Wanneer is het sinterklaas? Hoe zit dat nu?

Discussion in 'De lounge' started by Knapie, Nov 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Wij vieren op 5 december pakjesavond. Zwarte Piet (vaak mijn broertje) komt dan op de deur bonken en als de kids de deur open doen, staan daar de cadeautjes, meestal vlak na het avondeten.

Schoentje zetten doen wij vanaf de intocht op woensdag en zaterdag. Soms wat pepernootjes of chocolademuntjes in de schoen, soms een klein speelgoedje.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,375
    16,768
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zodra die ouwe arriveert mogen ze 2x per week de schoen zetten.Op 5 december is het pakjesavond.
    Mijn oudste 2 kinderen geloven niet meer maar omwille van de jongste doen ze nog even mee.
    Wij zitten er voorlopig nog aan vast haha

3. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Als Sinterklaas in het land is mogen ze 2x in de week hun schoen zetten. Op zaterdag en woensdag. Op 5 dec vieren wij het dit jaar. Even kijken of we het in de middag doen of avond. Mijn oudste zoon is 's middags al vrij van school.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Hier een Belgje en hier zetten (quasi) alle kinderen 5 december 's avonds de schoen en de Sint komt 's nachts.
    Als ze 's ochtends 6 december ontwaken staat het speelgoed / snoep / mandarijnen speel- en eetklaar.

Het enige gevaar dat je soms hebt, is kinderen die niet meer kunnen slapen en om 4 uur 's nachts al willen gaan kijken of de Sint geweest is :D.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Nederlanders in België, wij hebben de luxe van mogen kiezen.

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Officieel is 5-12 pakjesavond. Maar aangezien dit op een doordeweekse dag is en wij dit niet redden met het werk, vieren wij het op 6-12 s'middags.

7. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,827
    7,447
    113
    Als hij bij ons in de stad is aangekomen (dit jaar op 15 november, het ook wel eens een weekje na de intocht van de grote Sint :) ), mogen ze elke zaterdagavond hun schoen zetten, daar zit dan zondagochtend iets in.
    We gaan 5 december een weekendje weg met de hele familie, waarschijnlijk komt niet iedereen op tijd aan, omdat het best een eindje rijden is en de meesten gewoon moeten werken. Dus ik denk dat we het uitpakken van de cadeautjes naar zaterdagochtend verzetten. Lekker met een brunch erbij. We vieren het sowieso altijd in het weekend, doordeweekse avond is geen doen voor ons, om het met de hele familie te doen.

8. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

Jan 4, 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vanaf 15 november elke zaterdagavond hun schoen zetten en dan op vrijdag 5 december 's avonds vieren we Sinterklaasavond.

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    Wij doen elke zaterdag schoen en op 5 dec zit er de volgende dag adventskalender in. Hier dus geen pakhesavond, bij ons komt Kerstman ;)

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Hier gaan we zaterdagmiddag naar plaatselijke intocht, die avond mag ze haar schoentje zetten.
    Week later is ie weer in de stad.
    Elke zaterdag en dinsdag (wou woensdag maar niet handig ivm psz) haar schoentje zetten.
    Vrijdag avond vieren we het sowieso. En vanmiddag nodigde een vriendin mij uit om de 6e het bij haar te vieren want sinterklaas en zwarte piet komen bij haar thuis :D

11. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,274
    418
    83
    Hier mag ze vanaf de 15e elke dag de schoen zetten. Of ik hem elke dag vul weet ik niet, ligt er aan of ze lief is! Ze krijgt overigens niet iedere dag snoep of cadeaus er in. Ook wel eens gewoon een mandarijn.

5 dec heb ik s middags vrij. Dan maak ik lekkere hapjes en tegen de vroege avond komen oma en haar tante hier Sinterklaas vieren. Met de cadeautjes. 6 dec lekker de hele dag spelen met de cadeautjes.

Share This Page