Wanneer kan ik bloedprikken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Snies, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Goedemorgen,
    Vandaag cyclusdag 21.

    Nu is het zo dat ik een week na de eisprong mijzelf moet laten prikken op progesteron.
    Alleen nu zit ik met het feit dat ik geen controle heb gehad dmv echo's en niet consequent iedere dag op dezelfde tijd ovulatietesten heb gebruikt.
    (overigens ook geen echte positieve ovulatietest kunnen vinden)
    Nu weet ik dus niet wanneer ik eventueel een eisprong heb gehad en wanneer ik dus op tijd ben voor het bloedprikken.

    Raden jullie mij aan om nu alsnog vandaag bloed te laten prikken of toch te wachten?
    Ik had namelijk wel pas laat vruchtbaar slijm in de cyclus, alleen geeft dat helaas ook niet de exacte dag aan. :(
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Misschien even overleggen met je arts? Het zegt zo weinig als het niet op de goede dag geprikt wordt. Eventueel uitstellen tot volgende cyclus, en dat je dan wel temperatuurt/ovulatie testen doet?
     
    Snies vindt dit leuk.
  3. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Mijn ziekenhuis hanteert standaard op cd25 bloedprikken. Geen idee of dat voor jou ook geldt, dus misschien kun je even bellen en overleggen?
     
  4. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik heb inderdaad overleg gehad, ze willen dat ik op cd 23 bloed laat prikken. Dus woensdag en dan donderdag uitslag. :)
     
  5. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Ovulatietesten werkt bij mij maar half, sinds ik pco heb worden ze eigenlijk nooit meer echt knal. Dus is het steeds gokken.
    Vorige ronde met clomid geen vruchtbaar slijm gehad en toen bleek ook geen eisprong te zijn geweest.
    Nu met deze ronde wel dus hopelijk nu wel een eisprong.

    En temperaturen zou ik graag willen, maar ben bang dat ik niet iedere dag op hetzelfde tijdstip kan temperaturen.
    Ik ga er ook nog weleens 's nachts uit.

    We hebben gelukkig wel afgesproken dat mocht deze ronde toch niet aanslaan bij de volgende ronde wel met echo's mee te kijken. Dan weet ik ook gerichter wanneer ik mijn eisprong heb.
     
  6. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Oké, nou ik ben benieuwd en duim op een mooie progesteron waarde :thumup:
    Ik lees dat je ook pcos hebt en aan de clomid zit. Hebben ze je opgehoogd aangezien je vorige ronde geen eisprong had?
     
  7. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Het kan trouwens ook dat je eisprong pas laat in de cyclus is he. Ik had met clomid dat het varieerde, op zijn laatst was cd21 en op zijn vroegst cd14 (alleen is dat maar 1x voorgekomen)
    Dus stel dat jij ook pas op cd21 je eitje hebt, dan kan het zijn dat je progesteron waarde nog niet erg gestegen is op cd23 waardoor je een foutieve uitslag kan krijgen.
    Idd een goed idee om de volgende cyclus dan even mee te laten kijken dmv echo’s.
     
  8. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ja denk dus dat het de vorige ronde ook zo is gegaan.. Zit nu op 100 mg.
    Dat ze toen te vroeg geprikt hadden, ben al blij dat ze eindelijk overstag zijn om de volgende ronde met echo's dan te gaan werken.

    Weet namelijk nu m'n nod ook niet precies, echt frusterend haha
     
  9. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ja snap ik, is zeker frustrerend als je niet weet wanneer je ei is geweest (als die überhaupt gesprongen is)
    In elk geval fijn dat de volgende ronde gemonitord word. Hopelijk is het daardoor snel raak meid!
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Welke cyclusdag had je vruchtbaar slijm?
    Met clomid worden eitjes vaak heel groot en komt de eisprong dus ook later in de cyclus?
     
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Uhm vanaf dag 14 tot en met dag 19
    Echt draden trekken op dag 16 en 17. :)
    Nu alleen nog maar witachtige water dunne afscheiding.
     

Deel Deze Pagina