Wanneer is het een menstruatie ?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MotherOfAnAngel, 30 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Na de bevalling op 24 november, Maar een klein weekje echt gevloeid.
    Soms 1 dag spotting roze of bruin naar niet maandverband waardig. Dat is dan gewoon een vlekje geweest en verder niet.

    Nu 5 weken en 1 dag later verlies ik écht menstruatie achtig bloed
    Donkerrood.
    Ik geef borstvoeding (helaas wel 2x ziek geweest al waardoor productie wat minder ging)
    De laatste keer ziek zijn is nu
    3 dagen al over de 40 graden koorts gehad... ondanks genoeg paracetamollen en ibuprofen.. koorts zakte niet.
    Nu vandaag gaat het net wat beter eindelijk.
    Maar begin ik dus ineens te vloeien.

    Is dit nu een menstruatie ?
    Nu nog ineens vers bloed verliezen lijkt me zo onrealistisch ?

    De bevalling ging goed en kwam er zonder kleerscheuren vanaf ;) dus het komt ook niet uit wondjes ofzo ?

    Maar wat is dit nu?
    Als je borstvoeding geeft kan dit toch geen menstruatie al zijn
     
  2. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.245
    113
    Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ik heb alleen wel wat langer gevloeid. ik ben 28-11 bevallen, en heb de afgelopen 2 weken echt alleen nog maar zalmroze afscheiding gehad. Sinds 3 dagen is het echt helderrood, lijkt inderdaad gewoon een menstruatie. Ik ben verder niet ziek geweest, geen koorts gehad en geef ook borstvoeding. Ik kan me niet meer herinneren hoelang ik bij de andere 2 gevloeid heb. Ik weet nog wel dat ik bij de 1e na 6 weken ongesteld werd, ook regelmatig meteen en dat bij de 2e ben ik maandenlang niet ongesteld ben geweest. Beide kindjes hebben ook gewoon borstvoeding op verzoek gehad, inclusief nachtvoedingen, ruim een jaar.
     
  3. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Kan prima hoor. Bij m'n oudste gaf ik bv en was ik na 5 weken gewoon weer ongesteld.
    En daarna ook weer volgend oude ritme elke 25/27 dagen.
    Zo ook bij m'n oudste met volledige bv tot 14 mnd.
    En nu geef ik kv vanaf dag 1 en ook na 4 weken weer menstruatie.
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  4. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.586
    425
    83
    Vrouw
    Ik heb 3/4 weken gevloeid en was na 6 weken, ondanks fulltime bv, weer ongesteld. Uiteindelijk 2,5 jaar bv gegeven en al die tijd regelmatig ongesteld geweest.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Het zou prima menstruatie kunnen zijn, maar hou je koorts even in de gaten icm de type afschijding.

    Mocht er iets niet helemaal "schoon zijn" kan dat misschien nog gaan vervelen en de link tussen dat en je bevalling wordt niet altijd gelegd dan. Kraamzorg hier waarschuwde daar voor destijds dat de boel pas echt weer lekker schoon was na de eerste menstruatie.
     

Deel Deze Pagina