Wanneer in de autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jinx, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jinx

    jinx Actief lid

    26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    Hoi meiden

    Vanaf wanneer deden jullie je kleintje in de gewone autostoel?
    Die van 9mnd tot 3,5 jr.
    Tara in nu 13 mnd,maar weegt nog geen 9 kilo en ze is nu ong 73 cm.
    Inprincipe past het nog wel,maar ze draait zich steede vaker om.
    Het lijkt me ook wel erg gezellig voor haar als ze nu anders zit.
    Dus wat zal ik doen?

    gr linda
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Met bijna 11 maanden en bijna 9 kilo heb ik haar in een vervolgautostoeltje gedaan.
     
  3. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Reese was een reuzenbaby dus die zat er met 9 maanden al in 8)
     
  4. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hier zat ze met 7 maand er al in.. de maxicosie werd gewoon te krap. Ze is dan ook een stevige dame van 11 kilo en 76 cm
     
  5. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle was dik 10 maanden voor hij in het volgende stoeltje ging. Hij was nog net geen 9 kilo, maar hij zat er wel goed in. Hij kon ook al goed zelf zitten, dat vond ik voor mezelf ook een criterium. Als het gewicht niet te ver van de 9 kilo afzit zou ik het gewoon doen, is voor haar toch ook fijner denk ik, vooral omdat ze begint te draaien.
     
  6. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    de onze gaat er in zodra hij 9 maanden is. hij woog met 7.5 maand al 9 kilo en 72 cm. hij kan nu sinds een weekje echt goed zelfstandig zitten. de maxicosi gaat bijna niet meer, hij zit echt met gebogen benen.
    zou die paar weekjes trouwens uitmaken, of kan ik hem er nu al inzetten?

    Groetjes, Miranda
     
  7. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee, ik denk het niet. Gewicht telt zwaarder bij een botsing dan de leeftijd, zeg maar. Het is dan ook òf 9 kilo òf 9 mnd.

    Overigens is het zitten met gebogen benen niet erg, hoor, hooguit vervelend voor je kindje. Waar het om gaat bij een Maxicosi is dat het hoofdje er niet bovenuit gaat komen.
     
  8. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Pfff, mijn zoontje past er nu haast niet meer in. Hij zit met zijn schoudertjes vast in de maxicosi. Over een maand kan hij er zeker niet meer in. Maar om met 5 maanden in de autostoel te zetten lijkt me ook geen goed plan. Geen idee hoe we dat moeten oplossen.
     
  9. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Hier hetzelfde probleem, hij zit ook echt krap met zijn schouders ertussen, helemaal met zo'n dikke jas erbij aan. Maar ik heb hetzelfde gevoel als jou, ik wil hem nog niet in de autostoel hebben. Ga nu eigenlijk alleen als het echt niet anders kan met de auto, ik doe verder veel met de bus.
     
  10. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Met 10 maanden!
     
  11. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Die van ons was ook een reuze baby en met 7 maand zat ze in de autostoel. En ach ze zat er alleen in om een paar honderd meter veder bij mijn ouders gedropt te worden, hahaha.

    Ik zou je dochterje nu lekker in de stoel doen hoor, kan ze lekker van zich afkijken en kun je haar ook zien.
     
  12. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    onze meid ging er met 8,5 maand in. ze vindt t veel leuker zo als achteruit.
    en als ze in slaap valt ligt ze echt lekker.
    in de maxicosi lag ze meer recht op en viel met dr hoofd schuin.
    en er zei toen iemand hier dat ze met die stoel 1 niet meer onderuit zou liggen als met die maxicosi.maar echt wel hoor!
    zodra ze in slaap valt doe ik m vanuit mijn stoel (passagier) onderuit en ze ligt heerlijk schuin te pitten.dr speen valt zelfs uit dr mond zo ontspannen ligt ze.
    ik zoek alleen nog een leuk speeltje voor in de auto.
    ze heeft nu zo'n spiegel voor zich hangen (vannaf geboorte al) en vindt ze wel leuk maar ik wil ook iets om te spelen maar niet te druk...nog ff zoeken dus...

    ik vraag me alleen af waar ze persee moeten. of dat echt achter de bestuurder is of ook achter de passagierstoel.
    want als wij weggaan dan is t fijn dat ik erbij kan en hij ook.
    en als ze achter hem zou zitten en ze gaan samen weg dan kan hij niet bij dr. of goe dhaar zien.
     
  13. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse kon er nog vrij goed in, maar met z'n nieuwe winterjas zit het echt krap bij z'n schouders.
    Dus wij moeten deze week ook es op zoek naar een autostoel.

    Iemand nog tips over handigheid enzo?
    Wij zijn er al zolang uit, dat ik geen flauw idee heb wat handig is of juist niet... :rolleyes:
     
  14. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars was bijna 1. maar toen ik 3 weken geleden echt niet anders kon heb ik m nog een keer in de mc geperst. paste nog net :)

    @kisbaba, ik denk dat de keus voor een stoeltje heel persoonlijk is. ook afhankelijk van hoeveel je rijd. wij hebben staan kijken naar een hema stoeltje voor erbij (2e auto) maar die zitting vond ik erg dun, als je daar een lang eind mee gaat rijden lijkt me dat niet fijn, ondanks de pamper :)maar dat is een persoonlijke mening. wij hebben gekozen voor de MC priory en zijn er erg tevreden over. makkelijk in en uit de auto halen, bekleding is redelijk simpel te verwijderen en te wassen, en ik vond t leuk dat hij dezelfde bekleding heeft als de mc. we hebben toen ook naar de toby gekeken, maar die vonden wij nogal smal. succes met de zoektocht ;)
     
  15. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Jelle zit bij mij achter de passagiers stoel en ik heb zo'n spiegeltje gekocht bij prenatal dat bij mijn achteruitkijkspiegel hangt zodat ik hem kan zien. En hij mij.. :) Bij mijn man zit hij achter de bestuurder, omdat hij een bus rijd met alleen een schuifdeur aan de passagierskant.
     
  16. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zelf denk "in de berm" (uitdrukking van mijn oom, waar ik vreselijk om moest lachen) dus achter de passagier, omdat mij ljikt dat de meeste aanrijdingen plaats vinden als je geen voorrang krijgt als je van rechts komt. maar ik weet niet of dat waar is... want als je zelf slecht bent in voorrang geven gaat dat natuurlijk niet op :).
     
  17. appelsientje

    appelsientje Fanatiek lid

    5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    sinds deze week. Hij pastte nog wel in de mc maar hij vond met name de lange ritten niet zo leuk meer in de mc. Hij kan al zelf zitten en hij zit achter de passagier, puur omdat ik hem dan kan zien.
     
  18. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Tegen mij zeiden ze dat als ze met het hoofd bovenuit de maxi cosi steken dat het dan niet meer veilig is. Ons kereltje stak met zijn benen een flink eind uit de maxi cosi en het tilde ook erg zwaar, afgelopen weekend in de autostoel en de wandelwagen omgebouwd.
     
  19. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Met 8 maand
     

Deel Deze Pagina