Wanneer is je kind zindelijk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MariekeRox, 5 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    We zijn zondag middag begonnen met onze 3 jarige zoon. Hij doet het echt super goed. Geeft het zelf aan. En
    Poept en plast op de wc/potje.
    Gister 1 ongelukje.
    maar morgen moet ik met hem naar het ziekenhuis.
    zonder luier gaan of toch aan doen? Ik wil hem ook niet in verwarring brengen.
    Maar wat is nou het juiste om te doen?

    bij de oudste was het makkelijker want daar ben ik mee begonnen in de 1ste lockdown. Toen mochten we nergens heen. Maar nu heb ik wel een aantal dingen gepland.
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ik zou zonder luier gaan en voor de zekerheid een extra schoon zetje meenemen.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Houd hij een poos tussen zn plasjes of gaat hij nog elke 10min? Als er gewoon een uurtje tussen zit zou ik het wel aandurven. Voor je vertrekt laten plassen en evt direct bij aankomst in het ziekenhuis voor de afspraak. Voor de zekerheid schone kleding mee.
    Maar bij twijfel deed ik hier nog een luierbroekje aan. Hebben ze na die tijd nooit in geplast, maar dan hoefde ik niet een half uur gestresst in de auto te zitten bijv.:roflmao:
     
  4. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Soms een paar keer achter elkaar maar er kan ook echt veel tijd tussen zitten.
    Maar hij drinkt ook echt heel veel. Met luiers moet je hem zeker elke 2,5 uur verschonen. Dus dat hij veel plast is niet gek. Maar ga vandaag even aankijken. Als hij geen ongelukjes heeft waag ik het denk ik er morgen op.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Voordat je weg gaat even naar de wc gaan.
    En bij aankomst in het ziekenhuis weer even laten plassen.
     
  6. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    En wanneer noem je kind nou zindelijk? En stop je in ons geval met stickers plakken?
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    gewoon zonder gaan hoor. gaat hartstikke goed met hem!
    Gebruik je het potje? dan kun je die ook gewoon meenemen in een plastic zak en hem daarop in de wc even laten gaan.
    zo niet, dan gewoon op de normale wc laten gaan. Wij gingen bij onze 2e op dag 2 al naar de hema en hij plaste daar gewoon op de wc :)
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    zou nog even doorgaan. op een gegeven moment komt vanzelf de klad erin
     
  9. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik noemde ze pas echt zindelijk toen ze volledig uit zichzelf naar het toilet gingen en ik er geen aandacht meer aan moest besteden.

    En inderdaad, na een tijd vinden ze de stickers zelf niet meer zo interessant.
     
    Lies1611, Sado en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Voor mij was echt zindelijk dat ze zelf aangaven wanneer ze naar de wc moesten en het ook even op konden houden als er niet direct een wc in de buurt was. Ik ben volgens mij gestopt met de stickers toen beide een week of 4 droog waren. Hier ging het bij beide kinderen ook van de 1 op andere dag en daarna nooit meer een ongelukje gehad. Zoon overdag net een week voor zijn 2e verjaardag en 3 maanden later ook de nachten. Dochter was 2 jaar en 8 maanden en wilde ineens zelf geen luier meer om en was vanaf dat moment dag en nacht zindelijk. Daarvoor heb ik weleens gedacht dat ze nooit zindelijk zou worden, maar dat knopje in haar koppie moest blijkbaar om.
     
  11. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Vandaag heb ik er al geen aandacht aan gegeven. Hij gaat gewoon zelf naar het potje. Kan gewoon mijn ding doen zeg maar zonder er heel de tijd er boven op te zitten. Op de wc doet hij poepen. Ga morgen het potje wegzetten. Dat hij alles op de wc doet.
     
  12. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    560
    344
    63
    Vrouw
    Ik zou gewoon het potje meenemen morgen en voor de zekerheid ook een droge set kleding.
    En laat hem in het uur voordat je weggaat niet meer drinken, dan voor je weg gaat nog laten plassen en hem er ook regelmatig aan herinneren dat hij het moet zeggen als hij moet, buiten de thuis omgeving is er toch meer afleiding waardoor ze het gevoel dat ze moeten plassen eerder kunnen missen.

    Echt zindelijk vind ik als ze het zelf aangeven dat ze moeten en het ook even kunnen ophouden. Ongelukjes kun je dan natuurlijk nog steeds wel eens hebben maar dat gebeurt dan mijn inziens niet meer elke dag.
     
    MariekeRox en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Super trots hier. Naar het ziekenhuis geweest zonder luier. Hij hoefde daar niet naar de wc. We zijn daarna zelfs nog een klein boodschapje gaan doen. hij heeft het 1,3 uur opgehouden.
     
    Haver11, sabagirl en Annefien vinden dit leuk.
  14. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    We zijn een week verder en kan wel zeggen dat hij gewoon zinnelijk is.
    Geen ongelukjes, gaat overal mee naar toe en kan het netjes ophouden tot dat we thuis zijn (korte uitjes) hij heeft de nacht zinnelijk er maar meteen achteraan geplakt. Want ik ben al 2 nachten uit bed kunnen gaan voor een plasje op de wc.
     
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.009
    5.150
    113
    Klinkt alsof hij er inderdaad helemaal is :)
     
  16. Liyana89

    Liyana89 Actief lid

    7 feb 2015
    333
    21
    18
    We zijn al op dag 4 met mijn 2.5 jarige dochter. Ze moet wel vaak plassen nog was dit bij jullie ook zo? Heel vaak om de 30 minuten en soms eerder of ze zegt dat ze moet plassen maar er komt niks uit. Hoe was dit bij jullie op dag 4?
     
  17. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Mijn zoontje is al 3,2 maanden. Dus daar zit wel verschil in denk ik.
    Maar soms kon hij er een uur tussen laten en soms ging hij 3 x achter elkaar
     
  18. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Gewoon zo laten gaan, ik zie dat in het begin vaak. Is ook een kwestie van niet in hun broek willen plassen en daarom maar extra vaak gaan. Het is nog nieuw en een beetje spannend. Na een tijdje wordt het minder vaak dat ze gaan. Leeftijd speelt hierbij juist niet zo’n grote rol. Ik zie geen verschil met 23 mnd en met ruim 3, ze doen het allemaal. En hier ook vaak als een ander kind gaat dat degene dan ook weer denkt te moeten.
     

Deel Deze Pagina