Hallo meiden, Even een vraagje: Ik weet dat je door middel van cervix-slijm je eisprong kunt ontdekken. Ik dacht altijd dat wat ik had, dat dat mijn cervix-slijm op 'zijn best' was, ook al was het niet helemaal duidelijk. Ik kon er ook eigenlijk nooit draden mee trekken, maar ik dacht: Elke vrouw en elk lichaam is anders. Maar nu heb ik zojuist overduidelijk gezien wat er toch altijd bedoeld wordt met "rauw ei-wit-achtig" slijm waar je draden van kunt trekken. (Ik kan er zowat mee touwtje springen ) Ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt en nu maakt het me toch weer wat zenuwachtig. Wat is nu het beste moment om te gaan klussen? - Zodra je dat slijm voelt (Mag 's avonds ook nog of is dat te laat??) - Ben ik al te laat en had ik het gisteren moeten doen? (Hebben eergisteren wel geklust) - Kan het vanaf nu tot en met morgen? Help! Ik word er hartstikke onzeker van!! -
uhm zover ik weet krijg je een paar dagen voor je ei dit slijm, maar ja vanaf wanneer had je dit slijm al is de vraag... Het goede nieuws is dat je slijm pas weer veranderd na je ei...dus ik zou de komende dagen veel vrijen!!! Als je vanavond weer vrijt zit het wel goed hoor!!!
Thnx! Hihi... Aan de slag dan maar! Vanochtend was het zeker nog niet zo, want ik let er wel altijd op. Maar had nog geen positieve ovulatietest! Dalijk nog eens testen...
mmm dan had je nu een licht streepje moeten hebben al? Wij hebben altijd om de dag sex vanaf het moment dat mijn ongi voorbij is zo missen we nooit een ei.... Hoeveelste ronde is dit nu?
Ik had idd wel een licht streepje vanochtend maar nog wel te licht. We zitten nu in ronde 4, tenminste, dat ik er echt goed op heb gelet met ovulatietesten enzo. We zijn al wel langer bezig. We hebben eergisteren ook nog sex gehad dus op zich is er niet zo heel veel aan de hand maar vind het gewoon weer spannend en wil natuurlijk geen risico lopen!
mm nu moet is dus steeds donkerder worden en als ie op zijn donkerst is volgt je ei toch binnen 24-48 uur...? Ik zou nu vanaf vandaag geregeld sex hebben en dan maar afwachten of HET gebeurt!!!
Ik was zelf ook benieuwd hoe dat nu zat... en dit vond ik op het internet: Makkelijk zelf controleren Een van de dingen die je gemakkelijk zelf kunt controleren, is de status van het cervixslijm. In sommige culturen gebruiken ze deze methode ook als (onbetrouwbare!) anti-concepti methode, om juist te weten wanneer ze beter geen sex kunnen hebben. Gedurende de follikulaire fase (de fase na de menstruatie, waarin de baarmoeder zich klaarmaakt voor een bevruchting) maken de baarmoederslijmvliezen het cervixslijm zo, dat een bevruchte eicel zich makkelijker kan innestellen. Plakkerig en draderig Hoe kan een bevruchte eicel het beste aan de baarmoederwand "blijven plakken"? Als het slijm zich een beetje als lijm gedraagt. Zolang het cervixslijm glad, vloeibaar en minder aanwezig is, kan een bevruchte eicel zich niet goed kunnen nestellen. Het cervixslijm wordt ongeveer 3 dagen voor de ovulatie draderig, plakkerig en rekbaar. Als je wat cervixslijm tussen je vingers neemt en je vingers uit elkaar beweegt, zie je snel of er een draad onstaat. Zodra je dit vaststelt, weet je dat je ovulatie er aan komt. Naast het bevorderen van het innestelen, zorgt deze structuur ook voor een grotere overlevingskans van zaadcellen. Weer vloeibaar en glad Vanaf 1-2 dagen na de ovulatie zal de structuur weer terugkeren naar vloeibaar en glad en weet je dat de ovulatie en je vruchtbare periode voorbij zijn.
@Lientejlove had ik ook gelezen ja.....ik wil nu deze maand ook eens wat meer hierop gaan letten...ik vraag me af of ik wel een ei heb gehad tot nu toe..lees wel eens vaker dat na het stoppen met bv het een of meer cyclussen duurt voordat je weer een ei krijgt... En Stippeltje spannend!!!!
@ cindy24... ik had zelf ook maar 1dag (1x tijdens het afvegen) van dat cervix-slijm ontdekt, alleen werd ik de eerst keer hierna wel na 2weken netjes ongesteld!! Nu zou dat dus donderdag 2weken geleden zijn, dus ik benieuwd of ik ongi ga worden of dat ik vandaag misschien toch de vroeg heb getest (ik heb me banner ook al weer aangepast.. hihi).. @Stippeltje... succes met klussen... hihi
@ Lientje: OEH Spannend!!! Voor mijn idee heb ik het ook maar heel kort, ging net naar het toilet en toen had ik het nog maar een heel klein beetje... Ovu-test gedaan maar die is negatief! Wel heb ik vage pijn in mijn onderbuik, die ik wel herken van de andere eitjes. We nemen maar geen risico, mijn naam is de komende dagen Haas! (Of misschien beter gezegd stampertje haha )
hoihoi, ik had het ook, de ronde dat ik zwanger werd. Ik had eerst die ochtend/middag geen posi ovulatietest, maar die avond merkte ik dat van dat slijm, en deed nog een ovu test (digitaal) en die was posi....... Volgens mij als je nu vanavond vrijt en bijv. morgen of overmorgen (afhankelijk ook van een posi test) dan heb je dus met die vorige keer erbij gerekend iig om de dag gevreen = goed toch! je lijf maakt zulk slijm aan om als t ware alles ontvankelijk te maken, dat gebeurt dus in de dagen rondom de eisprong. Als ik je verhaal zo lees, komt die er wel aan. Als je het wilt checken met ovu tests dan kun je t beste vanavond, morgen ochtend en morgenavond testen, dan kun je goed zien of je de piek hebt. Veel succes! Sas
@ Sas: Oeh ik hoop zo dat het net als bij jou voor mij ook de ronde is waarin ik zwanger ben... Heb net nog getest maar nog geen positieve uitslag. Maar wat niet is, kan nog komen! We gaan er maar gewoon vanavond, morgen en overmorgen tegenaan en dan maar hopen...!
Nou.. ik had net wat bloedverlies hoor.. nog maar een beetje tijdens het afvegen, maar waarschijnlijk zit er toch een ongesteldheid aan te komen!! Het zou inderdaad verklaren waarom ik de laatste dagen weer zo chagerijnig was.. jeetje wat erg!! De vorige keer had ik dat ook al.... En heb ik mijn cervixslijm ook weer herkend en het zou ook beteken een normale cyclus (voor de eerste keer)... klinkt misschien stom, maar ik ben hier al lang blij mee.. weet ik tenminste dat de boel een beetje normaal begint te lopen!! Tja en veel hebben we niet kunnen klussen rond de eisprong.. dus op voor de volgende ronde... En al aan het klussen geweest of moet je nog...
Hihi....!! Ik denk dat ik gewoon ongi moet worden helaas.. vorige keer duurde het ook zo lang voor het doorzette.. (2/3dagen)....