slaapplek is en ook omdat ze vaak spuugde als ze te druk was na de voeding.
    Als ze wakker werd dan legden we haar in de box of lekker bij ons.
    Ze weet nu ook duidelijk het verschil tussen bedje en box.
     
  20. kikker28

    kikker28 Actief lid

    10 okt 2007
    302
    0
    0
    hallo, en wat doe je dan 's avonds, ik voed op verzoek (borstvoeding, en geef hem voeding , maar vanaf 7 uur, lijkt hij maar niet genoeg te hebben, en blijft happen., als ik hem dan terug leg, gaat hij brullen. Is hij dan niet moe, heeft hij nog honger? Ik wordt er erg moe van (voeden is ook erg vermoeiend, door pijnliujke tepels, en meerdere borstontstekingen)Moet ik hem dan de hele avond bij me dragen of maar in zijn bedje laten brullen, hoe weet ik of hij moe is (gaapt wel veel, maar heeft zijn oogjes nog wijd open.
    Help!
     

Deel Deze Pagina