Wanneer kijkt de verloskundige of je ontsluiting hebt?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ly1, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly1

    Ly1 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik lees vaak dat er vrouwen zijn die zeggen : ik had bij 33/34/35 week al .. cm ontsluiting zonder voorweeen o.i.d. nu vroeg ik me af: als je nergens last van had waarom gingen ze je ontsluiting dan voelen?

    Ik ben 37 weken en heb al een paar x voorweeen gehad maar ze hebben me nog nooit op ontsluiting gecontroleerd.. 1 x met slijmverlies en wat helderrood bloed nagevraagd en toen vertelde ze: we doen dat niet want dan wekken we misschien iets op wat niet de bedoeling is...
     
  2. Nientjje

    Nientjje Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bij mij wilde ze pas toucheren met 41 weken. Ik ben gelukkig eerder bevallen, maar ik vond het ook zo raar dat je hier vaak leest dat er al veel eerder getoucheerd wordt en ik moest wachten tot 41 weken. Heb het met 40 weken gevraagd, maar dat deden ze dus nog niet.
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Hier doen ze het ook pas na de 40 weken als je verder nergens last van hebt. Ik heb er zelf niet zo'n behoefte aan nu nog, ik zie wel wanneer het komt. Bij de tweede heb ik wel even laten kijken of ik gestript kon worden met 41+1, maar dat bleek toen nog niet te kunnen.
     
  4. Ly1

    Ly1 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik weet dat ze je hier niet snel over 40 laten lopen en mijn kindje ligt voor op groei dus zijn ze nog voorzichtiger .. Maar ik vond het zo apart dat je dat zoveel leest zonder enige aanleiding! Of dat je zelfs hoort dat ze de vliezen doorprikken met 35 week en 3cm ontsluiting.. Heel apart als er geen aanleiding voor is!
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Bij mij keken ze ook pas toen ik al weeën had (bij de eerste) en toen mijn vliezen waren gebroken (bij de tweede).
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de eerste werd idd ook pas gevoeld toen ik al in de weëen zat.
    Maar van de tweede (en derde) was ik onder controle in Duitsland... en daar controleren ze dus ALTIJD bij IEDERE controle of je evt ontsluiting hebt.... dus ook al bij je allereerste controle.
     
  7. Ly1

    Ly1 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ooh jeetje dat dat zo'n verschil maakt zeg in aangrenzende landen!
     
  8. Annette123

    Annette123 Niet meer actief

    Bij mij met 39 weken.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    in principe pas als je weeen hebt en die regelmatig komen. Wel kan het gebeuren dat ze het doen als je overtijd loopt.
     
  10. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    881
    113
    Hier met 39.2 toen ze wilde kijken of ik gestript kon worden.. Had toen dus al 2cm.. Eerder kijken ze hier ook niet hoor..
     
  11. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Tsja iedere verloskundige handelt anders.
    Hier kijken ze nu wel of ik ontsluiting heb en gestript kan worden.
    Maar dat komt ook omdat ik het gevraagd heb;)
     
  12. denise23

    denise23 Fanatiek lid

    29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    bij mij op mijn verzoek vanaf 38+3 welke week tijdens de controle...
     
  13. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Poeh dat lijkt me zo niet prettig bij iedere controle met de benen wijd ;)
    Ook erg onnodig vind ik.

    Hier getoucheerd bij de eerste met 39 weken ivm. kijken of het eea. al gerijpt was voor de inleiding en dat was het geval.
    Bij de 2e pas toen ik al aan het bevallen was (39 weken 3 dagen)
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    waarom willen mensen vanaf 38/39 weken weten of ze ontsluiting hebben??? Dat merk je toch vanzelf als je bevalling begint?? Snap dat niet zo eigenlijk
     
  15. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hoef je ook niet te snappen;)

    Sommige dames hebben Mss al heel lang voorweeen waardoor ze het S'nachts wakker liggen en niet kunnen slapen.
    Dan is het wel fijn om te weten waar je aan toe bent.
    Vorige week heeft de verloskundige gevoelt en toen zei ze dat het nog wel even kon duren omdat mijn baarmoedermond nog heel dik was en ze totaal niet kon strippen...dat heeft me voor toen wel "rust" gegeven.

    Gisteren heeft ze weer gekeken nadat ik weer een hele nacht last had van onregelmatige weeen en het was nog niet hoopvol maar er zit schot in de zaak...als ik voor woensdag niet bevallen ben gaat ze me nog een keer proberen goed te strippen:D
     
  16. denise23

    denise23 Fanatiek lid

    29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    bij mij is het zo omdat ik bij de eerste ben ingeleid en heel dat circus liever niet weer wil. ik wil heel graag zo bevallen en daarom kijken ze dan gewon eerder of ze de natuur een handje kunnen helpen dmv strippen!
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    dat herken ik ook hoor, maar ik heb er dan niet zoveel aan om te weten of ik al bijna zou moeten bevallen. Want is het niet zo...dan ben je er toch eigenlijk niks mee op geschoten??
     
  18. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier in dld, inderdaad bij elke controle, vind t niet zo'n ramp.
     
  19. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met 37+6 voor het eerst getoucheerd door de gyn, bleek 2 cm te hebben. Had al een paar weken af en aan wat voorweeen en menstruatie-zeur-gevoel.
     
  20. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja waarom ze het doen... heb ik nooit gevraagd. Vind het zelf ook niet echt noodzakelijk hoor, heb/had er verder geen problemen mee. Maar ach... je krijgt er een echo voor terug :D Kreeg nl bij iedere controle ook nog een echo om even naar frummel te kijken.
     

Deel Deze Pagina